Hade exakt samma problem på min a4 i sommras, mitt problem var att 2 st givare var trasiga samt en st abs-krans! Detta problem yttrade sig på samma sett som ditt och det gick inte att läsa felokder för att programmen får ingen kontakt med din styrdator.
Då hävdar många verkstäder att abs styrenheten att e kass och dom bill byta ut den mot en större summa pengar som är lite roligare att lägga på annat.
Jag gjorde så här att jag kopplade loss samtliga givar kontakter och mätte upp resistansen (kontaktstyckerna fram sitter i hjulhuset, bak sitter dom under sätet) Resistansen skall ligga på 1000 - 1200 ohm +- lite.
Visar det mer eller inget så är dom kassa, och skall du köpa nya så rekommenderar jag starkt ebay.de då det finns firmor som säljer orginal prylar för en bråkdel av summan jämfört med firmorna i Sverige.
Skulle det vara så att vänster givare fram samt höger givare bak är sönder så kan det vara så illa att styrdatorn för abs:en e kass dock inget måste! Visar båda givarna fel så är det inbyggt i styrenheten att det skall indikera att boxen behöver bytas dock så är inte fallet så alltid. Enligt V.A.G själva!
Jag hade tur i oturen och fick det felet och alla man frågade sa att det e bara å byta boxen men så träffade jag en mekaniker som sa att jag skulle testa att mäta fram resistansen på samtliga givare samt gå över alla kransar och kolla så att det inte var några sprickor eller för mycket rost på dom då det kan ge fel avstånd till givarna och då tänds lampan automatiskt i kupen.
Så till slut mät alla givarna, Värderna skall ligga inom 1000-1200 ohm är dom hela så gå vidare med att kolla dina kransar och gör rent dom! Skulle inte det hjälpa så går det att tvinga sig in i absboxen via obd uttaget, lyckades göra det på en verkstad där jag kunde utläsa mina koder fast dom på V.A.G sa att det inte skulle vara möjligt!
Till sist är alla givare hela samt kransar då är det dags att kolla boxen, skulle den vara kass så behöver den inte alltid bytas ut utan det går att laga den för nån tusing! Finns firmot både i Sverige och i staterna som gör det billigt och skriftlig garanti på det!
Hoppas detta hjälper lite, är det något du undrar så bara fråga på. Hade själv ett helvete med just detta problem innan jag fick bukt på det!
Mvh Mikael
Edit:Stavfel, lite trött efter jobbet idag