2542
Sök

Golf IV 1,8t -02 går på 3 cylindrar

25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#1
Hejsan har en Golf IV 1,8t -02.

Den har bärjat gått på 3 cylindrar,men så var det inga gnista på den så bytte ja ut Tändspolen på den cylindern och då gick den bra i 1 timme sen vart den att gå på 3 cylindrar igen och har ingen gnista på den igen heller,,samma cylinder.

Någon som vet vad det kan vara för fel?
Har hört att det kan vara ventilerna?

Tack på förhand.

MVH//Emil


76 Inlägg
2 mars 2009
#2
Tändmodulen....

25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#3
Vart sitter den då?
Är du helt säker?


25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#4
Hur kan man veta om den är trasig då?


76 Inlägg
2 mars 2009
#5
min sitter i luftburken... går inte kolla upp den men det är ett vanligt fel på 1.8t
bytte på min när min gick på 3burk

25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#6
Okey.
Vad kostar en sån då?
vad hade du för årsmodell?
tänkte om det var lika på årsmodell 99-02?


76 Inlägg
2 mars 2009
#7
Du lär ha en till din motor kod
Till min finns det 2 moduler på samma motor kod aeb

25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#8
Okey...det kom tror ja en ny motor -02 kom inte ihåg va de var för motorkod,dom sa det idag när ja köpte tändspolen..
du är nästintill 100% säker?


25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#9
AUM var min motorkod


76 Inlägg
2 mars 2009
#10
jag är till 99%säker
länk:
http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra … yType_ID=1

till AGU motorn...

25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#11
För det skulle vara tråkigt att slänga ut 1500-2000kr í onödan om det inte var det..man lär ju ska kunna mäta sig fram..


Administratör
2 978 Inlägg
2 mars 2009
#12
Man kan mäta sig fram dock är det krångligt att förklara och lite knepigt om man inte är van. Sen är det så att den modulen inte sitter på dom lite nyare golfarna så frågan är när brytpunkten går. Man kan ha en diodprovlampa och se om den blinkar på dom fyra sladdarna som sitter på ena sidan av modulen "5 på andra"

En kopp av den svarta såsen...

76 Inlägg
2 mars 2009
#13
förstår det
som tur är har jag vänner som jobbar på vag.
men jag tro inte det går att mäta upp den

kanske det finns nån på en skrot nära dig...

på min så bytte jag tändspole på den cyl som var död och den var död på samma cyl med en annan tändspole så då är det tändmodulen

25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#14
jag fattar ingenting..vad du skriver?:|skulle ha varit en bild lr nått..


25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#15
Okey..men ja fattar inte varför den skulle gå först hur bra som helst sen dö igen,han borde ha varit lika död igen liksom,för ja flutta den tändspolen till en annan cylinder och då vart den död där istället.


Living the good Life!
585 Inlägg
2 mars 2009
#16
Zonix, ta kort på motorutrymmet så ska jag markera vart den sitter...när du väl ser den kommer du se att den va busenkelt...

When the flag drops, the Bullshit stops.

Living the good Life!
585 Inlägg
2 mars 2009
#17
Det e inte helt omöjligt att samma tändspole dog igen, du har ju garanti på tändspolen, eller?

When the flag drops, the Bullshit stops.

25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#18
Audizack,,tyvärr så har min kamera pajjat också,som allt annat..big_smile
men det lär väl finnas nån som har nån bild..?
Ja satte inte den Nya på cylinder 3 heller,satt den på 2:an för ja flytta om när ja kolla om det vart dött på den om ja satte den "trasiga" där.


Living the good Life!
585 Inlägg
2 mars 2009
#19
Vilken cylinder var det som misstände från första början? Har du felsökt bilen med Vagcom eller genom vw verkstan?

When the flag drops, the Bullshit stops.

25 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#20
Det var 3 cylindern ifrån vänster framifrån...
Japp ja var till en verkstad och koppla in en dator och den vart att indikera på Cylinder 3..



Sök