Alle_Cupra skrev:
Sure, den bilen går fint, kan jag hålla med om.
Men några ÄKTA 7,7 sek är det inte tal om i den repan om inte just denna BMW:s mätare stämmer till 100%
Han släpper efter 205 på mätaren och då är vi över 8 sek tycker jag?
Rätta mig om jag har fel, vilket jag ju med största säkerhet lär ha? Right?
Förövrigt när ni kör era 100-200 mätningar, får man starta från vilken hastighet som helst och bara klocka intervallen just mellan 100-200 sen? start från 80 tex, som BMW:n??
Vi lär ju leka med samma regler om det ska nån ide med detta.
Tråkigt om det ska bli en sån jävla skitstämmning här pga gafflande om ett gemensamt intresse:|
Hej !
Nej,det blev aldrig 7.7 äkta med racelogic.
Vid ca 20 grader utetemp så körde den Bmw med 2 personer i bilen 10.5 sec med racelogic,alltså den killen som äger bilen nu med sina 70 kg själv i kommer att köra lätt 9-9.5 sec med racelogic..
Den bilen går sjukt bra,ska åka med han när sommar däck åker på,ska bli kul
Under min tid som testat ca 500-700 tals bilar med racelogic så har jag gjort följande..
Det finns flera saker där man kan mäta olika bilar med där resultatet kan påverkas.
Oftast så kör alla 100-200 vid start 80 km/h..
Eftersom racelogic är gps baserad så är det svårt att ligga just vid 100 och mäta tiden,då blir den lite felaktiktigt..
Istället så är det bästa körningen att göra så att starta vid 99.5 km/h och trycka fullt,mäta 100-200 då är det den tiden som gäller och är verkligen äkta tid,där ingår spool up tid osv..
Stora laddtryck och stora turbosar ställer till problem med spool up, och just den tiden i början 100-110 blir ca 0.5-1 sec sämre beroende på bil istället när man tar flygande start från 80 km/h.
När jag testat alla bilar med racelogic så har jag testat allt som går att testa med racelogic..
EDITION30 bil testade jag va 20 gånger allt möjligt som går att testa som exempel..
Men eftersom ni inte har så mycket tid att göra så på alla bilar på Björkvik den 25/4 så börja köra från 80 km/h sen läser ni av tiden 100-150 100-200 km/h..
Eller så är det bästa att be Roxnäs att spara alla logger och skicka till mig för analys,då kan jag se många olika saker som,vad som händer med bilen under hela acc repan uppe i fart osv.
Det som jag kan se direkt på din repa som du filmat 100-200 är att din bil leverara stor vridmoment i mellanregistret,sen när 5an åker i skapas det räjelt värme vilket bakar tändningen/effekten av hög insugstemp vilket ger att den kroknar uppe i fart.
Vad som kommer att hända i sommar det för du avgöra själv..
Vad är spec på den bil hårdvarumässigt ??
Mvh