3125
Sök

varför hatar alla aluminium vingar (osthyvel)

16 197 Inlägg
4 februari 2009
Karl-Bertil skrev:
neon överhuvud taget på allt man kan få för sej att sätta det på borde vara piskstraff på så fult är det.

på en del showbilar anser iaf ja att de fyller ett syfte,   men inte på nån orginal bil.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 120 Inlägg
4 februari 2009
evilaudio skrev:
Karl-Bertil skrev:
neon överhuvud taget på allt man kan få för sej att sätta det på borde vara piskstraff på så fult är det.

på en del showbilar anser iaf ja att de fyller ett syfte,

Nej.

16 197 Inlägg
4 februari 2009
Aerodynamik skrev:
evilaudio skrev:
Karl-Bertil skrev:

på en del showbilar anser iaf ja att de fyller ett syfte,

Nej.

JAG anser att de gör de...

sen att kanske inte gör de e ju upp till dig.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Got VTEC?
1 593 Inlägg
4 februari 2009

Sitter en kolfiber vinge på Micke's S2000, ingen alu-vinge.

och ja, alu-vinge är fult som fan och passar aldrig på någon bil överhuvudtaget, kolfiber is the shit när det kommer till det! Visst fyller det en funktion men inte är det snyggt, en fin cf-vinge fyller däremot både funktion och form.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Makaronborrare
993 Inlägg
4 februari 2009
Hatar dom för att dom är fula på så gott som alla bilar.

85 Inlägg
4 februari 2009
För att nyansera bilden att det bara är volvobilar som ser bedrövliga ut i aluvinge så kan jag ju visa att det funkar lika "bra" på tyska polisbussar! ;D

http://www.geting.se/image.php/149598-DSC03641.JPGhttp://www.geting.se/image.php/149600-DSC03638.JPG

(Bilen är en slitochsläng-bil som skulle användas i ett åkerrace men som nu förmodligen ska bli partybuss eller nåt... wink)

1 926 Inlägg
4 februari 2009
Jag tycker att det ser så otroligt barnsligt ut med en stor osthyvel på nästan alla bilar, med FÅ undantag kan det passa på en driftingbil, men då är ju hela bilen ombyggt och vingen har ett syfte där. En osthyvel på alla andra bilar är bara larvigt.

Sen att folk sätter en fyrkantig vinge på en bil med lite rundare former får det att se så oproportionerligt ( stavning? ) ut.

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
4 februari 2009
Kolla aluvingen på 240in ser ut som en radar hehe

Nej, vissa varianter av CF vinge är coolt men dessa "helalu" vingar ser ju bara ut som "billigt blaj"

och vadå är inte Volvo aerodynamiska från början??! wink

- V8 - 4 ever . . .

367 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
varför tror du jag gav bort 240n. jag skulle aldrig montera en alu vinge på 740n men ser fränt ut på andras bilar.

Muttley
4 februari 2009
johan740_89 skrev:
varför tror du jag gav bort 240n. jag skulle aldrig montera en alu vinge på 740n men ser fränt ut på andras bilar.

Men du kan ha turboemblemet där?. Om du inte slängt i en turbo själv i bilen så vad gör de märket?. för att signalera turbofälgarna?

124 Inlägg
4 februari 2009
Det är gött med aluvinge på kantiga bilar! Dessutom är det ju alltid roligt att folk blir så upprörda.

224 Inlägg
4 februari 2009
Hehe detta kommer aldrig att ta slut.

NISSE    -  FAN VAD JAG GILLAR ÄLSKAR OSTHYVLAR!

ÅKE       -  NÄ FYFAN FÖR OSTHYVLAR!

Evabert -  SÅ JÄVLA NICE MED OSTHYVLAR

KLAS     - Åhh åhhh osthyväääl...

Kan vi inte bara enas om att alla har olika smak istället?

Låt lille nisse ha sin gröna volvo 240 med gigantisk osthyvel.
Och låt åkeman ha sin bmw 316 med m3 emblem och 4" japsdämp

Ge fan i TexasBoB!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 februari 2009

Mörkrädd också eller? wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

94 Inlägg
4 februari 2009
helt enkelt fula.. läre ha hafft skaplig idé torka när dom designa dom smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 februari 2009
En kompis köpte en rejält fin, silverfärgad C70 från 2000.. Sitter och säger att aluminiumvingar är fula...

Sen helt plötsligt en dag kör jag förbi hennes jobb och får se: Där sitter det en 45 cm hög, spikrak aluvinge på bilen!!! yikes Jag tvärstannade och garvade som fan, sen suckade jag och bara tänkte "för faaan..."
Det var det absolut fulaste jag har sett!
Förstöra Volvos finaste modell sen PV:n med nåt sånt?? Usch..
Kan lova att både vi polare och andra har hackat på henne för den.. Plus att hon fick ombes förra veckan.

Till de som har såna verdervärdiga saker på era bilar: VARFÖR inte ta bort skiten och ge den till återvinningen så det kan bli t.ex fler colaburkar? Vore en välgärning.. Skulle vara nån krona i pant.. Kanske..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

367 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
jag ger upp!!!!!!!hehe har inte tid med sånt här. nu ska jag gå ut och montera alu vingen på 740n för och reta upp lite folk. haha

1 661 Inlägg
4 februari 2009
johan740_89 skrev:
jag ger upp!!!!!!!hehe har inte tid med sånt här. nu ska jag gå ut och montera alu vingen på 740n för och reta upp lite folk. haha

Fan vad najs. Upp med bild på det.

273 Inlägg
4 februari 2009
johan740_89 skrev:

och en fet bård i framrutan " Turbo Performance" ? va  wink haha
Senast redigerat av AudiTQ-90 (4 februari 2009)

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

Sök