3518
Sök

Fototävling: Inför Årets Gorg-fotograf 2010! TEMAOMRÖSTNING! sid. 42

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
9 maj 2009
PurePerformance skrev:
De finns bara en bil fotograf och det är martin p. Punkt slut. Dejan o patrik gustavsson kan även sig grej !

Dom spelar i en helt annan div (utrustning, PS kunskap och erfarenhet)...
Man kan inte jämföra äpplen o päron wink

94 Inlägg
9 maj 2009
Tack till alla som röstade på mig, en 3'e plats för mig som självlärd nybörjare känns absolut inte dåligt!

653 Inlägg
when ever - were ever
513 Inlägg
10 maj 2009
jagarbosse skrev:
precis som jill säger, titta på bilden o rösta, sitt inte o gör efterforskning. Detta är i det hela en kul grej, behåll det så!

Håller oxå med. Vill man va superseriös finns det helt andra sidor o tävlingar att vända sig till.

Jag tar bilder för att jag tycker det e kul (kan inte påstå att jag e bra på det...:$), trots att jag har vissa fysiska begränsningar. 

Ska det gnällas sönder så lägger jag ner omedelbart!

Jag tar det som en utmaning o en chans att förhoppningsvis förbättra mina kunskaper samtidigt som det e lite kul med tävlingsmomentet.

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
10 maj 2009
mickefixare skrev:
jagarbosse skrev:
precis som jill säger, titta på bilden o rösta, sitt inte o gör efterforskning. Detta är i det hela en kul grej, behåll det så!

Håller oxå med. Vill man va superseriös finns det helt andra sidor o tävlingar att vända sig till.

Jag tar bilder för att jag tycker det e kul (kan inte påstå att jag e bra på det...:$), trots att jag har vissa fysiska begränsningar. 

Ska det gnällas sönder så lägger jag ner omedelbart!

Jag tar det som en utmaning o en chans att förhoppningsvis förbättra mina kunskaper samtidigt som det e lite kul med tävlingsmomentet.

Det har väl inte varit så mycket gnäll eller?
Brukar kolla exif ibland när jag ser en bra bild vilken tid och bländare samt brännvidd och vilken kamera som används för att kunna se hur bilden är tagen och lära mig av det.
Tycker att det är super kul med det här initiativet och man sporrar sig själv till att försöka ta bättre bilder.Angående reglerna att dom var lite oklara var att man vill inte bli diskad bara för att man har blurat en regskylt eller gjort något annat som man inte viste att man fick göra.Men det är väl ganska fritt vad jag förstår.
Patrik
Senast redigerat av 2002tii (10 maj 2009)

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

4 554 Inlägg
14 maj 2009
hihi så här efter kan ja ju säga att bild nr16 är på en traktor;) en stor sådan som låter mumms

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
14 maj 2009
2002tii skrev:
Brukar kolla exif ibland när jag ser en bra bild vilken tid och bländare samt brännvidd och vilken kamera som används för att kunna se hur bilden är tagen och lära mig av det.
Tycker att det är super kul med det här initiativet och man sporrar sig själv till att försöka ta bättre bilder.Angående reglerna att dom var lite oklara var att man vill inte bli diskad bara för att man har blurat en regskylt eller gjort något annat som man inte viste att man fick göra.Men det är väl ganska fritt vad jag förstår. Patrik

Lärdomen jag drog av BMW bilden är att det i princip inte finns regler, så länge du kan motivera din bild... lol tongue tongue

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
14 maj 2009
Jill skrev:
2002tii skrev:
Tycker att det är super kul med det här initiativet och man sporrar sig själv till att försöka ta bättre bilder.Angående reglerna att dom var lite oklara var att man vill inte bli diskad bara för att man har blurat en regskylt eller gjort något annat som man inte viste att man fick göra.Men det är väl ganska fritt vad jag förstår. Patrik

Lärdomen jag drog av BMW bilden är att det i princip inte finns regler, så länge du kan motivera din bild... lol tongue tongue

Ja det känns skönt lol
Min action bild blir när man ser björkpollen fara ner på bilen.Eller kanske inte tongue
Senast redigerat av 2002tii (14 maj 2009)

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

Bonntrimmare
620 Inlägg
17 maj 2009
har inte läst något som skrivs i tråden läste bara rubriken finns bara en fotograf som dycker upp i mitt huvud och det är COFFE.dk

