torpis skrev:
En Svensk sida kan erbjuda mervärde till en kostnad. Tar dem dubbla priset så får dem fasen vara duktiga på support eller så slipper dem sälja. Ganksa enkelt. Vi stödjer redan Sverige med rejält feta skatter. Är nog över 70% av lönen som man aldrig ser röken av. Så jag håller på import som kompliment. Dock är jag noga med att alltid jämföra priser på lika villkor och räkna in tull/moms på importen.
Rättvis, smart och påläst är framgången, sen var man handlar blir väldigt olika!
instämmer.. det blir ju så... det är mina pengar jag använder så svårt att se vinsten att betala ett par tusen extra för att handla i sverige...
lite exempel på mitt sista köp på bildelar 24
detta är till en Lupo 3L där jag håller på med topprenovering..
Kamremsats Autoexperten 1866kr b24 726kr
Kamaxellager Autoexperten 809kr b24 226kr
Oljefilter Autoexperten 155kr b24 63kr
ventiltätningar 6st Autoexperten 120kr b24 46kr
vattenpump Autoexperten 640kr b24 295kr
glödstift*3 Autoexperten 690kr b24 226kr
summa: Autoexperten 4280kr b24 1582kr
alltså summan som skiljer är något sjukt.. bara en idiot skulle välja autoexperten om man handlade grejer till sin egna bil. Om man har möjligheten att välja och har tid på sig..
dessa grejer är sånna saker jag själv handlat och fick hem från bildelar24 det är ju mer än halva priset. sån service som gör att jag mer än gärna betalar det dubbla finns inte på kartan att jag betalar.. jag stödjer gärna svenska företag men inte till kostnaden av min privatekonomi.. 10-20% skillnad hade jag troligen köpt grejerna direkt på autoexperten men när skillnaden blir så enorm så aldrig i livet