tjena jag tänkte lacka om bilen min,hört att rolla blir bra och att det e billigt. men jag har problem att bestämma färg...hjälp mej me råd så e jag tacksam..
volvo 945 kom en gång med en djup skogsgrön metallic,såg det i en volvo tillbehörs katalog sen 97 undrar om det går att få tag på den färgen???
Nu ska vi inte vara sådana. Klart att man kan rolla metallic-lack. Sen att resultatet kanske blir helt misslyckat, det är en annan sak. Lätt att metallic-lack blir lite flammigt också, om man inte är van att lackera. Sägs det iaf. Jag har inte provat att lacka själv.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
tjena jag tänkte lacka om bilen min,hört att rolla blir bra och att det e billigt. men jag har problem att bestämma färg...hjälp mej me råd så e jag tacksam..
volvo 945 kom en gång med en djup skogsgrön metallic,såg det i en volvo tillbehörs katalog sen 97 undrar om det går att få tag på den färgen???
jo jag mena bara på att jag vet en metallic lack som jag lackar på riktigt sätt men om jag ej får tag på denna lack så kan man ju riolla elr spraya so ett andra alternativ,men självklart går seriös lack först.
här e färgen jag mena:http://www.garaget.org/?car=96367&image=1233858
För en lackerare bör det inte vara svårt att lackera med metallic utan att det blir flammigt men att ge sig på metallic som hobbylackerare kan bli misslyckat då minsta skillnad i hastighet eller avstånd med sprutan ändrar kulören dramatiskt. Så att rolla metallic lack vore inte att rekomendera! ska det rollas någonting så kör på en solid lack,.. om man nu måste, själv hade jag sparat en tid längre för att få det ordentligt gjort alternativt lämnat in den till en "lackeringsskola", blir bättre än att rolla. men lycka till hur du än gör!//sephira