2489
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

Gorgilus addictus
4 763 Inlägg
2 december 2010
Favoritbilen änsålänge är utan tvekan Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition.
Riktigt kul att åka brett med! big_smile

Allt för den där jävla hatten!

Aldrig nöjd
804 Inlägg
2 december 2010
FoXoN skrev:
Varför kan man inte bytts fälgar/kjolpaket på en standard bil? Min drift 180zx ser förjävlig ut pga detta. Kan man fixa andra fälgar på något sätt?

Det är väl inte svårare än att köpa en vanlig Silvia premium-bil? Det handlar ju om i princip identiska bilar.

Livet är för kort för att äga Volvo.

502 Inlägg
2 december 2010
StalkerK skrev:
FoXoN skrev:
Varför kan man inte bytts fälgar/kjolpaket på en standard bil? Min drift 180zx ser förjävlig ut pga detta. Kan man fixa andra fälgar på något sätt?

Sorry! Men det kan man bara göra på de såkallade premium bilarna. Och att det i och med bara finns "200" premium bilar så lär det inte bli många bilar som kan modificeras! Synd...

Ah det var ju synd. Forza och gt borde börja jobba tillsamans. smile

825 Inlägg
2 december 2010
Verkar inte va så kul om man inte har premium bilar , blir kanske inget köp ändå .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

207 Inlägg
2 december 2010
fontheking5 skrev:
Verkar inte va så kul om man inte har premium bilar , blir kanske inget köp ändå .

Det enda man inte kan göra med Standard bilar som med Premium bilar är som nämnt tidigare, ta dem till Phototravel (se, jag har rättat mig tongue), fördelen med Phototravel mot att använda Photomode i race osv är ju att du kan ha högre upplösning, men oftast så vill man ju ta lite action-shots ändå, och då spelar det ingen roll om det är Standard eller Premium då du måste ta dem i en replay iallafall (och inte i Phototravel)

På tuning fronten så är det som skiljer i princip inget, det är inte förrens du kommer till att du vill just byta däck som det skiljer sig, på standardbilar kan man inte köpa nya däck, jag HAR FÖR MIG att man kan lacka om bilen även om det är en standardbil, och jag är lite osäker på om man kan lacka fälgarna, tror inte det tongue

Men om man beslutar sig för att inte köpa spelet pga att man inte kan köpa nya däck på standardbilar så är det ju ganska crazy tongue

WolFMaN_16 skrev:
1. hur lägger ni in bilderna ?
2. haha någon mer än ja som tycker att lotus exige känns typ halkig på banan ? tongue haha den sladdar ju fan mer än va den går framåt xD

jag vill lägga in mina bidrag big_smile! men vet inte hur yikes

1) Ta bilderna
2) Gå till ditt fotoalbum i spelet
3) Välj den bild du vill ha, ta fram menyn (triangel?) och välj Export to XMB Gallery (eller något i den stilen) (Du får en fråga, att du minst måste ha 500mb ledigt eller något, för varje bild)
4) Gör så med alla bilderna du vill ha
5) Stäng av spelet och gå ut i XMB
6) Gå till ditt Photoalbum i playstation-operativet (XMB eller vad det nu heter)
7) Stoppa in ett USB minne i ditt PS3
8) Välj antingen bilderna du vill ha, eller hela mappen som heter typ <datum> i ditt gallery, ta fram menyn, Kopiera, du får nu välja ditt USB minne, vänta på att det blir klart
9) Sätt USB minnet i datorn och voila smile

747 Inlägg
2 december 2010
På standardbilarna går det utmärkt att köpa nya däck! wink

/ Toni Larsson

1 801 Inlägg
2 december 2010
tonimakaroni skrev:

Han menade fälgar tror jag tongue

747 Inlägg
2 december 2010
BlauMes skrev:
tonimakaroni skrev:

Han menade fälgar tror jag tongue

Det stämmer iförsig utmärkt smile

/ Toni Larsson

111 Inlägg
2 december 2010
Znurf skrev:
fontheking5 skrev:

Det enda man inte kan göra med Standard bilar som med Premium bilar är som nämnt tidigare, ta dem till Phototravel (se, jag har rättat mig tongue), fördelen med Phototravel mot att använda Photomode i race osv är ju att du kan ha högre upplösning, men oftast så vill man ju ta lite action-shots ändå, och då spelar det ingen roll om det är Standard eller Premium då du måste ta dem i en replay iallafall (och inte i Phototravel)

På tuning fronten så är det som skiljer i princip inget, det är inte förrens du kommer till att du vill just byta däck som det skiljer sig, på standardbilar kan man inte köpa nya däck, jag HAR FÖR MIG att man kan lacka om bilen även om det är en standardbil, och jag är lite osäker på om man kan lacka fälgarna, tror inte det tongue

Men om man beslutar sig för att inte köpa spelet pga att man inte kan köpa nya däck på standardbilar så är det ju ganska crazy tongue

WolFMaN_16 skrev:
1. hur lägger ni in bilderna ?
2. haha någon mer än ja som tycker att lotus exige känns typ halkig på banan ? tongue haha den sladdar ju fan mer än va den går framåt xD

jag vill lägga in mina bidrag big_smile! men vet inte hur yikes

1) Ta bilderna
2) Gå till ditt fotoalbum i spelet
3) Välj den bild du vill ha, ta fram menyn (triangel?) och välj Export to XMB Gallery (eller något i den stilen) (Du får en fråga, att du minst måste ha 500mb ledigt eller något, för varje bild)
4) Gör så med alla bilderna du vill ha
5) Stäng av spelet och gå ut i XMB
6) Gå till ditt Photoalbum i playstation-operativet (XMB eller vad det nu heter)
7) Stoppa in ett USB minne i ditt PS3
8) Välj antingen bilderna du vill ha, eller hela mappen som heter typ <datum> i ditt gallery, ta fram menyn, Kopiera, du får nu välja ditt USB minne, vänta på att det blir klart
9) Sätt USB minnet i datorn och voila smile

På premium bilar kan man köra inne i bilen, på alla de andra icke premium bilarna dvs över 800 bilar kan man inte sitta bakom ratten och ratta bilen. Så förbannad dåligt.

