2658
Sök

Jag krocka min bil idag i en garage tänkte kolla om det var mitt fel

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Prolac skrev:
volvo-s60-t5 skrev:
Catling skrev:
Alltså en 90 graders kurva? eller T-korsning?

Låter iallfall som högerregeln.

på beskrivningen är det ditt fel.

det såg ut som en korsniong och 90 graders svängning tror jag men bilen dök upp helt plötsligt den syndes inte och bilen sladda är det fortfarande mitt fel?

hur kan du bedömma hans hastighet då du ej såg han?hmm

för att bilen flög rakt fram efter krocked

1 585 Inlägg
5 mars 2009
Ditt fel solklart, du skulle ha stannat helt och hållet och tittat åt höger, istället för att bara köra. Lär ju inte ha blivit speciellt stora skador om du rullat in i han i 6km/h. Det borde karossen samt frontspoilern klara av utan att gå sönder tycker man.

bonntrimmare
655 Inlägg
5 mars 2009
MarcusL skrev:
Mr_EmCom skrev:
Skriv tydligare så vi förstår!

Tydligare? Han krockade ju i en garage, det är la tydligt nog wink

Ang att du inte kunde stanna från 10km/h för att du tvättat bilen låter rent löjligt. Körde du bara i 10-15km/h så spelar det ingen roll att du tvättat bilen, sålänge du inte smorde in däcken i olja?!

Lr bromsskivorna yikes

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
DaAddez skrev:
Vad har du för försäkring på din bil?

vesta

1 489 Inlägg
5 mars 2009
BOLUND skrev:
MarcusL skrev:
Mr_EmCom skrev:

Ang att du inte kunde stanna från 10km/h för att du tvättat bilen låter rent löjligt. Körde du bara i 10-15km/h så spelar det ingen roll att du tvättat bilen, sålänge du inte smorde in däcken i olja?!

Lr bromsskivorna yikes

Han har ju smort upp bromsarna kanske smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
MarcusL skrev:
Mr_EmCom skrev:

hehe nej du, det slirrar med dubbar och blöd däck om man tvär bromsar i 10 km/h

8 886 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
i såfall  om det är mitt fel jag pröjsar bara mitt själv risk va om jag har 0kr i trafik fösäkring men om det är mitt fel så betalar jag ändå slant va?

Har du bara trafikförsäkring på bilen? om så är fallet så får du betala dina egna kostnader själv och FB  betalar motpartens (han/hon du krocka med).
Som det redan tidigare skrivits så är det högerregeln som gäller i P-hus och du blir med all säkerhet vållande till olyckan, men FB kan även anse att motparten varit oaktsam och ni får dela på vållande delen. Men har du endast trafikförsäkring så spelar ju vållandet inte så stor roll då du får betala allt själv på din bil.

Fotograf på tierpidag.se

1 489 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
MarcusL skrev:
Mr_EmCom skrev:

hehe nej du, det slirrar med dubbar och blöd däck om man tvär bromsar i 10 km/h

Okej wink cool

• Även den starka måste ta i när han skiter

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
volvo-s60-t5 skrev:
TeedasT skrev:
gjorde samma sak en gång, jag fick skulden. om du körde 10 kmh så dyker bilar inte bara upp, då borde du kunna se den. du var nog ovaktsam också, men det borde du inte erkänna på papper.

nej nej det gjorde jag inte det var en bil som stog parkerad vid vägen så jag såk inte sen när den dök upp helt plötsligt så tvär bromsade jag då sladdade det så tror du jag får skulden? om det är så jag blir vållande betalar jag min självrisk bara eller betalar jag min och den personens eller hur blir det men jag har 0 kr i tafikförsäkring självrisk

alltid ditt fel oavsett  om man kom tvärsan för de var du som bröt mot högerregel, DU skulle ha varit MER uppmärksam och sen körde du snabbare än 10km/h för hade du kört 10km/h hade du kunnat stanna på ca 2meter?! kanske mer, för de är tänkt att man ska ha grepp även med blöta däck om du nu inte kör med rally slicks roll

nej nej jag tvär bromsa det sliirade iväg förstår ni inte mig jag har sagt 100 gågnger ungefär jag tvär bromsade 1 m från kolliskonen så gled det iväg jag jade broms sträcka

