3352
Sök

Billigaste sättet o sänka min 850

72 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
#1
Billigaste sättet o sänka min 850 , men ändå bra smile tack för svaren
Senast redigerat av JockeSoderlund (8 februari 2009)


1 772 Inlägg
8 februari 2009
#2
Kaapa.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

72 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
#3
finns de verkligen nån som gjort de ? , hur blir väghållningen?, hur gör man?


Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
8 februari 2009
#4
Köp fjädrar... Mycket bättre på 850. Är inte dyrt. 1500kr kanske?.
Ingen bonnekapning tongue Är ingen 240 eller 740 tongue

//David

72 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
#5
99_turbo skrev:
Köp fjädrar... Mycket bättre på 850. Är inte dyrt. 1500kr kanske?.
Ingen bonnekapning tongue Är ingen 240 eller 740 tongue

//David

Jo men hört att väghållningen blir dålig så man måste ha dämpare oxå ! de går ju på 4 lax :S


7 100 Inlägg
8 februari 2009
#6
sen gör en böttre rubrik!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

IT-Tekniker
376 Inlägg
8 februari 2009
#7
Antingen så köper du sänkfjädrar.. kostar ganska lite.

Eller så köper du sänkfjädrar med dämpare, kostar lite mer.

Eller så går du på lite bättre saker, coilovers, där kan du själv välja hur hög/låg bilen ska vara, kostar ännu lite mer.

Billigast är att kapa ett varv eller 2..

Väghållningen blir inte värdelös bara för att du sätter på endast sänkfjädrar. Du använder väl inte din "S 2,5" till att köra på bana med eller?


72 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
#8
billy skrev:
Antingen så köper du sänkfjädrar.. kostar ganska lite.

Eller så köper du sänkfjädrar med dämpare, kostar lite mer.

Eller så går du på lite bättre saker, coilovers, där kan du själv välja hur hög/låg bilen ska vara, kostar ännu lite mer.

Billigast är att kapa ett varv eller 2..

Väghållningen blir inte värdelös bara för att du sätter på endast sänkfjädrar. Du använder väl inte din "S 2,5" till att köra på bana med eller?

Tack så mkt för svaret ! , haha nej de är ju mest motorväg o stadskörning smile så blir nog till o köpa 40/40 fjädrar runt om ! , nån som har de ?


Före detta Uno Raggare
312 Inlägg
8 februari 2009
#9
Jag röstar på att kapa dom, om den ändå inte används till något särskilt så.
Det ju även vara det billigaste så wink

~~-----@ Timmy @-----~~

8 250 Inlägg
8 februari 2009
#10
Problemet med att kapa är att det bara går att göra bak. Fram är fjädrarna konade i båda ändar. Det går iofs att kapa fram med, men då lär man modifiera fjädern, eller svetsa fast den i den undre tallriken (inte ett dugg rekommendabelt). Ett ytterligare alternativ är att värma ihop fjädrarna, förutsatt att man vet vad man gör, annars blir de hårdhärdade med brott som följd.

Slutsats: köp fjädrar.


Riktigt dum i huvudet
70 Inlägg
9 februari 2009
#11
Värm med gasen på ett par ställen så du glödgar den så går den ihop. Enklaste sättet om den är konisk i båda ändar typ 140, kanske inte så seriös men billigast.

Visst ka man köpa sänkningsfjädrar men då blir den ju inte låg, till och med min farsa har sänkfjädrar på sin bil och hur mycket gubbvarning är inte det!


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 februari 2009
#12
Billigaste är väl att bjussa in ett par biffiga polare bak. wink

Nädå, men kapa inte! Det blir bara studsigt och jobbigt att köra och åka i.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Har alltid rätt!
689 Inlägg
9 februari 2009
#13
Do not kapa!

Sänkfjädrar räcker fint!  Du ska ju inte köra bana lr liknande med bilen så då är det dumt att lägga stålar på dämpare också.

Livet är ett helvete, du är bjuden!

202 Inlägg
9 februari 2009
#14
töm däcken på luft


787 Inlägg
9 februari 2009
#15
Billigast lär ju vara att kapa .
Men helt billigast är ifall du ber någon komma till dig med sin egna kapmaskin och kapar åt dig big_smile medans du njuter av en kopp kaffe på en pall brevid..

Kan du byta fjädrar själv så är ju sänkfjädrar ganska billigt ändå typ 1800 "(Inte en aning, jag är kapare smilesmile"


Nej då men satsa du på sänkfjädrar
smile
Senast redigerat av AlvereZ (9 februari 2009)

787 Inlägg
9 februari 2009
#16
Det finns även ett annat billigt allternativ som jag kom på nu smile

Höj- och sänkningssats,
För justering av spiralfjädrar. En sats per fjäder behövs. Ej godkänd av Svensk Bilprovning .
Där kan du skruva och välja hur låg den ska va själv hehe..

Finns på biltema.

Obs: Inget att rekommendera, men det finns..
Senast redigerat av AlvereZ (9 februari 2009)

Intresseklubben
673 Inlägg
9 februari 2009
#17
AlvereZ skrev:
Det finns även ett annat billigt allternativ som jag kom på nu smile

Höj- och sänkningssats,
För justering av spiralfjädrar. En sats per fjäder behövs. Ej godkänd av Svensk Bilprovning .
Där kan du skruva och välja hur låg den ska va själv hehe..

Finns på biltema.

Obs: Inget att rekommendera, men det finns..

Funkar även som skit tongue vi testade det på en S70 , hände inte ett skit big_smile kanske vi som gjorde helt fel men men smile + så gav det grymt dåligt väghållning, kändes inte bra... men det va billigt ;P

/Mvh Andreas

787 Inlägg
9 februari 2009
#18
IMPRAZERN skrev:
AlvereZ skrev:
Det finns även ett annat billigt allternativ som jag kom på nu smile

Höj- och sänkningssats,
För justering av spiralfjädrar. En sats per fjäder behövs. Ej godkänd av Svensk Bilprovning .
Där kan du skruva och välja hur låg den ska va själv hehe..

Finns på biltema.

Obs: Inget att rekommendera, men det finns..

Funkar även som skit tongue vi testade det på en S70 , hände inte ett skit big_smile kanske vi som gjorde helt fel men men smile + så gav det grymt dåligt väghållning, kändes inte bra... men det va billigt ;P

Hehe jaså smile jag har aldrig provat det själv och kommer antagligen aldrig göra det heller hehe..

men mannen ville ha billiga förslag så smile Haha


Sök