3567
Sök

Bygga lmm?

10 287 Inlägg
11 februari 2009
#41
Röret mellan LMM och turbo bör vara av samma dimensioin som LMM. Men tryckrören dimensioneras i princip av turbons utlopp och av spjällets storlek.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Rapidoz
688 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
#42
Sharky skrev:
Röret mellan LMM och turbo bör vara av samma dimensioin som LMM. Men tryckrören dimensioneras i princip av turbons utlopp och av spjällets storlek.

/Göran

Gör det någon större skillnad om det skiljer sig?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
11 februari 2009
#43
940turboplus skrev:
Sharky skrev:
Röret mellan LMM och turbo bör vara av samma dimensioin som LMM. Men tryckrören dimensioneras i princip av turbons utlopp och av spjällets storlek.

/Göran

Gör det någon större skillnad om det skiljer sig?

mer flöde = större tryckrör

men det ordnas ju på fredag gubben wink

-den satt som en fläskläpp-

Rapidoz
688 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#44
husmus skrev:
940turboplus skrev:
Sharky skrev:
Röret mellan LMM och turbo bör vara av samma dimensioin som LMM. Men tryckrören dimensioneras i princip av turbons utlopp och av spjällets storlek.

/Göran

Gör det någon större skillnad om det skiljer sig?

mer flöde = större tryckrör

men det ordnas ju på fredag gubben wink

Men att ha stora tryckrör och en liten ingång till tex turbo blir ju mer en "krock"
och att sedan på andra sidan öka upp storleken på rören.
måste väl ge en senare uppladdning utav turbotrycket?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
12 februari 2009
#45
940turboplus skrev:
husmus skrev:
940turboplus skrev:

Gör det någon större skillnad om det skiljer sig?

mer flöde = större tryckrör

men det ordnas ju på fredag gubben wink

Men att ha stora tryckrör och en liten ingång till tex turbo blir ju mer en "krock"
och att sedan på andra sidan öka upp storleken på rören.
måste väl ge en senare uppladdning utav turbotrycket?

tycker det blev bra på min iaf. men då kör jag dock inte med 3" tryckrör. så vette fan. men håller med dig om att det kanske blir en "krock" vid turbon. men ändå så borde du ju får snabbare flöde. ska du öka till 3" insugsrör så kanske du bör byta till 3" spjäll också.

-den satt som en fläskläpp-

Rapidoz
688 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#46
Nu är det inte så att jag heller ska ha 3" Lmm då det blir förstort för spridarna.

Men tänkte bara att det borde bli bättre resultat om man mäter IC:ns anslutningsstorlek och Turbons anslutningar och kör på något som är mer mitt emellan för att inte göra alltförstora "hopp" emellan alla anslutningar.

husmus skrev:
tycker det blev bra på min iaf. men då kör jag dock inte med 3" tryckrör. så vette fan. men håller med dig om att det kanske blir en "krock" vid turbon. men ändå så borde du ju får snabbare flöde. ska du öka till 3" insugsrör så kanske du bör byta till 3" spjäll också.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

1 024 Inlägg
12 februari 2009
#47
hahah alla räknar å allt blir fel big_smile haha


Rapidoz
688 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#48
Rand skrev:
hahah alla räknar å allt blir fel big_smile haha

Ingen har räknat fel.
vi har bara kommit på flera sätt att inte bygga på. wink

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.


Sök