2454
Sök

Wg tips Volvo 940 turbo

12 086 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Min bmw disselturbo jag ska ha till forden har ett grundtryck på 0.9bar, vilket är lite högt för mig..

Så jag tänkte byta med polarens 945 ltt typ custommontera trodde jag, till min förvåning så va de bolt on smile behövde justera stången lite annars bolt on.

Resultera i 0.8 bar på volvon.

Så tips till alla raggare som vill pystrimma sina 940isar, skaffa en 525/325 tds wg på skroten och få säkra 0.8 bar på dirr smile

Grävmaskinist
216 Inlägg
7 februari 2009
JapMax skrev:
Min bmw disselturbo jag ska ha till forden har ett grundtryck på 0.9bar, vilket är lite högt för mig..

Så jag tänkte byta med polarens 945 ltt typ custommontera trodde jag, till min förvåning så va de bolt on smile behövde justera stången lite annars bolt on.

Så tips till alla raggare som vill pystrimma sina 940isar, skaffa en 525/325 tds wg på skroten och få säkra 0.8 bar på dirr smile

Bra tips men menar du inte 0,9 bar???

12 086 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
fiddes skrev:
JapMax skrev:

Bra tips men menar du inte 0,9 bar???

Nej ja menar 0.8.. men jag fattar vad du menar tongue
Bmw ska enligt fabriksuppgifter ladda 0.9, men mätaren på Volvo visa bara 0.8.. så jag skrev de smile

Sök