251 Inlägg
2 december 2010
Personligen sitter jag sällan i cockpiten och kör. Tycker det känns olustigt på nå sätt, även fast det är snyggt och ballt. Så jag bryr mig inte så hårt om just den grejen. Tror att om dom skulle byggt 1000 premiumbilar plus alla andra planer dom hade med spelet så hade vi fått spelet lagom till PS5 eller nåt :-p
Någonstanns måste man ju dra gränsen och sen bjuda på lite DLC för att gottgöra lite allt eftersom.
Tror att man klarar sig längre på ett spel som det kommer lite uppdateringar till jämfört med ett som kommer i sitt fulländade resultat.
Självklart hade jag också velat att alla skulle vara premium, att man kunnat köra runt fritt inne i stan, gå ut ur bilen och knalla omkring osv, allt det som dom hade planer på.
Men förrutom ljudet på en del bilar så ä jag i överlag riktigt nöjd med spelet.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

2 182 Inlägg
2 december 2010
Allt i allo bilen smile
http://forumbilder.se/images/372201092427P693d.jpg
http://forumbilder.se/images/6e2201092519P10f0.jpg
http://forumbilder.se/images/142201092720P175b.jpg
Testa å drifta med en Impala  smile
http://forumbilder.se/images/d22201092614P7da8.jpg

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 801 Inlägg
2 december 2010
Crille77 skrev:
Personligen sitter jag sällan i cockpiten och kör. Tycker det känns olustigt på nå sätt, även fast det är snyggt och ballt. Så jag bryr mig inte så hårt om just den grejen. Tror att om dom skulle byggt 1000 premiumbilar plus alla andra planer dom hade med spelet så hade vi fått spelet lagom till PS5 eller nåt :-p
Någonstanns måste man ju dra gränsen och sen bjuda på lite DLC för att gottgöra lite allt eftersom.
Tror att man klarar sig längre på ett spel som det kommer lite uppdateringar till jämfört med ett som kommer i sitt fulländade resultat.
Självklart hade jag också velat att alla skulle vara premium, att man kunnat köra runt fritt inne i stan, gå ut ur bilen och knalla omkring osv, allt det som dom hade planer på.

Känner som dig också! Har fler premium bilar än standard och sitter inte i cockpit ändå.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
2 december 2010
Någon mer än jag som tycker licenserna är kluriga att klara på guld? Klarade b licensen på guld idag efter många försök tongue Ska väll börja med nästa licens imorgon (A?) antar att den är ännu svårare...

Tycker spelet är riktigt bra. Det jag skulle vilja klaga på är ljudet, låtlistan i spelet..., att bilarna håller för allt(kanske går att ställa in?) Samt att jag inte klarar av gocart... kommer sist hela tiden big_smile

2 182 Inlägg
2 december 2010
BlauMes skrev:
Crille77 skrev:

Känner som dig också! Har fler premium bilar än standard och sitter inte i cockpit ändå.

Själv älskar jag att sitta bakom ratten smile

Speciellt i vetten big_smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

207 Inlägg
3 december 2010
Testa det när det regnar ute tongue Då ser man fan itne ett nå tongue vet inte om det är möjligt, men natt + regn lär vara omjligt tongue

251 Inlägg
3 december 2010
Skadorna synns mer högre upp i lvl. Mekaniska skadorna släpps vid nån uppdatering snart.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

97 Inlägg
3 december 2010

Snygga bilder du smile

Får väl lägga upp några av mina bilder senare smile

Är man tyst så säger man inget och säger man något, då tystnar man efter ett tag och går därifrån..

volvolover
667 Inlägg
3 december 2010
asså ja tycker det verkar lite konstigt faktist, att man måste ha premium blablabla och skit.. men måste man köpa gt5 premium lr är det vissa bilar i gt5 som är premium? tycker även det verkar dåligt att man inte kan se ratten på bilar som inte är premium.. big_smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

volvolover
667 Inlägg
3 december 2010
Bullet--- skrev:
Turbomotor skrev:
asså ja tycker det verkar lite konstigt faktist, att man måste ha premium blablabla och skit.. men måste man köpa gt5 premium lr är det vissa bilar i gt5 som är premium? tycker även det verkar dåligt att man inte kan se ratten på bilar som inte är premium.. big_smile

cockpit vinkeln är egentligen bara en bonus, var aldrig planerat att den skulle hamna i femman, men i sexan ska alla bilar ha den vinklen som val och att alla bilar kommer dela samma grafik.
Sen angående premium o standard, så är det så i alla gt5 som säljs, finns ingen speciell version för det.
Standard bilarna är typ bilar från 4:an men men tillputsad grafik.
Premium är helt nya 3d-modeller gjorda från topp till tå.

jahaaa. då hänger jag med! big_smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

Sök