3138
Sök

Min Volvo v40 2,oL turbo -98 blöddrar/missar vid full gas..vad e fel?

178 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Ja som sagt har en Volvo v40 2,oL turbo -98..fungerar bra,men det är ibland när man ger full gas som den blöddrar/missar lite. Vad är felet då?

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
8 februari 2009
nya stift?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

Defloratör.
641 Inlägg
27 februari 2009
har samma jävla fel på min. enda skillnade är att min går som ett cp oavsett hur mycket gas jag ger. snart skrotar jag biljäveln

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

marcus1
27 februari 2009
Kan vara nästan vad som helst, lämna in den på felsök  smile

Distributionselektriker
222 Inlägg
27 februari 2009
kolla så det inte e nån läcka på flexröret mellan turbo och avgassystem hade nåt liknade på min där det blöddrade.... fast där va det både flexsrör och luftmassemätaren som va kass

Defloratör.
641 Inlägg
28 februari 2009
s40macke skrev:
Kan vara nästan vad som helst, lämna in den på felsök  smile

Det är det sista som iaf JAG skulle göra. Min erfarenhet av volvo verkstäder är att dom för det mesta tar betalt för att inte hitta det aktuella felet. nä bilhandlare köpar man endast reservdelar av. om ens det:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
2 mars 2009
har hört att tändspolarna på v40 brukar ge upp. vet inte om det är felet i detta fall. men läs av felkoderna smile

Sök