UPDATE! Bilen går klockrent i motorn, ÄNTLIGEN! Dagen börja med att fixa en avgasupphängning och koppla in en diskret iphone laddare, sen tänkte jag att ne fan jag ska inte ge mig...börja mäta på kablar i motorrummet, ingen lycka...Alla vakumslangar och magnetventil var kontrolerat och nytt inget hjälpte.
Kollade motoroljan (blev bytt på verkstad i agusti i samband med att dom bytte vevhusventilationen och rengjorde motorn.) rullat kanske 200 mil sen dess max.
Det var för mycket olja i? börja klia mig i skallen hämta en annan kille i verkstan, det är inte bra med för mycket olja sa han, så jag tappade ut 2 liter och kolla om, fick fylla på lite och det visa sig att det var 0.8 liter för mycket, han hade tryckt ur sig i vevhusvenslangen till toppen, så där var det blött. rengjorde allt slängde dit en ny ordentlig klämma och hällde i rätt olje nivå, och bilen går som en klocka, Ryker dock mycket när man växlar, ryker inget vid påfrestning, bara när man släpper av.
Tog även bort tändstiften för att kolla hur det såg ut där, slitage vid kolvringar,ventiltätningar och sliten motor syns ju väldigt snabbt på mörka stift och väldigt mycket sot, då han tar in oljan i förbränningsrummet och oljan bränner fast på stiften.
Stiften såg PERFEKTA ut, och dom har suttit i sen 1a maj förra året, rätt spel och mycket fin gyllenbrun färg, alla stift såg exakt likadana ut så det var skönt.
Blir montera bort katten och kolla den, finns det några sätt och rengöra en katt? den är nästan ny kosta 3000 kr
typ bensin borde gå rengöra med kanske? hälla rakt igenom katten några gånger känns som det borde funka, avfettning njaa..
Sen borra ett 2 mm hål i botten på nya JT dämparen för att se om det rinner ut lite olja som ligger och myser där.
Mer update kommer. Mvh