2297
Sök

Polisen bötfäller en pinkande biltestare

Muttley
22 februari 2009
Hilmer skrev:
Man får ju som sagt inte pinka på allmän plats, men kan man verkligen bli bötfälld för förargelseväckande beteende om ingen ser det och anmäler!??
I detta fallet handlar det ju enbart om polisen själva som sett vederbörande, och jag anser det vara otroligt lågt att bötfälla för en sån sak på sådan plats för det borde räcka med en omgång lagtext. Det borde rimligen finnas bättre saker dom kunde hitta på än att följa efter och bötfälla pinknödiga människor!??

Nej de är klart,
Hej jag vill anmäla att en person pissar här kan ni åka och ge de böter?
Då blir ju svaret nej för ingen pinkar länge nog så att en polisbil hinner köra från station till en pinkare.

De är tagen på bar gärning som gäller där faktiskt.

Kan ju ställa sig var som helst i en stad och pinka mot en dörr utan att någon är ute och ser en.

12 086 Inlägg
22 februari 2009
Att de tar folk som pissar mitt på torget i stan lr liknande förstår jag.. men att böta någon som urinerar på ett industriområde lr på någon annan avlägsen plats känns ju förjävla töntigt.

1 798 Inlägg
22 februari 2009
tkd_rille skrev:
Hilmer skrev:
Man får ju som sagt inte pinka på allmän plats, men kan man verkligen bli bötfälld för förargelseväckande beteende om ingen ser det och anmäler!??
I detta fallet handlar det ju enbart om polisen själva som sett vederbörande, och jag anser det vara otroligt lågt att bötfälla för en sån sak på sådan plats för det borde räcka med en omgång lagtext. Det borde rimligen finnas bättre saker dom kunde hitta på än att följa efter och bötfälla pinknödiga människor!??

Nej de är klart,
Hej jag vill anmäla att en person pissar här kan ni åka och ge de böter?
Då blir ju svaret nej för ingen pinkar länge nog så att en polisbil hinner köra från station till en pinkare.

De är tagen på bar gärning som gäller där faktiskt.

Kan ju ställa sig var som helst i en stad och pinka mot en dörr utan att någon är ute och ser en.

Det var inte böterna för att han pinkade på allmän plats som man reagerade över utan att han fick böter för förargelseväckande beteende, därav mitt tidigare inlägg.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 februari 2009
Vet många som blivit bötfällfa för det.

Jag själv slapp undan för 3 veckor sedan, var såååå lång kö till toan på krogen så jag gick ut å tömde blåsan i snödrivan en bit bort.. När jag står där så hör jag något, kollar över axeln och där står polisbilen  ca 1 meter bakom mig.

Men dom stod och kollade ett tag, sen åkte de iväg.
Det som bör nämnas är att ifall man åker fast för att ha pissat utanför krogen så brukar man till 99% säkerhet även få sova på polisens hotell.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

26 Inlägg
28 februari 2009
jag läste i nån annan nätblaska att det handlade om att polisen först fick tag på honom när han hade stannat för att pinka och att han egentligen fick fortkörningsböter

:)

Knegare
718 Inlägg
28 februari 2009
Fuckface skrev:
Det händer inte alltför mycket där uppe i Norrland, rätta mig om jag har fel!

Jag blev nästan bötfälld för att ha stått på Malmöfestivalens område i närheten av en kyrka och pinkat... Förstår inte hur polismannen finner relevansen i detta straffet!

Man kan ju tycka så men nog finns det mycket mer vesäntliga saker dom kan göra, iallafall här i Arvidsjaur. ´Var ju tex en mordbran för inte så länge sen. Dessutom om man jämnför detta med ett tidigare fall så blir man ju mer tokig. I sommras/höstas var det en kille som körde bil utan körkort och hans morsa tog den andra bilen och körde efter, hon blev stoppad och bötfälld för att hon körde för fort. Sen har personen som körde utan körkort vält några bilar, då han inte hade körkort, och ja, det var på allmän väg. Sen bilbränder, hot, slagsmål, misshandel, stölder och dylikt är väl mer att "jobba med".

Sen, "Slaknarn" finns det inte trevlia poliser? Det borde ju du om någon veta att vi har trevliga poliser, här iallafall! Sluta smutskasta personer du annars tycker är trevliga.

För att återgå ontopic igen, det ÄR olagligt att kissa på  allmän plats, så det är inget att skylla på. Men när det är en bildestare som inte kan området, inte bor här så bör dom ju kunna se mellan fingrarna.. Speciellt då det var på natten på ett industriområde.

William 2009-02-20

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
28 februari 2009
En gång ställde sej Roffe att pinka invid ett plank. Då kom en polis och fick se honom. Han sa: - Det där är mot lagen! - Nej, sa Roffe. Det är mot planket! ... big_smile
Det var inte biligt
62 000 kronor i böter – straffet för utepinkarna
http://www.aftonbladet.se/nyheter/artic … vice=print

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

492 Inlägg
1 mars 2009
visst var de väll rätt att ge böter på sätt och vis, men dom kunde ju valt ett lite mer
diskretare sätt.. "20-åringen berättar att en polisbil plötsligt körde in bakom
huset bakom honom, samtidigt som de tände helljuset och slog på sirenerna."
köra sirener och blinka med helljus å ha sig.. va e de för sätt? inte nog med att
man ska behöva betala böter för att man pissat utan man ska behöva skita ner sig också?!?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
1 mars 2009
Det är lättare att åka fast för att pinka än att åka fast för mord i sverige typ.

60 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
FL3JM skrev:
Det är lättare att åka fast för att pinka än att åka fast för mord i sverige typ.

haha jag håller fan med dig alltså!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
1 mars 2009
Slaktarn20 skrev:
Och sen har jag fått höra att dom inte är trevliga heller men det är väll ingen polis? yikes

"Sen har jag fått höra att dom inte är trevliga" ???

Håller man sig på rätt sida om lagen och dessutom inte pissar på hus inne i stan så är poliser trevliga. Dom gör ju bara sitt jobb, fattar inte varför folk ska ha något emot det? Ringer ACAB anhängare mamma o pappa när bilen blir stulen eller om det blir inbrott i huset?

1 570 Inlägg
1 mars 2009
Det är för mycket pissande överallt, luktar ju piss i varje gathörn i Stockholm. Äckligt. Många män har tappat stilen helt.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
2 mars 2009
jag de e ju olagligt å göra så men vad gör man när de känns att man inte kan hålla sig längre

Nissan Silvia

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
2 mars 2009
Bodde ju uppe i arvidsjaur i 1,5 år. Och ja, det finns mycket trevliga poliser där=) dock har dom för lite att göra. Slaktarn.. vet du om det var industribyggnaden mittemot prästberget?

Team Insane Racing

Knegare
718 Inlägg
2 mars 2009
Malm3n skrev:
Bodde ju uppe i arvidsjaur i 1,5 år. Och ja, det finns mycket trevliga poliser där=) dock har dom för lite att göra. Slaktarn.. vet du om det var industribyggnaden mittemot prästberget?

Mjo han vet nog det.. Läst hans kommentarer igen och "retar" mig lite, han sa att inga poliser är trevliga trotts att han annars surrar som fan med poliserna, och till folk här säger han ju att dem är trevliga... Tror det kallas dubbelmoral..

William 2009-02-20

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
2 mars 2009
Murvald skrev:
Malm3n skrev:

Mjo han vet nog det.. Läst hans kommentarer igen och "retar" mig lite, han sa att inga poliser är trevliga trotts att han annars surrar som fan med poliserna, och till folk här säger han ju att dem är trevliga... Tror det kallas dubbelmoral..

jo tack jag vet:P bodde ju väldigt nära honom under en tid.

Team Insane Racing

180 Inlägg
2 mars 2009
Kan ju berätta en kul gej som hände min polare nu i helgen..... han ställde sig mitt i stan å pissade på en papperskorg och när han var klar å vände sig om stog de en polisbil bakom honom å frågade om det var skönt att gnugga ballen mot papperskorgen... han slapp böter iaf smile

602 Inlägg
2 mars 2009
ja fyfan, de är ju inte billigt om man åker fast, har hört att det kostar 1200kr att pissa i visby city! de har ju hänt många gånger påväg till och från krogen asså, man tänker ju inte på konsekvänserna när man är "tankad" wink

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

60 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Malm3n skrev:

Nej det var inte där. Det var bakom Varuhuset. Poliser kan vara snälla ibland men inte alltid. Det finns många snälla poliser här det mår jag då säga! big_smile

RS
886 Inlägg
3 mars 2009
Brorsan upptäckte en polisbil förra sommaren som stod vid ett industriområde och ena polisen stod o lättade på trycket!! big_smile Han flasha me hellysena o tuten o åkte förbi. Busted? big_smile

Focus RS

Sök