3503
Sök

Skriker i framvagnen!!?

2 072 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
tja..
de e så att bilen skriker/tjuter i framvagnen vid svängningar kan skrika när jag vrider på ratten o står still..
vad kad detta vara..
spec när dett är fuktigt ute eller efter tvätt..:S

Sandzoo i da house

5 198 Inlägg
7 mars 2009
FLindgren skrev:
olja i servon?

Eller remsträckning på servon..

Makaronborrare
993 Inlägg
7 mars 2009
Tippar också på remmen

2 072 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
nej de e ej servot.. utan de hörs som rostig gångjärn..?

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
vilken bil handlar det om kan man väll börja med då.

de e mitsubishin gdi

Sandzoo i da house

5 089 Inlägg
8 mars 2009
fjäderbenslagringen? lyft upp bilen fram och sväng på hjulen. kolla om fjädern följer med eller om fjädern står stilla i ovankant och bara vrider sig.

\Lindgren

2 072 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
fjäderbenslagringen? lyft upp bilen fram och sväng på hjulen. kolla om fjädern följer med eller om fjädern står stilla i ovankant och bara vrider sig.

kan man fixa detta eller måste fjädern bytas?

Sandzoo i da house

Quattro User
260 Inlägg
8 mars 2009
Jag hade en styrled som skrek jävel förut på en bil, så det är eventuellt styr eller spindelled som låter.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
8 mars 2009
sandzoo skrev:
FLindgren skrev:

kan man fixa detta eller måste fjädern bytas?

Du byter lagret i fjäderbenet smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

2 072 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
FourRings skrev:
Jag hade en styrled som skrek jävel förut på en bil, så det är eventuellt styr eller spindelled som låter.

jag va inne på de me.. men vet ej.. ska nog hissa upp bilen och kolla om man hittar detta.. :S

Sandzoo i da house

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
8 mars 2009
Kanske är en svettig finne som fastnat i framvagnen? tongue (ber om ursäkt för min dåliga natthumor)

265 Inlägg
8 mars 2009
tjenis!
jag har en galant gdi med exact samma problem !
det började när jag körde iett gupp sen vart det värre och värre men mitt missljud låter både upp och ner och när jag svänger åt bägge hållen jag har fettat in bussningar m.m men när jag hissar upp den blir den tyst har nån några flera tips så skriv gärna vad man kan göra börjar bli tokig det skriker i hela bilen smile m

2 072 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
rossboss skrev:
tjenis!
jag har en galant gdi med exact samma problem !
det började när jag körde iett gupp sen vart det värre och värre men mitt missljud låter både upp och ner och när jag svänger åt bägge hållen jag har fettat in bussningar m.m men när jag hissar upp den blir den tyst har nån några flera tips så skriv gärna vad man kan göra börjar bli tokig det skriker i hela bilen smile m

ja de e exakt samma problem hos mej.. :S

Sandzoo i da house

265 Inlägg
8 mars 2009
bra ej ensam om det men jag tycker det kommer från min "styrväxel" men åh andra sidan när det låter så dära högt då kan det ju  komma från vars som helst på min vänstra sida  det är ju ett sånt gällt ljud .
så om någon har en galant gdi med det problemet och hör våran bön smile så skriv gärna tips mvh /TB

Sök