3296
Sök

Jobb sökes, någon som vet om bygg/måleri jobben har börjat dyka in igen?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
söker jobb i skåne, kvittar vad för jobb ;D .. Ser helt jobb skiftjobb, vet ni något ställe som söker.. Skicka PM big_smile..

Gick ut bp, nu i sommras. Blev varslad i december som målare. Tänkte kolla om någon bygg/målare vet om jobben börjar komma in nu?
Senast redigerat av emijl (26 februari 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

DFFL
9 020 Inlägg
26 februari 2009
Arbetsförmedlingen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 586 Inlägg
26 februari 2009
lättast att få jobb genom någon man känner annars är det svårt. Annars bemmaningsföretag. på ams finns det knappt något jobb

2 079 Inlägg
26 februari 2009
http://platsbanken.arbetsformedlingen.s … Start.aspx
bara att söka, men där finns ju "knappt något jobb" Men du kan väl skumma igenom dom 54 tusen arbetstillfällen där faktiskt finns
Senast redigerat av Mackanol (26 februari 2009)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
sant jorre, men du.. tongue Vilkna bemaningsföretag finns de?

124 Inlägg
26 februari 2009
Manpower och Proffice är väl de största vad jag vet inom bemanningsföretagen

Med.lem
3 759 Inlägg
26 februari 2009
Blogg?

Alla är fan arbetslösa nu, bara onödigt att starta trådar om det.. sad

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

4 586 Inlägg
26 februari 2009
kan döpa om tråden om tips att hitta jobb istället

Ifall man kan tänka sig att vara säljare så kan man säkert börja imorgon alla skriker efter det

654 Inlägg
26 februari 2009
Ut på stan och presentera dig! Ha med CV't i en pärm så du kan lämna över om de vill ha...

Var runt på 25-30 företag här i Norrköping, log lite och frågat om de ville ha mig.
Tror att jag har fått napp på ett nu....

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Gick ut bp, nu i sommras. Blev varslad i december som målare. Tänkte kolla om någon bygg/målare vet om jobben börjar komma in nu?

224 Inlägg
26 februari 2009
Åk ut till målarfirmerna å fråga, mkt bättre än att ringa

"det är ju inte lätt att förklara för någon som inte begriper"

Redlinefoto
259 Inlägg
26 februari 2009
Dom senaste 2 månaderna har 350st lärlingar inom måleri, vvs, el och bygg blivit arbetslösa och då var redan många arbetslösa innan tongue

Finns inga jobb nu tongue

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

224 Inlägg
26 februari 2009
och det kommer nog bli mer, de är tungt att vara lärling nu, hoppas de vänder lagomt till sommarn

"det är ju inte lätt att förklara för någon som inte begriper"

Redlinefoto
259 Inlägg
26 februari 2009
Blir lättare till sommaren när lärlingar blir fullbetalda då företagen kan börja anställa nya lärlingar,
det är extra svårt nu när nästan alla företag har mer lärlingar än vad dom klarar av (tror det måste finnas 8st fullbetalda på en lärling så tror jag det är inom vvs, rätta mig om jag har fel)
Senast redigerat av Fredrik wilhelmsson (26 februari 2009)

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Jo det är saant det ni säger tongue .. Så passar på detta, å väntar på besked på skolan som man har sökt till istället smile .. Ta USK utbildningen, å jobba natt finns det ngt bättre då ;D

526 Inlägg
28 februari 2009
Riktigt surt sad
Men dom tuffa tiderna kommer nog hänga kvar ett bra tag till. räkna med det..
Det är all media mm som är den största boven i dramat, dom skrämmer upp alla, så ingen vågar investera..
Dock har vi mycket jobb. Iaf till årsskiftet..

Men Lycka till..

SQ
1 343 Inlägg
28 februari 2009
bygg branschen i övrig går riktigt trögt nu, många blir varslade för de kommer knappt in några jobb.. vi har än så länge, men de är jobb sen tidigare, men de kommer inte in speciellt mkt mer nu..

så bara skriva cv å ut på gatan tongue

Ljudnörd!

1 024 Inlägg
28 februari 2009
nu anställer dom inga alls, vänta till denna kris försvinner, om den gör det!

526 Inlägg
5 mars 2009
Rand skrev:
nu anställer dom inga alls, vänta till denna kris försvinner, om den gör det!

Jo det är klart att det vänder..

Firman jag jobbar på är uppdelad i 2 regioner, och varje region har en 6-7 avdelningar.
Och på våran avdelning har vi inte haft så mycket jobb som vi har nu, på många år..
Började på ett nytt bygge i måndags, sen när det ska vara klart i slutet av året så ska vi till ett jättestort jobb, värt 1 miljard. Men det tokiga är ju om inte dom andra avdelningarna har jobb, och firman måste varsla så går det ju på hela Stockholm. Inte regionsvis. Så även fast vi har skitmycket att göra så kan jag få sparken.. Och dom har redan lagt ett varsel på 2000 man.. men det är uppskjutet till i höst..

Reservdansk
6 271 Inlägg
5 mars 2009
www.jobnet.dk

Sök som malere, men efter kort koll finns det bara 2 jobb i hela Danmark som målare just nu.
Bygg/Anläggningssektorn sjunker som en sten, precis som här.

Dock är detta bara "officiella" jobb, typ inom kommuner och stora företag.
Nästan alla jobbannonser i Danmark sköts via företagens hemsida, så prova på www.degulesider.dk och klicka på flere søgefelter bredvid den stora søg-knappen, och klicka i vart du vill jobba, exempelvis helsingör eller köpenhamn...

Danmark har ca 2,6% arbetslöshet just nu, dvs 63 000 arbetslösa.
Jämför med hur många det är här...
Vi är snart uppe i 10%, och då är vi dubbelt så många som danskarna.

Annars får du prova www.platsbanken.se om du jagar jobb i Skåne, eller som föregående talare har sagt, du får knacka dörr hos företagen och fråga...
Senast redigerat av TurbOla (5 mars 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök