2169
Sök

Ta bort startkontakt på golf 2

100 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Hej!
Som sagt hur får man bort startkontakten på en golf 2.

tacksam för svar

Nu ska vi se sa den blinde te den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.

832 Inlägg
17 februari 2009
Nu ska vi se det var ett tag sen men jag tror jag kommer ihåg. Börja med att skruva lös rattstången sen sitter det en liten skruv på insidan mot rattstång så att säga det är en stjärnskruv om jag inte minns tok men det är den startkontakten sitter i iaf. Sen ska det bara vara att dra ur kontakten ur hållaren. Dåligt förklarat men hoppas du förstår.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

100 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
Nu ska vi se det var ett tag sen men jag tror jag kommer ihåg. Börja med att skruva lös rattstången sen sitter det en liten skruv på insidan mot rattstång så att säga det är en stjärnskruv om jag inte minns tok men det är den startkontakten sitter i iaf. Sen ska det bara vara att dra ur kontakten ur hållaren. Dåligt förklarat men hoppas du förstår.

´
Ja förstår men, hur ska ja få väck rattstången smidigt? har försökt ett tag nu men får inte väck den

509 Inlägg
17 februari 2009
Funkar det inte med ett litet bits och en 1/4 block nyckel?

100 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
Funkar det inte med ett litet bits och en 1/4 block nyckel?

Kan inte dra väck ett, är de som är så lustigt kan inte hitta någon annanstans där de kan tänka sig sitta någon bult eller något.

100 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
De är de själva aluminiumstycket där tändningslåswt sitter på som jag vill ha väck, för antar att de är den som måste bort?

16 197 Inlägg
17 februari 2009
startkontakten sitter ju i/under tändlåset.. den e ju bara dra bort.. aluklumpen sitter me "envägsbult" om ja inte minns fel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

100 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
startkontakten sitter ju i/under tändlåset.. den e ju bara dra bort.. aluklumpen sitter me "envägsbult" om ja inte minns fel.

Den vita delen som ska väck, är inte ja fan te att dra bort, inte utan att slita sönder nåt.

16 197 Inlägg
17 februari 2009
de vita kontanktstycket me alla kablar i??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

I got Dubs!
2 423 Inlägg
17 februari 2009
borra bort eller slå bort med en huggmejsel.

100 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:

Nej den delen som sitter i tändningslåset, den som den främsta delen av nyckeln sitter i, och som slår om tändningen. den sitter ju med en eller två skruvar inuti som jag har fattat det.
Senast redigerat av Schvampen (17 februari 2009)

832 Inlägg
17 februari 2009
Schvampen skrev:
evilaudio skrev:

Nej den delen som sitter i tändningslåset, den som den främsta delen av nyckeln sitter i, och som slår om tändningen. den sitter ju med en eller två skruvar inuti som jag har fattat det.

Om jag har förståt dej rätt så är det inte låset du ska bort med utan kontakten som sitter i botten på tändningslåset. Kontakten sitter med en skruv från insidan och om jag minns rätt så är det bara att skruva lös rattstången från leden som sitter nere vid pedalerna sen minns jag inte riktigt hur det satt upptill men det ska gå att ta lös det på något vis. Jag tror det var 3 år sen jag bytte på min dåvarande bil. Jävla sopa var man och kopplade xtraljusen fel så hela skiten bran ihop. tongue

100 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
Schvampen skrev:
evilaudio skrev:

Om jag har förståt dej rätt så är det inte låset du ska bort med utan kontakten som sitter i botten på tändningslåset. Kontakten sitter med en skruv från insidan och om jag minns rätt så är det bara att skruva lös rattstången från leden som sitter nere vid pedalerna sen minns jag inte riktigt hur det satt upptill men det ska gå att ta lös det på något vis. Jag tror det var 3 år sen jag bytte på min dåvarande bil. Jävla sopa var man och kopplade xtraljusen fel så hela skiten bran ihop. tongue

Japp, de är den ja menar. Okej får prova och göra så, så kanske de löser sig:P aha lite otur då:P

832 Inlägg
17 februari 2009
Schvampen skrev:
Lurken_85 skrev:
Schvampen skrev:

Japp, de är den ja menar. Okej får prova och göra så, så kanske de löser sig:P aha lite otur då:P

Det är bara att prova annars får du höra av dej igen så kan jag kolla nästa gång jag åker till garaget om ingen annan vet. Men det mesta brukar gå att få lös efter ett tag när man har funderat lite. Det var inte så avancerat när man visste hur man skulle göra minns jag iaf. Men hoppas det löser sig.

100 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Fick bort tändlåset smidigt:) drog bort fjäderbelastningen på spline axeln med en avdragare sen, föll allting nästan av bosktavligen:P Var ganska enkelt så fort man kom på de. Så nu fungerar bilen igen.

Tack för all hjälp och råd iaf:)

Sök