3055
Sök

Fotad när man råkar få släpp på baken i en skitgo kurva, vad göra sen?

12 086 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Ponera att någon åker på nysnö och råkar få sladd på baken i en kurva o de ser ut som man sladdar med flit, sen så står de en jävla tönt i ett fönster och fotar bilen och antagligen anmäler mig och påstår att jag sladdar med flit, vad händer? Säg att polisen skulle göra en stor sak av det eftersom dom är så jävla sugna, men att man inte ser föraren på bild men dom frågar massa dumma frågor om vem som körde o så. Vad ska man ha för svar?

Vid fortkörning i kamera så kan man låta bli o säga vem som körde vad ja fröstår. Går de att använda i fallet jag beskriver?

Typ bra o veta tongue
Senast redigerat av JapMax (5 februari 2009)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 februari 2009
Men hörrudu, inte har du väll varit ute och sladdat? tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (5 februari 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

12 086 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Men hörrudu, inte har du väll varit ute och sladdat? tongue

Nääää.. tongue

FreddeK
5 februari 2009
äsch det är nog lugnt. sladda på!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 februari 2009
jag har blivit fottad av gammal gubbar å kärringar hundratals gånger inga poliser har hört av sig än tongue

FreddeK
5 februari 2009
Team-Adolfsson skrev:
jag har blivit fottad av gammal gubbar å kärringar hundratals gånger inga poliser har hört av sig än tongue

Pinsamt om en kärring eller gubbe fotat dig, då har det gått alldeles för sakta! bara för en tant att få upp en kamera tar det väl säkert 10 minuter big_smile

1 417 Inlägg
5 februari 2009
Jag tvivlar på att det kan bli rätt-sak av det bara för någon har bild på dig.
Speciellt när det gäller trafikbrott osv. Mord är väl en annan sak.

3 354 Inlägg
5 februari 2009
Tror inte de skulle orka bry sig

+ Lite Ot minns när jag lade ut baken på bilen när jag svängde ut från ett lägenhetsområde. Jag körde långsamt men brett o saktade in direkt lugnt o fint när ett äldre par ska gå över övergångsstället 20m efter utfarten.
fan det måste vart den grymmaste gubben jag mött. han bara går på normalt och tittar o ger tummen upp hur cool o lugn som helst big_smile
Senast redigerat av Seth (5 februari 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 februari 2009
Ser man änns regnr på bilderna då ?? För många kameror tar ju inte speciellt skarpa bilder om man fotar ett föremål i rörelse smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Makaronborrare
993 Inlägg
5 februari 2009
Seth skrev:
Tror inte de skulle orka bry sig

+ Lite Ot minns när jag lade ut baken på bilen när jag svängde ut från ett lägenhetsområde. Jag körde långsamt men brett o saktade in direkt lugnt o fint när ett äldre par ska gå över övergångsstället 20m efter utfarten.
fan det måste vart den grymmaste gubben jag mött. han bara går på normalt och tittar o ger tummen upp hur cool o lugn som helst big_smile

Synd att såna personer är lätträknade.
Betydligt oftare som man mötts av knutna nävar i luften smile

Kanon..
1 473 Inlägg
5 februari 2009
Är väl bara att be om bilden och fråga om man får lov att lägga upp den på garaget, fint me lite sladdbilder ju big_smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 februari 2009
Freddeponken skrev:
Team-Adolfsson skrev:

Pinsamt om en kärring eller gubbe fotat dig, då har det gått alldeles för sakta! bara för en tant att få upp en kamera tar det väl säkert 10 minuter big_smile

dom är alltid redo dom vet vart jag kör tongue de är det
sakta går de då aldrig ^^

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 februari 2009
Freddeponken skrev:

Korrekt! big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 februari 2009
Så som jag förstått det hela är du oskyldig och bara nyfiken, då borde det inte va nån fara. Eller hur wink
För övrigt kan väl inte en bild tagen under dessa förhållanden gälla som bevis, när en fartkamera inte gäller om den bara är något felinställd hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Driftmeister
218 Inlägg
5 februari 2009
tror knappast att dem skulle bry sig och om det skulle gå så långt så har dem ju inga bevis på att du gjort det med flit och det är ju inget brott så länge du inte gör det medvetet eller hur ? wink

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!

10 Inlägg
5 februari 2009
Haha!! Det är ingen fara. Även om de har ditt regnr så kan ingen bevisa att det var du som körde. Det är föraren som ska åka dit, inte bilägaren. Det är bara att säga att du har lånat ut bilen eller haft den till försäljning och nån har provkört den smile

12 086 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Ok, bara för att förtydliga så hängde jag som en jävla idiot lol

Det va inte särskilt bebyggt men några hus stod de längs vägen och helt plötsligt dyker de upp en blixt när jag ligger med stans bredställ i en kurva. Jävla skit tänkte jag, hade de varit för ett år sen hade jag skitit i de men nu råkar min vita ford typ va på polisens most wanted lista:P dom bara vill sätta dit mig. så vart lite kissnödig men troligen kan jag väl slappna av då.. de verkar bli rätt välhängt ikväll oxå så de är väl bäst att inte säga för mkt än big_smile

Hitta en film på en bil som ser exakt ut som min oxå tongue

http://www.garaget.org/video/76ygjv7zt79o
Senast redigerat av JapMax (5 februari 2009)

IT-Tekniker
376 Inlägg
5 februari 2009
känns inte riktigt som om polisen lägger ner tid och resurser på sånt här.. men dom har förvånat mig tidigare så det är inte helt omöjligt.

Bara att neka wink vet inte riktigt vad de kan sätta fast dig för, om det är vårdslöshet i trafik, tror/vet inte heller om det räcker som bevis med ett foto.

Thorssa
5 februari 2009
Att de tar kort på dig är ju ingen fara men att berätta det på ett internetforum där vem som helst kan gå in och läsa är ju mindre smart kanske...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 februari 2009
Om det var mörkt, det skulle förvåna mig att man kan ser reg nr, jag tror inte att polisen har tid och resurser för att följa detta.
Om det är halt väglag, vem som helst kan drabba av halka.
Däremot om du körde flera gånger samma väg och OM de tag flera bilder med tid på och OM man kan se ditt reg nr på bilder kan du KANSKE drabba av varslöshet i trafiken men jag tror inte det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök