Hamilton skrev:
Att ingen skulle åta sig jobbet pga fiberopticen är FEL!
Jag lämande in min till BRL och fick mina högtalare utbytta, monterat och klart gick det på ca 4500:-
Jahaja, där ser man. Dom jag pratade med på Brl i Borlänge sa att man inte kunde göra nånting åt det (dock så ville ju inte jag att dom skulle göra det, ville bara ha tips). Men det är ju bra då. Monterade dom slutsteg också då eller byttes bara högtalarna?
paat88 skrev:
ok, det var tråkigt att höra, som sagt är jag heelt okunnig inom detta ämne. men bra ljud är ju underbart och önskar man hade lite kunskap.
jag har en premium 150 tror jag, 9 högtalare dörrarna, 2xhatthyllan, 3x vindrutan, standard i aero antar jag?
har du bytt alla högtalarna? andvänt befintligt kablage?
Om det är det antalet högtalare så är det en Premium 150 (SS2) ja. Vet dock inte om det är standard i Aero, kan mycket väl vara så.
Ja jag har bytt alla högtalare, dämpat dörrarna och kopplat in en riktig baslåda. Driver allt med slutsteg och utgick också från en SS2. Det enda originalkablaget som är kvar är det från dörrkontakten och ut till dörrhögtalarna, jobbet med att byta ut dom är inte värt den lilla skillnad som det kanske gör. Alla andra kabla är utbytta, eller ja var ju tvungen att sätta dit kablar för att få det att fungera.
Om du vill få ett stort lyft i ljudet utan större ingrepp så rekommenderar jag dig att byta högtalarna på instrumentbrädan. Speciellt dom på sidorna då, centern är inte lika viktig. Nästa steg blir att montera en baslåda men då krävs det att du får tag på en signal till den nånstans, föslagsvis då från dörrhögtalarna eftersom det är dom enda som spelar bas.
Om du även vill byta dörrhögtalarna å lär du se till att dörrarna blir rejält dämpade och att monteringen blir bra, annars gör det ingen större skillnad. Sen så är det ju alltid trevligt att få lite mer effekt i systemet från ett slutsteg...
MVH// Christoffer