3418
Sök

Motorn "rasslar" när man släpper på gasen. Efter toppackningsras (740 turbo)

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Sköt som sagt toppackningen på den röe förra veckan, och när jag gjorde det så började det rassla lite när man släppte gasen (BARA NÄR MAN SLÄPPER GASEN)

Tänkte inte mycket mer på det, den idag när jag fick ihop bilen igen så lät det fortfarande likadant.

Ljudet kommer typ från toppen/grenröret.

Tänkte om det var något skit i grenröret som ville in i turbon, men då skulle det väl vara likadant om inte värre när man gasar?

Tacksam för hjälp=)

Random Hero
4 047 Inlägg
25 februari 2009
nån bult som e dåligt åt dragen ? typ till grenröret lr nåt, eller en värmeskyddsplåt  kan låta för jävligt ibland

Dog food lid. Backwards

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Svar nej, alltså gick helt som den skulle, sen när packningen rök så började det låta.

7 274 Inlägg
25 februari 2009
Nåt slags avgasskydd som sitter löst kanske?

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Nåt slags avgasskydd som sitter löst kanske?

Fortfarande inte nej:D

I brist på annat :)
526 Inlägg
19 april 2009
Har samma problem med min audi.... Rasslar direkt när man släpper gasen och är tyst under pådrag/tomgång...

Lite orolig är man allt tongue

Skull vara bra om någon vet vad det skulle kunna vara mer än ej åtdragna bultar...

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
hehe gammal tråd. Och har kommit på felet själv, vilket inte var något jättefel:P bytte nämligen pysventil på bilen och då hade jag ett jävla ladd även om den var nedskruvad på max. Så då skruvade jag ned laddet via wasegaten och då visade det sig att det var själva "brickan" på "wg spjället" som låg och vibrerade i turbon. med den gamla pysventilen var wg:en max inskruvad så brickan var väl antagligen i tryck hela tiden. Så det får helt enkelt låta lite ett tag till=)

Sök