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Bilentusiast
489 Inlägg
18 maj 2009
D_Carlsson skrev:
har inte läst något som skrivs i tråden läste bara rubriken finns bara en fotograf som dycker upp i mitt huvud och det är COFFE.dk

då tycker jag du ska ta och läsa tråden, för det är ju rätt dumt att bara ordbajsa rakt ut, utan att veta vad man pratar om eller?

kör Golf LX -83, 1,6 med godis

fotointresserad
2 307 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
2002tii skrev:
Jill skrev:
2002tii skrev:

Ja det känns skönt lol
Min action bild blir när man ser björkpollen fara ner på bilen.Eller kanske inte tongue

Som jag skrev tidigare: Vill ni ha striktare regler får ni gärna hjälpa till att ta fram riktlinjer för dem. Det önskades att det skulle vara fri tolkning av ämnena för att det skulle bli roligt att se varierat resultat så innan vi drog igång tävlingen så så blev det ju nu också.. men ska vi styra upp så att det finns klarare riktlinjer för vad som är vad regelmässigt så kom med förslag..

Hur går det förresten för alla med actionbilderna? Förra månaden vid den här tiden hade det ramlat in många fler bidrag än det gjort nu =P

Bilentusiast
489 Inlägg
24 maj 2009
jag förstår lite hur folk tänker när dom vill ha mer markant vad och vad som inte ska vara med i bilden, men jag tycker det är roligare om folk får lämna sin egen tolkning på ämnet. Det är ju ändå "folket" som röstar också. Vill någon fota en åsna i snö, när temat är årstider, så låt dom göra det, det blir ju ändå inga röster.

Detta var ett exempel alltså, men ni hajjar vad jag försöker komma till.

3 714 Inlägg
24 maj 2009
jagarbosse skrev:
jag förstår lite hur folk tänker när dom vill ha mer markant vad och vad som inte ska vara med i bilden, men jag tycker det är roligare om folk får lämna sin egen tolkning på ämnet. Det är ju ändå "folket" som röstar också. Vill någon fota en åsna i snö, när temat är årstider, så låt dom göra det, det blir ju ändå inga röster.

Det är ju som sagt en tolkningsfråga av bilden och skulle det nu vara så att fotografen tycker att en åsna i snön är vinterbild så är det ju det enligt fotografen.

Sen vad dom som röstar ycker är väl en helt annan sak....

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Bilentusiast
489 Inlägg
24 maj 2009
bollen1986 skrev:
jagarbosse skrev:

Det är ju som sagt en tolkningsfråga av bilden och skulle det nu vara så att fotografen tycker att en åsna i snön är vinterbild så är det ju det enligt fotografen.

Sen vad dom som röstar ycker är väl en helt annan sak....

jo, det är ju det jag försöker säga. smile

oavsett hur vi gör med regler fram och tillbaka, så är det rösterna som räknas. Det finns ingen regel som bestämmer vilken bild som är snyggast, utan vi låter rösterna avgöra. Svårare än så behöver det inte bli!

Smålänning
7 883 Inlägg
24 maj 2009
Norde skrev:
Hur går det förresten för alla med actionbilderna? Förra månaden vid den här tiden hade det ramlat in många fler bidrag än det gjort nu =P

Har inga Actionbilder tagna 2009 sad

Gatebil har inte varit än och jag missade årets nybrorally sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 714 Inlägg
24 maj 2009
twin_cam skrev:
Norde skrev:

Har inga Actionbilder tagna 2009 sad

Gatebil har inte varit än och jag missade årets nybrorally sad

Sj så hoppar man denna omgång då tiden inte räckt till samt att man ej varit iväg på nått event eller liknande sad

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
24 maj 2009
Många evenemang har inte startat än så det blir nog regn eller polen(eller blandning av båda) på bilen som 2009´s action tema lol
Senast redigerat av Grabber (24 maj 2009)

263 Inlägg
24 maj 2009
Hade en jätte bra idé till tävlingen men hinner inte göra det tyvärr så det får bli en annan bild

3 113 Inlägg
26 maj 2009
snart dags big_smile mitt första bidrag är skickat

Semper Fi

fotointresserad
2 307 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Imorgon är sista dagen att skicka in för omgång 3 så skynda skynda ni som inte har gjort det ännu. Själv ska jag sätta mig och leta reda på en bra bild nu

Sök