3530
Sök

V40 växellådor

Fattig drömmare
123 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
är alla växellådor från volvo v40 fas 1 likadana? min växellåda rasade för några veckor sen och de enda jag hittar är från modeller med turbo, eller 1,8 liters motorn.

jag har 2,0 liters utan turbo.

4 822 Inlägg
2 mars 2009
nej dom är inte likadana, dom som har sug motor har renault låda medans dom med turbo motor har volvo M56 låda.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Fattig drömmare
123 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
ok men passar lådan från turbomotor på en sugmotor? för m56 lådorna har väl inte den där hopplösa jävla backspärren?

4 822 Inlägg
3 mars 2009
den borde passa, nej det har dom inte utan backen är längst ner till höger alltså under 5:an.

Mvh Christian

Fattig drömmare
123 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
o fy fan va gött. jag vill bara ha sönder den jävla plasthaken! men m56 lådorna e väl dessutom gjorda för lite hårdare tag än renault lådorna väl?

101 Inlägg
3 mars 2009
Passar på motorn ja. Men det är inte bara byta är mkt annat som skiljer. Länkage till exempel.

4 822 Inlägg
3 mars 2009
team_Chevy740 skrev:
Passar på motorn ja. Men det är inte bara byta är mkt annat som skiljer. Länkage till exempel.

Jo men det är ju inte svårt eller speciellt jobbigt att byta vajrarna och vad det nu är som skiljer.
Det kan ju inte vara värre än när jag byggde om min V70 ifrån automat till manuell.

Mvh Christian

101 Inlägg
3 mars 2009
Christian S skrev:
team_Chevy740 skrev:

Jo men det är ju inte svårt eller speciellt jobbigt att byta vajrarna och vad det nu är som skiljer.
Det kan ju inte vara värre än när jag byggde om min V70 ifrån automat till manuell.

Det skiljer en hel del. Men det är klart det går.

Vet inte exakt vad som skiljer men rakt upp och ned ifrån huvudet så är det iaf. länkage, spakställ, vxllåds/motorfäste, Sen är det ju frågan om backljusgivare, drivaxlar,  koppling är jag osäker på.
Och då har jag nog inte fått med allt.

Menar bara i all välvilja att det skiljer mkt.

Fattig drömmare
123 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
jag satt o kollade lite o dels så sitter de ett motorfäste på ovansidan av m56 lådorna, sen så har de hane-fäste på axlarna ut från diffen, o då måste jag ju byta drivaxlarna med o de blir lite dyrt då..

men 1,6i 1,8i och 2,0i har alla dom samma renault låda? inget som skiljer dom imellan?

Sök