Passar inte den äldre generatorn i det nyare fästet?
det kanske det gör skulle haft en bild så man såg
Jag har det gamla fästet samt generatorn monterad på min bil just nu. Dessutom har jag det nyare fästet ligger i garaget. Skulle kunna kolla upp detta imorgon om jag lyckas komma ihåg det.
Passar inte den äldre generatorn i det nyare fästet?
det kanske det gör skulle haft en bild så man såg
Jag har det gamla fästet samt generatorn monterad på min bil just nu. Dessutom har jag det nyare fästet ligger i garaget. Skulle kunna kolla upp detta imorgon om jag lyckas komma ihåg det.
Spakstället från m90 passar ju om man bara smalnar Av de fästet som ska sitta på växellådsn
Har endå en m90H som bara står så lika bra att köra slut på den först Så hinner man spara ihop till riktig tryckplatta och lamell samt stifta om till bmw-lådan=)
Håller det i mer än 2 dagar så våldar du i växlarna för dåligt! dom ska sparkas i utan att kopplingen hinner vända i golvet!! då går M90in åt helvete:P
Hade varit skit skysst måste köpa mig en nu=)
Verkar inte passa då det sitter en "extra" monteringsplatta på det äldre fästet så att generatorn sitter skruvad med skruv/mutter som går längs med motorns vinkel. Medan det nyare fästet så är det bultat rakt i fästet alltså mot långsidan på motorn. Hoppas du förstod hur jag menade nu. Det passar hursom inte med det nya fästet och den äldre generatorn.
Men varför inte koppla den nya generatorn som den ska kopplas? Du måste ju kunna "lura" den?
Hade varit skit skysst måste köpa mig en nu=)
Verkar inte passa då det sitter en "extra" monteringsplatta på det äldre fästet så att generatorn sitter skruvad med skruv/mutter som går längs med motorns vinkel. Medan det nyare fästet så är det bultat rakt i fästet alltså mot långsidan på motorn. Hoppas du förstod hur jag menade nu. Det passar hursom inte med det nya fästet och den äldre generatorn.
Men varför inte koppla den nya generatorn som den ska kopplas? Du måste ju kunna "lura" den?
ok tack för svar ska försöka få tag i den nyare generatorn Körde ju med liknande på förra 760:n och de funkade ju (var nån som sa att det inte skulle funka)
"spara ihop till en riktig tryckplatta och lamell" eller så säljer du m90in för typ 4 tusen och köper dig en koppling för dom pengarna
Köpt ny R-tryckplatta o R-lamell så håller nog ett tag Under tiden ska jag fixa 707-platta och 6-puck fjädrad sinter +stifta om svänghjul och bygga "stumt" spakställ
"spara ihop till en riktig tryckplatta och lamell" eller så säljer du m90in för typ 4 tusen och köper dig en koppling för dom pengarna
Köpt ny R-tryckplatta o R-lamell så håller nog ett tag Under tiden ska jag fixa 707-platta och 6-puck fjädrad sinter +stifta om svänghjul och bygga "stumt" spakställ
Om spakstället blir bra så får du ta och bygga ett dyrt åt mig
Om spakstället blir bra så får du ta och bygga ett dyrt åt mig
Har ett på gång. Bygger med uniballs! Kommer bli helt stumt utan glapp i spak och korta lägen Egen tillverkad design Blir sjukt snabba och exakta växlingar