Tjo! tänkte kolla om det är någon mer än jag som har råkat ut för någon riktig skojarmekaniker?

Basmicke
19 februari 2009 · 3 Inlägg

Tjo! tänkte kolla om det är någon mer än jag som har råkat ut för någon riktig skojarmekaniker?

Min historia börjar i alla fall med att jag köpten en Mercedes 200E 90:a som blockpackningen gick i. så jag försökte hitta någon som kunde göra det billigt åt mig eftersom jag aldrig hade skruvat merca förut, så då tipsade en kompis mig om en "mekaniker" i filipstad som skulle fixa det billigt. Så jag körde dit bilen och han började. Efter en vecka hade han fått ihop den och skulle starta den. Då har han inte nollat motorn ordentligt så 2 ventiler blir krökta kamkjedjan går av och slår sönder olje och vattenpumpen. Fy fan tänkte jag men han sa att han skulle fixa de för han hade en motor såendes som han kunde plocka delar från. Sedan någon dag efter så rasar ett vattenrör från taket ner så de blir en buckla i baskärmen, men de skulle han också fixa. efter ca 3 veckor av felbesälningar och delar som saknades får han äntligen ihop bilen och lyckas starta den. Han kommer ner med bilen och då spikar den som fan när den står på tomgången och jag blir lite suspekt och han hade väldigt bråttom. Men han fick betalt och for iväg. 5 minuter efter stormkokar bilen och vatten och olja sprutar överallt från alla möjliga ställen. så vi lyckas stoppa honom ca 2 mil längre bort som han har tagit sig på ca 5-10 min. Så jag lyckades ju få tillbaka mina pengar tillslut efter mycket prat. och bucklorna var hellre inte fixade så jag ska nu byta motor i den och sedan fixa bucklorna. Detta är ju en mycket förkortad version av historien dock....

Senast redigerat av Goffen (22 februari 2009)

alain www.bimmerpower.org
19 februari 2009 · 3 995 Inlägg

Välkommen med ditt första inlägg men den platsa bättre på bloggen, här på allmänt, det är inget konstruktiv tråd eller?.wink
Om det är Ok, gärna för mig. wink

Senast redigerat av alain (19 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
caromania Forummoderator
19 februari 2009 · 9 297 Inlägg

Nja, jag tycker det var en ok tråd.
Förmodligen har mekanikern du råkade ut för dessutom råd att byta olja ofta på sin egen bil eftersom han har tillgång till den nära. Men men.

Jo oseriösa mekaniker har man hört talas om. Polisen i Nacka fick en räkning på 5 bromstrummor när en Amazon var inne.

Sedan har vi klassikern med specad räkning GSG längst ner á 100kr. "Går det Så Går det"

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Slash Saabifierad
19 februari 2009 · 2 027 Inlägg

Låter inte bra sad Men bra att du fick tillbaka dina pengar iallafall.

Jorå jag har också råkat ut för en skojarmekaniker, i slutändan fick han betalt för i praktiken ingenting, tänkte inte på det då i och med att jag var yngre och ville slippa ha med honom att göra.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
henkebenke
19 februari 2009 · 1 703 Inlägg

"Skojar mekaniker"

Ja, det beror ju på om dom har nån slags humor.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
blacken
19 februari 2009 ·

Det finns/fanns en mek ifrån vårat grannland i Öster,nära den verkstaden jag jobbade på, som fick en kund med en Merca som klumpen hade lunchat på. Och gubben hade varit och köpt en frisk på skroten så han lämnade in bilen på verkstaden för att byta klump.

Men nissen lossade bara alla nödvändiga bultar och muttrar och drog åt dom igen. kunden kom på kvällen och hämtade sin bil, han frågade då har du gjort ett korrekt jobb, javisst sade mecken se här och visade på alla bultarna som tydligt visade att dom hade blivit "lossade", förresten frågade mecken vad ska du göre med den dåliga klumpen ska du slänga den själv eller ska jag göra det åt dig. Gubben vart glad över att slippa slänga den skälv, så han sade åt mecken att den får du.

