RonJ skrev:
Finns inge logik i att finna sig allt , det som är fel och sjukt ska man kämpa emot kampen börjar inom dig själv!. Jag ska bara säga att SVT är ett gangsterbolag i samma klass som mc-maffiorna. Bara att dom här använder ungdommar som "torpeder"med rätt att kräva dig på pengar för att äga en tjänst som dom är dumma nog att lägga ut på almänna internet. Det berövar oss medborgare som redan betalar höga skatter på våran frihet. Att tvinga på folk en tjänst dom inte vill ha eller ännu mindre betala är ju rena maffiametoderna, man ska betala för en tv-tjänst som är 10år efter alla andra i allt? som verkar ge fan i att visa det dom som betalar vill?....
Nä ni som köper detta kan betala om ni är så nöjda och korkade... Jag köper då inte det här förslaget!
Kommer aldrig betala nått till nå höjda löner för SVT äcklen!
Du ska vara förbannat glad över att vi har tv- och radiotjänsten! Det var bara en tidsfråga innan det skulle bli en kollektiv belöning att betala för det man förbrukar, slå på P3 en dag på jobbet och ta dig tid att lyssna, detta hjälper många genom hårda arbetsdagar. Du har ingen aning om vad du propagerar emot, alla betalar sin beskärda del av notan, vare sig om man en bulle eller en hel buffé!
Varför inte vända detta till en fördel istället? Nu när du är med och betalar från det du flytt från så länge, så har du kanske en möjlighet att tycka till om dess innehåll och programkvaliteten kan förbättras en aning! Det är inte mer än rätt att vi ska betala, så många som tittat gratis på tv-program som sänts ut i ren välgörenhet så kan alla lika gärna betala lika mycket.
Jag kan helt klart leva med att skatta bort 100 kr/månaden (så snål är väl ingen?), det är ju knappt pengar som är värda att nämnas. I synnerhet eftersom man vet hur mycket man får för pengarna! Det är ju faktiskt inte
lönerna som vi betalar, det är inte gratis att sända tv, inte heller att tillverka radioprogram...
Men tjura på, då kan vi ju alltid dra ner på ett par skatter till, såsom den skatt som alla betalar för att ha rätt till sjukvård, med den kvaliteten och standarden som det svenska samhället har berikats med... Jag menar, jag blir ju aldrig sjuk eller skadat mig, det har jag ju inte gjort på mååånga år! MEN, när dagen kommer... Då är du jävligt glad för att du gjorde det, betalat den lilla mängden skatt som det rörde sig om!