alltså om man kopplar ihop slangarna så får du grundladd. dvs bilen går sämre än org.
grundladd ska ligga på 0,34-0,4bar.
org. laddtryck ligger på 0,6bar (t5-r har en overboost några sekunder då ladder stiger)
det är alltså magnetventilen som pyser upp laddet till 0,6bar och detta genom styrboxen/programvaran.
så om du sett några som åker med dom sladdarna sammankopplade så har dom kopplat ur laddtrycksstyrningen och på så vis får man ställa laddtrycket mekansikt. antingen genom att skruva på wg-stången eller sätta en pysventil och pysa till önskat ladd.
prova själv får de se vad som händer. att koppla ihop övre och undre slangen ger exakt samma resultat som att dra ut elkontakten till magnetventilen.
så för att svara på din fråga om de gör skillnad så e svaret: Ja, de gör skillnad. Bilen går sämre om man bara kopplar ihop slangarna.
eru me?
/Crille