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Ditt fel solklart, du skulle ha stannat helt och hållet och tittat åt höger, istället för att bara köra. Lär ju inte ha blivit speciellt stora skador om du rullat in i han i 6km/h. Det borde karossen samt frontspoilern klara av utan att gå sönder tycker man.

det är inte sönder bara repor och och bucklor

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
BOLUND skrev:
MarcusL skrev:
Mr_EmCom skrev:

Lr bromsskivorna yikes

tror det för att det var blöt där

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
volvo-s60-t5 skrev:
i såfall  om det är mitt fel jag pröjsar bara mitt själv risk va om jag har 0kr i trafik fösäkring men om det är mitt fel så betalar jag ändå slant va?

Har du bara trafikförsäkring på bilen? om så är fallet så får du betala dina egna kostnader själv och FB  betalar motpartens (han/hon du krocka med).
Som det redan tidigare skrivits så är det högerregeln som gäller i P-hus och du blir med all säkerhet vållande till olyckan, men FB kan även anse att motparten varit oaktsam och ni får dela på vållande delen. Men har du endast trafikförsäkring så spelar ju vållandet inte så stor roll då du får betala allt själv på din bil.

jag har helförsäkring om det är så att det är jag som är vållande ska jag stå allt för min bil fan då kommer det kosta mig 20000-30000 för att fixa min bil men jag har 0 kr för trafik fb

Volvofreak
356 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
Hamilton skrev:
volvo-s60-t5 skrev:

jag har helförsäkring om det är så att det är jag som är vållande ska jag stå allt för min bil fan då kommer det kosta mig 20000-30000 för att fixa min bil men jag har 0 kr för trafik fb

Nej blir du vållande då betalar du din självrisk och din o motpartens bilar blir lagade

Blir motparten vållande så betalar han sin självrisk o hans o din bil blir lagade..

Fattar du?

// Andreas
S40N T5-04

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 mars 2009
varför ta upp sånt här ingen som kan ge dig ett mer korrekt svar än ditt försäkringsbolag

KHRacing
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
han kanske var uppe i 20 25 km/h min bil sladdade  efter som den dök helt plötsligt så tvär bromsa slirrade kanske halv meter o smash

en bil SLADDAR INTE I 10 KMH..... *suck*

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
varför ta upp sånt här ingen som kan ge dig ett mer korrekt svar än ditt försäkringsbolag

ville känna mig trygg kanske nån har varit med om det  ville kolla vad som händer vad försäkrings bolagen kommer bedömma

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
DaAddez skrev:
volvo-s60-t5 skrev:
Hamilton skrev:

Nej blir du vållande då betalar du din självrisk och din o motpartens bilar blir lagade

Blir motparten vållande så betalar han sin självrisk o hans o din bil blir lagade..

Fattar du?

men jag har 0 kr i självrisk men blir det då jag msåte betala slant iallafalll

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
DaAddez skrev:
volvo-s60-t5 skrev:
Hamilton skrev:

Fattar du?

kan man ringa F-B o berätta lite muntligt också så dom kan notera det lite på telefon för att skrev inte så bra på skade blanketten för att då jag var chockad så jag skrev bara

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
DaAddez skrev:
volvo-s60-t5 skrev:

Fattar du?

men jag har 0 kr i självrisk men blir det då jag msåte betala slant iallafalll

Det är därför jag alltid rekomenderar att köra med halv eller helförsäkring, inte enbart trafikförsäkring.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

69 Inlägg
5 mars 2009
Det hamilton skriver gäller. Som sagt ingen ide å spekulera skicka in papprena så får du svar. Å kanske lär du dej att ha hel försäkring. Kan bli dyrt annars... Oavsett hur fort man kör...

Sök