Hej jag har en fråga. vad är vanligaste orsaken till pyspunka och va ska man kolla och i vilken ordning, Orkar fan inte plocka bort däcket. finns det annat sätt ^^
Motorteknik? Flyttar till Chassi, bromsar och transmission där däckfrågor även ska ställas. Ta en kik på rubriksanvisningarna innan nästa trådstart också.
Du kan ju testa däck på burk som finns på i princip alla mackar och biltillbehörsbutiker, har funkat de gånger jag haft pyspunka.
Är det bak eller fram? Är det bak är det oftast nån spik eller skruv, framhjulet drar upp den och bakdäcket kör över den, rull däcket runt och kolla efter föremål.
funkar hur fint som helst, har fixat 2 pyspunkor på polon med de o kört 1000 tals mil
Jojo det fungerar.. men skiten är så cancer framkallande så däckfirmor tar inte emot de däck, som har blivit "använda" med däck på burk.. så använd de helst om de har krisat rejält o du inte är rädd om fälgarna.
men jag kan åka kanske 5 dagar på ett deck. om jag fyller det med luft. det är drivhjulet fram och ena baktäcket ;D plir tokig XD så det är nå litet skit XD har provat kolla ventilerna på så sätt att man drar saliv över ventilen och kollar om det blir en bubblaXD haha hoppas ni fattar
På vintern så är det oftast fälgen som är rostig som gör att det läcker... och på sommardäck är det nästan alltid en sprik eller skruv. Mycket sällan att det är nålen eller ventilen som läcker. för byter man ventilen varje gång man sätter på ett nytt däck så skall den aldrig bråka.