_Dahlgren_ skrev:
Jo jag har problem med basen i bilen, den rör sig men det kommer ju fan knappt nått ljud ifrån den.
Basen är en JBL p1022 som har dubbla 2ohm spolar som jag har seriekopplat.
Jag har satt den i en sluten låda på 22liter precis som det står i papprena man fick med basen.
Framsystemet låter perfekt och högtalarna bak spelar vettigt men basregistret verkar inte finnas.
Framsystemet är JBL GTO 505 och bak ett Mutant kit.
Allt är kopplat på ett DLS ca51 som är ett 5 kanalssteg.
HU:n är en Delphi grundig med 3 lågnivåutgångar.
Några ideer om vad som kan vara felet?
Fortfarande ingen som har frågat vilken bil du har installerat basen i. Är det så att du byggt i din 940?
När du bygger i en 940 bygger du med fördel en bandpass 4ordningen och drar portarna upp i hatthyllan 2st 4" maximal längd du får plats med är ca 25cm så beräkna lådvolymen så att portarna inte blir längre än så.
Jag vet inte vad du har för inställningar i övrigt? Börja med att kolla dina inställningar och filter läs igenom instruktionerna. Du ska enbart använda dig av LPF filter och givetvis Sub utgången från huvudenheten. Du inte kör med lågninvån utgången front och samtidigt kör HPF filter?
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?