2352
Sök

Polisen bötfäller en pinkande biltestare

60 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Vill gärna veta vad ni tycker om Polisen gjorde rätt eller fel som bötfällde en som bara stod och pinkade. Läs gärna andra kommentarer om vad dom har skrivit.

http://www.pitea-tidningen.se/arvidsjau … Id=4429582

961 Inlägg
22 februari 2009
de är ju olagligt men skulle gissa på att dom har alldeles för lite att göra där uppe !! har aldrig hört talas om att nån fått böter för de här i stan iaf

Pure DieselPower

60 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
de är ju olagligt men skulle gissa på att dom har alldeles för lite att göra där uppe !! har aldrig hört talas om att nån fått böter för de här i stan iaf

Precis men det har väll inte varit en sån där lag förut att man blir bötfälld bara för att man inte har någon annan stans att pinka? Shell,Statoil,OK var ju inte ens öppet sad

SSS -12
3 217 Inlägg
22 februari 2009
Det händer inte alltför mycket där uppe i Norrland, rätta mig om jag har fel!

Jag blev nästan bötfälld för att ha stått på Malmöfestivalens område i närheten av en kyrka och pinkat... Förstår inte hur polismannen finner relevansen i detta straffet!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

3 390 Inlägg
22 februari 2009
Fel forumsdel. Flyttar denna till Offtopic.

MVH
Mod

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

961 Inlägg
22 februari 2009
Slaktarn20 skrev:
talibangran skrev:

Precis men det har väll inte varit en sån där lag förut att man blir bötfälld bara för att man inte har någon annan stans att pinka? Shell,Statoil,OK var ju inte ens öppet sad

jo tror den lagen funnits ett tag .. ok ja då blir de värre om inget är öppet och de kanske va långt ifrån där han bor .. jäkligt fjantigt av dom iaf tycker jag ..

Pure DieselPower

60 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Hoppas att polisen kan verkligen tänka efter vad dom håller på med egentligen. jag fattar det bara inte.
Många har blivit bötfällda för köra fort och sånna saker men inte för detta vad jag då vet

1 814 Inlägg
22 februari 2009
För litet att göra faller min gissning på, men visst är det olagligt?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
22 februari 2009
Måste ha varit det dryaraste toabesöket för dig ;P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Muttley
22 februari 2009
Helt rätt ju.
Pinkade han dessutom på byggnaden så är de ju ännu mer rätt. Hur trevligt är de när någon pissar på ens byggnader?.
Finns de inte skog uppe i norrland? Hur svårt är de att hitta en plats i skogen att pinka på.

3 714 Inlägg
22 februari 2009
tycker det var rätt gjort att bötfälla

men man tyker ju att han kunde valt en bättre plats att pinka på som typ skogen som det bara är där uppe typ

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

21 761 Inlägg
22 februari 2009
Nja, så ruskigt mycket skog är det inte tycker jag. Ser trist ut när man åker längs ett flertal vägar.

Enligt lagen är det förstås inte tillåtet att pissa på allmän plats, men nog tycker jag att polisen var lite väl petiga i det här fallet. Vet dock inte hur det ser ut just där testföraren var.
Senast redigerat av Drönirettab (22 februari 2009)

Muttley
22 februari 2009
Drönirettab skrev:
Nja, så ruskigt mycket skog är det inte tycker jag. Ser trist ut när man åker längs ett flertal vägar.

Enligt lagen är det förstås inte tillåtet att pissa på allmän plats, men nog tycker jag att polisen var lite väl petiga i det här fallet. Vet dock inte hur det ser ut just där testföraren var.

Inte skog nog att pissa i? konstigt. Då har vi ju mer här=)
Varför tumma på reglerna för enskilda? Samma för alla.
De kunde ju skrivit lite bättre dock, om han pissa mot huset, för de spelar lite roll med.

60 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:

Där testföraren var där var det bara skog tror jag eller jag vet inte hur jag ska förklara det. För det var hus där också men jag vet ändå inte om det finns någon lag om detta. Men han kunde ju inte pissa på något annat ställe för att OK shell och dom där affärerna var ju då inte öppen.

