19 februari 2009
Trådstartare
har nyss vart på BRL och köpt nya leksaker till bilen. jag köpte 2st 15tum basar rockford fosgate power,
framsystem 5,25 rockford fosgate power, 6*9 rockford fosgate power. 2 st monoblock till basarna och ett 4kanals steg till framsystemet och baksystemet och en ny stereo. nu till frågan
enligt brl skulle jag ha 3 st strömkablar från batteriet till slutstegen och så en kondensator till varje. men varför kan man inte bara dra en fet 50mm kabel och sen sätta en kondensator och kopplingsblock till varje steg? och hur mycket klarar mitt orginal batteri med?
det blev 3 strömkablar. men har en liten fråga om mina basar. har kollat lite på rockford fosgates hemsida och där står det att det ska vara ca 80 liter till en bas. går det att bara köra det gånger 2 så att man bygger en låda på 160 liter med samma portar och allt? har dock ändrat på dinisionerna lite så att den ska passa i bilen så den blir 90x45x50, blir det bra tror ni? eller har ni några andra förslag
stötte på lite problem när jag skulle sätta i framsystemet. det passade inte riktigt i dörren så jag måste kapa bort lite av plåten i dörren. jag trodde att det skulle palla med dom adaptrarna som jag köpte men det gjorde det inte:S
Senast redigerat av persson88 (27 februari 2009)