jag är en ivrig förespråkare av billiga däck av en enda anledning förutom priset!
förklaring:så som de allra flesta människor kör idag så behöver du inte ha ett däck som är klassat för 270km/h på din volvo v70 med 18tummare som toppar 200!?
det är väldigt mkt prestige i däckvalet-lite som mobilhysterin,måste ha senaste , värsta, bästa hela tiden...fast behöver man det verkligen??knappast!
sen är slitstyrkan en annan sak men vi tar ett ex:
har på bmw´n 225 i fram av märket "sunny"..de köpte jag för en 600 styck(billigare än vanligt jag vet=)
har kört ca 700 mil med dem typ enbart motorväg och bilen är sänkt ifram utan ngn framvagnsinställning..
de är knappt slitna och absolut inget snedslitet.
ett normalt 225 däck kostar oftast över tusingen...jag har alltså sparat mkt mkt pengar!
finns ju vissa som påpekar det här med bromssträcka osv..visst det kan jag köpa men samtidigt,hur ofta brukar man behöva göra en riktig panikbromsning där det hänger på låt säga 5 meter,om du överlever eller inte?
om inte annat så är ju bilen försäkrad och mina iaf helförs...
regnar det ute och du kör med "dåliga däck" då kan man ju bara sänka farten lite så är du garanterad en säker framfart!
who´s the man?