2352
Sök

Inför: Inofficiell Garaget träff Karlstad norra fältet i2 16 maj kl 16-21

193 Inlägg
26 mars 2009
volvo_1987 skrev:
Falcy skrev:
Vad är det för tillstånd ni måste ha från Polisen om nu kommunen sagt OK?

Om jag äger mark och vill ställa ut 300 bilar där så gör jag det, utan tillstånd av polis, så jag fattar inte riktigt vad det är ni ansöker om för 600:-?

varje stad har ordnings regler att följa som inte kommunen styr över utan det är polisen.

Ja, regler och lagar har vi ju som sagt och det är upp till varje enskild att följa dessa.
Förstår fortfarande inte vad polisen har med denna träff att göra?

Ska de ha en piket där uppe som ska hålla koll?

Missförstå mig inte, ni gör ett kanon jobb med allt detta. Är bara nyfiken på varför man ska ha tillstånd och vad det innefattar?

En sak är väl Power Meet som har 10000 bilar, men här pratar vi ju högst 100 bilar eller?

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

1 675 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Falcy skrev:
volvo_1987 skrev:
Falcy skrev:
Vad är det för tillstånd ni måste ha från Polisen om nu kommunen sagt OK?

Om jag äger mark och vill ställa ut 300 bilar där så gör jag det, utan tillstånd av polis, så jag fattar inte riktigt vad det är ni ansöker om för 600:-?

varje stad har ordnings regler att följa som inte kommunen styr över utan det är polisen.

Ja, regler och lagar har vi ju som sagt och det är upp till varje enskild att följa dessa.
Förstår fortfarande inte vad polisen har med denna träff att göra?

Ska de ha en piket där uppe som ska hålla koll?

Missförstå mig inte, ni gör ett kanon jobb med allt detta. Är bara nyfiken på varför man ska ha tillstånd och vad det innefattar?

En sak är väl Power Meet som har 10000 bilar, men här pratar vi ju högst 100 bilar eller?

200 utställning bilar och besökare ? Jag tycker som du. Men kommunen sa att vi måste söka polis tillstånd annars kan kommunen få problem. I ansökan till polisen räknar dom ut risker mm roll

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

193 Inlägg
26 mars 2009
volvo_1987 skrev:
200 utställning bilar och besökare ? Jag tycker som du. Men kommunen sa att vi måste söka polis tillstånd annars kan kommunen få problem. I ansökan till polisen räknar dom ut risker mm roll

Ok, då förstår jag. Det var ett krav från kommunen att polisen måste godkänna detta också.
Tack.

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

1 675 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Falcy skrev:
volvo_1987 skrev:

Ok, då förstår jag. Det var ett krav från kommunen att polisen måste godkänna detta också.
Tack.

japp wink

Japs :)
775 Inlägg
26 mars 2009
bara hoppas på fint väder o fina bilar nu då smile Bra jobbat grabbar

1 531 Inlägg
26 mars 2009
har heller inte riktigt fattat varför vi måste ha tillstånd från polisen tongue Men men det löser sig big_smile

Först fräna grejen, sen bryr vi oss ;)
231 Inlägg
26 mars 2009
Derbi skrev:
har heller inte riktigt fattat varför vi måste ha tillstånd från polisen tongue Men men det löser sig big_smile

Finns en mening me allt big_smile

Den som lever utan galenskap är inte så vis som han förmodar..

Xenon is the shit
98 Inlägg
27 mars 2009
Polisen vill ha ett finger med i allt!  Men om alla bara sköter sig på träffen och allt så slipper vi ha med dom att göra! För då kanske vi kan ordna En Riktigt stor träff under sommaren nån gång!
För om folk börjar leka runt då kan ja garanter att de var sista träffen i karlstad sen!de är så jävla överkännsliga komunen och polisen

Ni ska iafl ha ett stort tack för att ni har tagit er tid och ordna med allt inför träffen!
Som tack kan j alla vi andra som ska dit sköta oss och hålla oss till dom regler som är uppsatta smile

Tror det kommer bli kanon detta!!

1 675 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Det värmde big_smile Ja det är ju inte bara upp till mig och Derbi att allt blir bra. Lika mycket ni som kommer är det erat ansvar  wink Så vad säger ni nu gör vi det till en riktigt grym traff cool Funderar även på om man kanske skulle se om vi kan bli sponsrade med 3 st pokaler och köra publikens favoriter "Karlstad 2009" vad tycker ni om det?

124 Inlägg
27 mars 2009
volvo_1987 skrev:
Det värmde big_smile Ja det är ju inte bara upp till mig och Derbi att allt blir bra. Lika mycket ni som kommer är det erat ansvar  wink Så vad säger ni nu gör vi det till en riktigt grym traff cool Funderar även på om man kanske skulle se om vi kan bli sponsrade med 3 st pokaler och köra publikens favoriter "Karlstad 2009" vad tycker ni om det?

Det låter som ett trevligt initiativ smile

1 675 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
kolipko skrev:
volvo_1987 skrev:

Det låter som ett trevligt initiativ smile

jag ska se om det går att fixa wink

344 Inlägg
27 mars 2009
fan jag längtar som bara fan big_smile underbart jobb har ni gjort grabbar big_smile nån skrev nått om pokaler. nån tävling i ljud kanske wink ?

1 675 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Effektiv skrev:
fan jag längtar som bara fan big_smile underbart jobb har ni gjort grabbar big_smile nån skrev nått om pokaler. nån tävling i ljud kanske wink ?

tänkte mer publikens val 1,2,3 pris wink

344 Inlägg
27 mars 2009
volvo_1987 skrev:
Effektiv skrev:

1.2.3 :a i vad tongue? snygghet eller tongue? eller helheten tongue?

1 675 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Effektiv skrev:
volvo_1987 skrev:
Effektiv skrev:

ja det bestämmer publiken. "Publikens val karlstad 2009"

1 531 Inlägg
27 mars 2009
Så länge alla sköter sig så kommer detta bli kalas bra och det kommer bli lättare att fixa träffar i framtiden.

131 Inlägg
27 mars 2009
volvo_1987 skrev:
Effektiv skrev:
volvo_1987 skrev:

låter kanon bra. hoppas på en grymt trevlig träff med ett gött väder.

344 Inlägg
27 mars 2009
Sandgren skrev:
volvo_1987 skrev:
Effektiv skrev:

låter kanon bra. hoppas på en grymt trevlig träff med ett gött väder.

okey tongue ah hoppas vädrat blir kalas big_smile see u all there

667 Inlägg
27 mars 2009
det känns ju verkligen kanon detta hoppas bara på bra väder nu;).. bra jobbat brorsan och Derbi!!!

Xenon is the shit
98 Inlägg
27 mars 2009
volvo_1987 skrev:

Jo precis! alla måste hjälpas åt! Detta kommer bli kanon!
Det där med tävling låter as bra!

måste nog fan ta med 1 extrabatteri och ladda så man kan ha lite ljus och ljud på!
tror inte polisen tycker om att ja lånar ett väggutag av dom och drar förlängningssladd till batteriladdaren haha!

Sök