Gubben sätter sig i sin bil och fräser iväg, han kom ungefär ett kvarter sedan så skar klumpen rejält.
Han drar ner bilen till mecken och beklagar sig varpå mecken säger åt gubben "så går det när man köper grejor ifrån skroten", men du har tur jag har en som passar, du får den för 2000 spänn. Gubben blir själaglad och pröjsar för sin klump en gång till.. big_smile

Senast redigerat av blacken (19 februari 2009)

KimVsWorld Mästare
19 februari 2009 · 2 947 Inlägg

Blacken: lollollol hmm

Senast redigerat av KimVsWorld (19 februari 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
te_wik Forummoderator
19 februari 2009 · 12 813 Inlägg

blacken skrev:
Det finns/fanns en mek ifrån vårat grannland i Öster,nära den verkstaden jag jobbade på, som fick en kund med en Merca som klumpen hade lunchat på. Och gubben hade varit och köpt en frisk på skroten så han lämnade in bilen på verkstaden för att byta klump.

Men nissen lossade bara alla nödvändiga bultar och muttrar och drog åt dom igen. kunden kom på kvällen och hämtade sin bil, han frågade då har du gjort ett korrekt jobb, javisst sade mecken se här och visade på alla bultarna som tydligt visade att dom hade blivit "lossade", förresten frågade mecken vad ska du göre med den dåliga klumpen ska du slänga den själv eller ska jag göra det åt dig. Gubben vart glad över att slippa slänga den skälv, så han sade åt mecken att den får du.

Gubben sätter sig i sin bil och fräser iväg, han kom ungefär ett kvarter sedan så skar klumpen rejält.
Han drar ner bilen till mecken och beklagar sig varpå mecken säger åt gubben "så går det när man köper grejor ifrån skroten", men du har tur jag har en som passar, du får den för 2000 spänn. Gubben blir själaglad och pröjsar för sin klump en gång till.. big_smile

Låter som något hämtat från Kalle Anka... hmm


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
blacken
20 februari 2009 ·

te_wik skrev:

blacken skrev:
Det finns/fanns en mek ifrån vårat grannland i Öster,nära den verkstaden jag jobbade på, som fick en kund med en Merca som klumpen hade lunchat på. Och gubben hade varit och köpt en frisk på skroten så han lämnade in bilen på verkstaden för att byta klump.

Men nissen lossade bara alla nödvändiga bultar och muttrar och drog åt dom igen. kunden kom på kvällen och hämtade sin bil, han frågade då har du gjort ett korrekt jobb, javisst sade mecken se här och visade på alla bultarna som tydligt visade att dom hade blivit "lossade", förresten frågade mecken vad ska du göre med den dåliga klumpen ska du slänga den själv eller ska jag göra det åt dig. Gubben vart glad över att slippa slänga den skälv, så han sade åt mecken att den får du.

Gubben sätter sig i sin bil och fräser iväg, han kom ungefär ett kvarter sedan så skar klumpen rejält.
Han drar ner bilen till mecken och beklagar sig varpå mecken säger åt gubben "så går det när man köper grejor ifrån skroten", men du har tur jag har en som passar, du får den för 2000 spänn. Gubben blir själaglad och pröjsar för sin klump en gång till.. big_smile

Låter som något hämtat från Kalle Anka... hmm


Mvh Tommy

"Verkligheten överträffar fantasin"..smile

Rspeter Audi A5 quattro driver.
20 februari 2009 · 2 203 Inlägg

Vilken snäll kompis Basmicke verkar ha. Tipsar om en sån skojjare. Man får vad man betalar för.

Basmicke
21 februari 2009 · 3 Inlägg

Rspeter skrev:
Vilken snäll kompis Basmicke verkar ha. Tipsar om en sån skojjare. Man får vad man betalar för.

