3734
Sök

Framvagnsproblem 855R? blir galen.

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Har problem med framvagnen, tror jag....
har ett skorrande missljud höger fram vid gaspådrag, så fort bilen sätter sig i framvagnen...
när det börjar dra ordentligt, så kommer missljudet, även när man tar vänsterkurvor lite tvärt....
Jag har bytt länkarm drivknut haft bilen upplyft ex antal gånger bänt och böjt men ser inge fel!!!!!
blir galen på det här!

besiktade bilen här om dan, sa problemet till dom, hittade självklart inge fel... gick igenom med beröm godkänt!

finns det någon som kan hjälpa mig? tacksam för all hjälp man kan få!

Fullt hjulspinn eller låst!

32 Inlägg
1 mars 2009
inget avgassystem som ligger mot någonstans då.. eftersom du säger att det är ett "skorrande" ljud och att inga hittar något fel.. kan ju vara så enkelt..

5 089 Inlägg
1 mars 2009
stabilisatorstagen skulle jag chansa på.

Edit: Om det är vid gaspådrag så kanske det är något motorfäste som har sagt adjö?
Senast redigerat av FLindgren (1 mars 2009)

\Lindgren

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Inge från avgassystemet det ligger fritt... motorfäste skulle det kunna vara men bytte det övre till superflex här om dan... har även till krängningshämmmaren. har som sagt bänt runt motorn när den stått på lyften ser inget fel skulle kunna vara dom nedre isåfall men dom (ser) bra ut.

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Kan de vara värt att köpa stabilisatorstagen även fast besiktningen kände på dom och dom kändes ok?

236 Inlägg
1 mars 2009
styrväxeln brukar sitta lite löst på dom..kolla alla skruvar till den..

de kostar att ligga på topp...

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
bra tips de lär jag göra.. tackar

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
har ytterligare ett problem, det känns som bilen juckar när man kör sakta även i vänsterkurvor, känns som det kommer höger fram... försvinner vid högre hastigheter. nån som har en ide vad de kan va?

138 Inlägg
8 mars 2009
kolla motorfästet hö fram det sitter precis under remskivan.. brukar bete sig så

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Tack, ska göra det.. det är väl kuddarna du menar finns på båda sidorna?

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Nuså var motorkudden bytt höger.. juckningarna tycks försvunnigt..

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Fel av mig juckningarna är kvar, missljudet e kvar vad fan... hjälp?

39 Inlägg
16 mars 2009
Nej inte "kuddarna" han menar det fästet som sitter under vevaxelns remskiva, ta bort högerhjulet och lyft på den lilla plast-fliken i hjulhuset så kommer man åt det=)

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
ok nu har jag bytt följande... höger drivknut, höger länkarm, motorfäste höger under remmskivan, övre motorfäste, båda skivorna fram, båda stabilisatorstagen.... känt på styrvxln.... inge fel på hjullagren.. avgassystemet inge fel!!!! släppte ner från lyften åkte ut.............
SAMMA FEL! jag blir tokig!
fråga på volvo dom fatta ingenting!
Snälla nån som har nått tips?!?

* Voff voff *
10 607 Inlägg
26 mars 2009
Min första tanke är hjullager åndå... Är du HELT säker på att hjullagren är okej? Hur har du kollat dom?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
hjullagren känns ok snurrar bra, inge glapp, hör inge missljud. (diffen gör det trögt o snurra)

Elektiker ;)
403 Inlägg
26 mars 2009
Hm vet inte om detta kan va något .. men en polare hade ett gnisslande ljud lite då och då, så han rev isär bromsarna och vips så satt det en sten imellan oket och skivan har jag för mig  .. kan inte va något sånt ? yikes

Mvh

396 Inlägg
26 mars 2009
byt hjullager.

18 Inlägg
26 mars 2009
Hissa upp bilen så alla fyra hjulen är i luften, sätt dig i bilen och gasa upp med femmans växel till 110 typ och släpp gasen och be någon lyssna fram på bägge sidor. hörs det ett skorrande ljud så är det säkert hjullagrerna eller mellanlagret på högra (långa) drivaxeln. på min v70 så va det bägge hjullagrerna fram.

Lastbilförare\maskinist
20 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
inget fel på hjullagren, kan tänka mej mellanlagret på högra långa drivaxeln innan drivknuten... hur skulle jag kunna få reda på om det är den? det låter inget förren man (belastar) svänger eller gasar.. Och om man köper på volvo, sitter inte lagret kommplett på axeln?

Sök