Tänkte jag skulle kolla intresset på små LCD-moduler. Dessa finns i storlekarna; 80x36x13.5 mm 84x44x13.5 mm 98x60x13.5 mm 194x50x13.5 mm
Löder då dessa till en COM-portskabel så att den går koppla in till datorn. Eller skickar med kabeln och en bruksanvisning för hur det ska lödas. Med hjälp av program som finns så går det då alltså styra displayen.
Man kan visa ex; vad winamp spelar och en massa mer.
Priset; inte bestämt ännu. Beror helt på ifall det finns någon efterfrågan på detta.
Kan även säga att displayerna finns i färgerna blått, rött och grönt. Men röda och gröna finns i lite andra storlekar. De specifikationer jag skrivit ovan är för blåa displayer!
Vad jag dock inte tänkte på var ju att man inte får ut någon spänning ur COM-porten. Så det smidigaste är nog att jag helt enkelt gör en COM till USB-adapter. Och så får man köra den genom USB.
Kan tillägga att jag även kan få tag i grafiska displayer. Dock ingen bild på dem. Priset kommer ligga runt 2-500:- beroende på modell. Men inga priser är klara då jag håller på och pratar med tillverkaren.