21 761 Inlägg
22 februari 2009
tkd_rille skrev:

Har aldrig varit i Hässleholm så det vet jag inget om. Nä, visst finns det en hel del skog, men man kan ju säga som så att antalet träd inte precis ökar för varje år. smile

tkd_rille skrev:

Jo, men ibland får man ändå göra undantag beroende på situationen. Jag vet en vuxen person i min kommun som kan ställa sig på trottoaren mitt på blanka dagen och pissa, det om något borde ju innebära böter så det skriker om det.

Grejen är att den personen inte riktigt är som andra, personen i fråga har förståndshandikapp. Ett exempel på undantag alltså. smile
Nu är ju iof testföraren en "normal" person och borde nog veta att man inte får pissa vart som helst, men som sagt kan det finnas omständigheter som gör att det är en liten avvägningsfråga.

tkd_rille skrev:
De kunde ju skrivit lite bättre dock, om han pissa mot huset, för de spelar lite roll med.

Ja, det är ju sant. smile

21 761 Inlägg
22 februari 2009
Slaktarn20 skrev:
Där testföraren var där var det bara skog tror jag eller jag vet inte hur jag ska förklara det. För det var hus där också men jag vet ändå inte om det finns någon lag om detta. Men han kunde ju inte pissa på något annat ställe för att OK shell och dom där affärerna var ju då inte öppen.

Till saken hör också att det allmänna snödjupet gör att man knappast vill ställa sig en bit in i skogen för att pissa, om man inte har skoterskor förstås (vilket en testförare troligen inte har wink ).

Men ska man följa lagen så var det trots allt ett lagbrott, åtminstone om han befann sig på en allmän plats.
Senast redigerat av Drönirettab (22 februari 2009)

Muttley
22 februari 2009
Drönirettab skrev:
tkd_rille skrev:

Har aldrig varit i Hässleholm så det vet jag inget om. Nä, visst finns det en hel del skog, men man kan ju säga som så att antalet träd inte precis ökar för varje år. smile

tkd_rille skrev:

Jo, men ibland får man ändå göra undantag beroende på situationen. Jag vet en vuxen person i min kommun som kan ställa sig på trottoaren mitt på blanka dagen och pissa, det om något borde ju innebära böter så det skriker om det.

Grejen är att den personen inte riktigt är som andra, personen i fråga har förståndshandikapp. Ett exempel på undantag alltså. smile
Nu är ju iof testföraren en "normal" person och borde nog veta att man inte får pissa vart som helst, men som sagt kan det finnas omständigheter som gör att det är en liten avvägningsfråga.

tkd_rille skrev:

Ja, det är ju sant. smile

De är lagom med träd här omkring, lagom för att man ska ha ork att köra utanför samhället och inte till något industriområde och pissa iallafall.

Ja jag menade såklart friska personer utan sjukdomar, så bra du påminde mig. De är väl de enda undantag jag kan tänka mig, förståndshandikapp kan man inte direkt säga till att man inte får göra så och så beroende på sjukdom.

1 798 Inlägg
22 februari 2009
Man får ju som sagt inte pinka på allmän plats, men kan man verkligen bli bötfälld för förargelseväckande beteende om ingen ser det och anmäler!??
I detta fallet handlar det ju enbart om polisen själva som sett vederbörande, och jag anser det vara otroligt lågt att bötfälla för en sån sak på sådan plats för det borde räcka med en omgång lagtext. Det borde rimligen finnas bättre saker dom kunde hitta på än att följa efter och bötfälla pinknödiga människor!??

DFFL
9 020 Inlägg
22 februari 2009
Förargelseväckande beteende måste väl innebära att det finns någon som blir/kan bli förargad av beteendet?

Ifall det luktar piss vid dörren till ens företag gör folk arga.
Alltså måste polisen ju har gjort helt rätt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

60 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Och sen har jag fått höra att dom inte är trevliga heller men det är väll ingen polis? yikes

Sök