För de första så är jag inte kompis med honom, känner inte honom ens de va en kompis till mig som sa att han va bra. Och sen är de inte så kul å betala ca 6-7000 för att en riktig verkstad ska göra de speciellt inte om man fortfarande går i skolan som jag gör. Sen så startade jag denna tråden för att få reda på om de va fler som har råkat ut för det, mest bara för att de  e kul och höra lite historier.

patrik79
21 februari 2009 · 782 Inlägg

Jag hade polisanmält honom, vet iof inte för vad men skadegörelse eller förstörande av egendom kanske.
Funkar iof att åka dit med ett baseboll-trä och kräva att du får en bil som är utan bucklor och som funkar att åka med, får du inte det så tycker jag att du ska slå av armarna på mecken för han ska inte skruva på andras grejer något mer.

262turbo
21 februari 2009 · 1 004 Inlägg

eller lära sig av läxan....  snålhet bedrar vishet smile  så är det tyvär genom hela livet... tyvär

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
blacken
21 februari 2009 ·

patrik79 skrev:
Jag hade polisanmält honom, vet iof inte för vad men skadegörelse eller förstörande av egendom kanske.
Funkar iof att åka dit med ett baseboll-trä och kräva att du får en bil som är utan bucklor och som funkar att åka med, får du inte det så tycker jag att du ska slå av armarna på mecken för han ska inte skruva på andras grejer något mer.

Lycka till, dom flesta som skruvar bilar kan ta för sig "ganska" så bra..

262turbo
21 februari 2009 · 1 004 Inlägg

blacken skrev:

patrik79 skrev:
Jag hade polisanmält honom, vet iof inte för vad men skadegörelse eller förstörande av egendom kanske.
Funkar iof att åka dit med ett baseboll-trä och kräva att du får en bil som är utan bucklor och som funkar att åka med, får du inte det så tycker jag att du ska slå av armarna på mecken för han ska inte skruva på andras grejer något mer.

Lycka till, dom flesta som skruvar bilar kan ta för sig "ganska" så bra..

vad i hela världen har det med saken att göra om man skruvar bilar? nog det dummaste jag läst på länge...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Basmicke
22 februari 2009 · 3 Inlägg

262turbo skrev:
eller lära sig av läxan....  snålhet bedrar vishet smile  så är det tyvär genom hela livet... tyvär

Eller så gör man de själv helt enkelt.

Bagarn
22 februari 2009 · 689 Inlägg

blacken skrev:
Det finns/fanns en mek ifrån vårat grannland i Öster,nära den verkstaden jag jobbade på, som fick en kund med en Merca som klumpen hade lunchat på. Och gubben hade varit och köpt en frisk på skroten så han lämnade in bilen på verkstaden för att byta klump.

Men nissen lossade bara alla nödvändiga bultar och muttrar och drog åt dom igen. kunden kom på kvällen och hämtade sin bil, han frågade då har du gjort ett korrekt jobb, javisst sade mecken se här och visade på alla bultarna som tydligt visade att dom hade blivit "lossade", förresten frågade mecken vad ska du göre med den dåliga klumpen ska du slänga den själv eller ska jag göra det åt dig. Gubben vart glad över att slippa slänga den skälv, så han sade åt mecken att den får du.

Gubben sätter sig i sin bil och fräser iväg, han kom ungefär ett kvarter sedan så skar klumpen rejält.
Han drar ner bilen till mecken och beklagar sig varpå mecken säger åt gubben "så går det när man köper grejor ifrån skroten", men du har tur jag har en som passar, du får den för 2000 spänn. Gubben blir själaglad och pröjsar för sin klump en gång till.. big_smile

Vad eller vem kunde intyga att diffen var "frisk" när han köpte den? Beggade grejjer är alltid beggade..

H3dlund Med lem
22 februari 2009 · 1 127 Inlägg

Bagarn skrev:
Vad eller vem kunde intyga att diffen var "frisk" när han köpte den? Beggade grejjer är alltid beggade..

De flesta skrotar brukar testköra sina bilar om det går innan de skrotas för att se att allt fungerar. Kan de inte testa grejerna lovar de ju heller inget..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang