2509
Sök

W12GTI Mlk II bass 3 / 12 om

4 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
Tjennare det var ett tagsedan, jag inpuls köppte mig en w12gti mIl II bass JBL , och nu när sommaren kommer och det snart ska kopplas in så behöver dig " din " hjälp.

Bassen ligger på 3 eller 12 ohm men mitt steg , JBL gto 14001 och jag vill ha ner det till 2ohm, hur många w12gti bassar behöver jag för att kunna koppla in det? räcker det med en till?

har ingen anning och behöver " er " hjälp ni som kan sånt här, om ni har någon tabel eller kan förklara så en idiot kan förstå tongue.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 februari 2009
Låter som att det är dubbla spolar på 6 ohm....

Har du två sådana så blir det 1.5 ohm om du paralellkopplar. (6/4=1.5)
Frågan är hur steget gillar det.
3 ohm är ju ett mellanting av 2 och 4 ohm är blir relativt snällt i slutänden.
De flesta steg som klarar 4 ohm bryggat (talar stereosteg nu) klarar oftast även 3 ohm mono.

Monoblock o andra sidan lämnar inte lika mkt effekt som i 2 ohm men får i gengälld ngt bättre kontroll.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
min steg är ett mono steg , hur många gti bassar behöver jag för att få det att funka? utan att försöra något, jag försöker räkna ut vilket som är biligast bytta bass eller att köpa 1 till , men jag vill värkligen ha bassen, den är snygg osv

4 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
mono steget är 2 / 4 ohm

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 februari 2009
Ja precis som Jimmy sade så får du antingen 1.5 eller 6 ohm med två sådana basar.

OCh hur du än gör så kan du INTE få 2 ohm med dessa basar.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök