3564
Sök

Fråga om Körkort, hinner jag få det till Juni -09?

1 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Hej. Inte helt säker på vart jag skulle posta. Så gjordet här.

Jag har precis fyllt 18år och vill skaffa körkort.
Jag har inte övningskört specielt mycket vilket jag ångrar.
Teoring har jag inte nån koll på alls.

Men om jag övningkör mycket med föräldrarna och tar kör lexioner. Samt pluggar teori rätt mycket
Är det då möjlit att hinna ta körkort någon gång i sommaren, hälst i Juni

1 562 Inlägg
19 februari 2009
ja sök en intensiv kurs. kan du ha körkortet inom en månad. ca pris 20000 om du inte kört ngt alls

356 Inlägg
19 februari 2009
Beror ju helt på hur mycket tid du lägger åt pluggandet och hur intresserad och sugen du är på att ta kortet.. Det man är intresserad av går fort att lära in.

104 Inlägg
19 februari 2009
de brukar vara mycke svårare och kunna boka uppkörning eller teori nu när de närmar sig sommar så du måste vara duktig på o lära dig om du ska klara de till sommaren
lillebrorsan klarade på 1 månad förra veckan fick han sitt körkort han hade inte kört mycke heller...

44 Inlägg
19 februari 2009
till juni kan du nog hinna det beror ju på hur mkt tid du lägger ner men sitt med det varje dag så kan det nog gå,

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 februari 2009
Välkommen på Garaget.
Allting som inte har direkt med bilar att göra kan du skriva det på Off Topic.
Gå genom regler och rubrikanvisningar, du slipper att få stängda trådar som den ex vis.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Mästare
2 947 Inlägg
19 februari 2009
alain skrev:
Välkommen på Garaget.
Gå genom regler och rubrikanvisningar, du slipper att få stängda trådar som den ex vis.

Och vad tror du att han ska ha körkortet till? wink

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 februari 2009
KimVsWorld skrev:
alain skrev:
Välkommen på Garaget.

Och vad tror du att han ska ha körkortet till? wink

jo det vet jag men dessa frågor bruka finnas på Off topic. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
19 februari 2009
hehe.. klart du klarar det pojk:) Har kompisar som pluggat teori (inkl syrran) bara helgen innan uppskrivning och klarat det utan problem..  Körningen skall nog inte vara några problem, kör du mycket under en månad så har du fått in tekniken.

Körkort är inte speciellt svårt att ta om du verkligen vill ha ett, bara tänk på alla idioter du känner som klarade det! wink.

Kör själv upp som privatist (då jag tycker lektioner osv är ett hemskt utsug på pengar, visst dem har för vana att kugga privatister första gången men det blir ändå billigare för dig). Har uppkörningen nu om ca 2 veckor och jag hoppas det kommer gå bra, skall sätta igång med teoriplugget när som!

Mvh
David

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Fisketokig
2 997 Inlägg
19 februari 2009
Köp lös teoriböckerna och boka uppskrivning direkt så kanske du får 1-2 veckor på dig att plugga det. Det ska räcka för de flesta.

Halkbanan bokar du själv och borde få tid inom en månad utan problem.
Direkt när de båda är klar så bokar du en uppkörningstid i närheten.

Under tiden så kör via en skola. Se till att du kan hantera en ny bil någorlunda så du får köra på allvar från början och spar några lektioner.

Säg att du ska köra upp själv inom kort och be om att få köra "Liten uppkörning".
Körskolor har en tendens att överdriva allt då de själva måste vara övertygad att du har god chans innan de släpper dig till uppkörning om du bokat uppkörningen via dem. Väljer du att boka själv så har körskolan inte det ansvaret och du slipper extra "onödiga" lektioner.

Teori+uppskrivning+halkbana+uppkörning inkl bil går på ca 4000:-

Sen är det upp till dig med lektionerna. Men börjar du ta tag i detta nu borde du kunna ha kortet med god marginal till Juni.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

67 Inlägg
19 februari 2009
martin tog orden ur munnen på mig där.

direkt när ja hade klarat teorin, så bokade jag uppkörning, sen smäckade ja in lektioner ca runt 2 lektioner i veckan tills uppkörningen, körde väl runt 11 totalt, klarade på första försöket.

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
19 februari 2009
Bara nöta bok, och kör mycket med föräldrarna typ varje dag. Utgå gärna för uppkörningstället, när du känner dig mogen testa hos en körskola så säger dom vad du behöver träna på. (mycket höger regeln) sen boka även halka typ i apr/maj. Nu kan du även klara uppkörningen innan du klarar teorin.

Det ska nog gå och lösa, lycka till

Peder DailyFresh

1 814 Inlägg
19 februari 2009
Möjligt: ja

för dig: bara du och din engagemang vet

Slav
1 454 Inlägg
19 februari 2009
Jag har nästan bara kört privat i 4 år och sen kuggade jag mej totalt på uppkörningen, då tog ja 3 lektioner 2 dagar innan uppkörningen och fick beröm för ja körde så bra, så är de med det. körskolorna vill bara hjälpa dig och kan du bara köra bil utan svårigheter så hjälper dom dig med att finslipa allt. lycka till iaf.

// Henke med 3 veckor gammal styrlapp.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Sök