Rquired skrev:
Ellertz skrev:
Nu förstår jag inte riktigt... Bmw:s E60 kom väl 2005? Medan Mercedes lanserade sin W211 redan 2003. Så att Bmw:n skulle vara äldre är ju inte riktigt sanningen. Sedan är ju mercedes E270 motor redan från 90 talet har jag för mig.
jadu vet ja inte riktigt hur trovärdiga AB är. Men min 318D från 08 som ja lånade drog 0.55l/milen. När det i papperna stod 0.47.
Så Bmw:s siffror litar inte jag på.
Nae nae det gör du inte
Bmws E60 kom 2003, siffrorna i mitt inlägg kommer ifrån den nye mercedes e270 cdi blue efficency som inte börjat säljas än. Denna blueefficency motorn är om inte en helt ny konstruktion ordentligt reviderad i alla fall.
Hur du får din lånebil att dra mer än vad som står i pappret kan jag inte svara för, har väl i de flesta fall att göra med att man skall "testa" lånebilar. Jag kan slänga upp min egen bil som drar en bra bit under vad bmw anger trots att jag knappast kör enligt EU körcyklen. Och jag kan slänga upp ett flertal exempel med mercor som drar mer än angivet, Bla en A180 cdi.
Citerar Teknikens Värld, "BMW bygger världens bästa dieselmotorer", från ett färsk test. Vill du att jag ska leta upp vilken tidning så visst, men ovanstående räcker för mig i alla fall
I samma test drog Bmw 0,75 L/mil (testförbrukning), när det står 0,66 i papperna från BMW. Detta är mer än en deciliter mindre än konkurrenterna, som hade större skillnad mellan uppmät och verklig förbrukning. Tyvärr så var ingen merca med, kanske för att den kostar 50k mer utan att ge något extra jämfört med de testade?