Gjorde ett "barnfind" hösten 2018, en 2 dörrars amazon från 1965, två tidigare ägare . Planen är som vanligt en helrenovering. Här kommer lite bilder från hämtningsdagen 2018.
Fler bilder från första inspektionen dagen efter hämtning, verkar ha suttit rattöverdrag större delen av tiden på den, ratten är som ny. Hittade torra och fina tidningar under golvmattan, kolla in vilket år dom är i från.
Du ska inte behålla den som en originalbil då? Den ser grymt fin ut! Eller det kanske bara är på bild?
Följer oavsett!
Tack, kul att du hänger med, invändigt är den riktigt fin faktiskt, men lacken är mindre bra. Taket är omlackat och har krackelerat tex. Har haft den som en sommarbrukis nu i två år, men känner att detta är en enkel bil att få riktigt bra.
Under våren 2019 servade jag upp motor, bytte cylindrar till koppling och sen startade motorn direkt. Fick dock jobba lite med koppling, som fastnat, efter det gick den genom besiktning utan anmärkning. Rattlås och varningsblinkers var tydligen också viktigt för första ägaren. Satt även en dold vippströmbrytare som stöldskydd.
Jag brukar ju gå igenom mina motorer själv, men denna b18 ska få en helrenovering av Krilles motor. Har beställt följande + balansering och viktjustering. Dock lång väntetid, så blir i Mars 2021.