bemve skrev:
torpis skrev:
Som kyltekniker måste du ju kunna läcksöka slangarna kring magnetventil samt WG-aktuator. rör sig WG när du trycksätter den? koppla loss MV och blås genom den, tar det stopp så är den kass.
först måste jag veta hur wastegaten ser ut, sen måste jag lokalisera magnetventilen. sen kan jag provtrycka och läcksöka. är nybörjare på bilar.
Wastegatem sitter inbyggd i turbon på din bil, det är en tryck-klocka som sitter på utsidan turbon, med en stång som går in i avgashuset på turbon.
Skall gå en vakumslang från magnetventilen till tryckklockan.
En kort sammanfattning, hittar du en liten svart pryl med 3 anslutningar, en som går till wastegaten, en till insuget och en till luftfiltersidan av turbon så har du hittat din magnetvetnil.
Senast redigerat av Losgard (3 mars 2009)
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!