Röret mellan LMM och turbo bör vara av samma dimensioin som LMM. Men tryckrören dimensioneras i princip av turbons utlopp och av spjällets storlek.
/Göran
Gör det någon större skillnad om det skiljer sig?
mer flöde = större tryckrör
men det ordnas ju på fredag gubben
Men att ha stora tryckrör och en liten ingång till tex turbo blir ju mer en "krock" och att sedan på andra sidan öka upp storleken på rören. måste väl ge en senare uppladdning utav turbotrycket?
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Men att ha stora tryckrör och en liten ingång till tex turbo blir ju mer en "krock" och att sedan på andra sidan öka upp storleken på rören. måste väl ge en senare uppladdning utav turbotrycket?
tycker det blev bra på min iaf. men då kör jag dock inte med 3" tryckrör. så vette fan. men håller med dig om att det kanske blir en "krock" vid turbon. men ändå så borde du ju får snabbare flöde. ska du öka till 3" insugsrör så kanske du bör byta till 3" spjäll också.
Nu är det inte så att jag heller ska ha 3" Lmm då det blir förstort för spridarna.
Men tänkte bara att det borde bli bättre resultat om man mäter IC:ns anslutningsstorlek och Turbons anslutningar och kör på något som är mer mitt emellan för att inte göra alltförstora "hopp" emellan alla anslutningar.
husmus skrev:
tycker det blev bra på min iaf. men då kör jag dock inte med 3" tryckrör. så vette fan. men håller med dig om att det kanske blir en "krock" vid turbon. men ändå så borde du ju får snabbare flöde. ska du öka till 3" insugsrör så kanske du bör byta till 3" spjäll också.
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.