3387
Sök

Lackeringa av fälgar, färg typ?

72 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
hej. hade tänkt lackernaq min fälgar räcker det med att man lämnar in dom till en lackerare som lackar dom vanligt eller ska de lämnas in så den lackeras och får ligga i en ungn(vet ej va det heter)smile någon som vet om det räcker med bara lackering? håller det?

TACK PÅ FÖRHAND!

375 Inlägg
15 februari 2009
Ska du lämna in dom ska du se till att dom pulverlackerar dom åt dig.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
15 februari 2009
Dirk Diggler skrev:

Varför det? Jobbar med pulver/våtlack dagligen, så undrar varför endast pulver?

Ganska lätt att lura honom till att pulverlacka våtlackade fälgar = våtlacken kokar under pulvret vid 200 grader och allting blir skit..

@ fabbeps: är dom inte oxiderade eller liknande så räcker det att lämna dom till en lackerare som slipar och våtlackar dom.

Är dom oxiderade så rekomenderar jag blästring först och sen pulverlack (alternativt pulvergrund och sen våtlack ovanpå).

375 Inlägg
15 februari 2009
_ZooN_ skrev:
Dirk Diggler skrev:

Varför det? Jobbar med pulver/våtlack dagligen, så undrar varför endast pulver?

Ganska lätt att lura honom till att pulverlacka våtlackade fälgar = våtlacken kokar under pulvret vid 200 grader och allting blir skit..

Ja men det vet väl en som pulverlackerar??? Han skrev ju att han skulle lämna in dom.
Eller menar du att dom flesta lackerare som håller på med pulverlack inte vet om detta då? Eller skulle dom pulverlacka på en tidigare våtlack bara för att jävlas med honom?
Det var väl en annan sak om han skrev att han skulle göra det sjäv.
Senast redigerat av Dirk Diggler (15 februari 2009)

178 Inlägg
15 februari 2009
testa lacka själv hitta ett litet tips på hur

http://www.8thcivic.com/forums/introduc … -rims.html

four rings to rule them all

Driver
2 111 Inlägg
3 mars 2009
Om man funderar på att göra som de gjorde. (dvs länken...). Hur mycket gör det om man inte har möjlighet att "baka" dem i ugnen?. (Förstår att de inte härdar lika snabbt o så). Fälgarna är för stora för ugnen...sad.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

64 Inlägg
3 mars 2009
Om jag fattade det rätt så sprejlackerade dom fälgarna? Så den skillnaden som bli utan att använda ugnen är bara att det härdar långsammare. Slutresultatet blir detsamma.

Driver
2 111 Inlägg
4 mars 2009
Ok. Precis som jag skrev med andra ord. Kan vara bra o veta.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök