3088
Sök

Slutsteg för 1000:- - 1500:-

75 Inlägg
25 mars 2006
Trådstartare
Är det någon som har tips på va ja ska köpa för steg o köra min bas och framsystem på?
Är lite newbi på det här och har precis införskaffat ett jbl gto framsystem och skulle koppla in de på mitt gamla 4-kanals steg då ja upptäckte att de bara funka på de två kanalerna basen va kopplad på sad (ska tilläggas att basen och steget satt i bilen när ja köpte den.) Basen är en coustic 12" har dock ingen aning om effekt o liknande på den..
Behöver inte vara nytt får jättegärna vara beg.

Väldigt tacksam för svar.
Mvh. Jonas

Edit: Obs inte för tävlingsbruk utan endast för en glad hobbyamatör som tröttnat på originalgrejjerna i polo.
Senast redigerat av mylittlepolo (25 mars 2006)

859 Inlägg
25 mars 2006
Leta beggat. I första hand kända märken är mitt bästa tips i den prisklassen, eller tja i alla prisklasser egentligen.

MVH Theo

75 Inlägg
25 mars 2006
Trådstartare
okej.. typ dls genesis rockford och liknande då eller?
Och efter att ha surfat runt så verkar ju inte mds ngt o söka efter eller ngt av deras märken.
Hur vet ja om ett ssteg är bra?
Det ska va ja har förstått har ganska kraftiga säkringar eller??

21 761 Inlägg
25 mars 2006
Det ser inte dumt ut.

75 Inlägg
25 mars 2006
Trådstartare
Okej men då e ja med på va ja ska leta efter iaf..

Fler tips uppskattas..

Tack så mkt..

69 Inlägg
26 mars 2006
http://www.masterweb.se de har skapliga steg för en billig peng. Enligt mig iaf.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
2 april 2006
skulle satsat på de på mastweb.... mc hammer mha 1500 elle va de hette... på 4*375 watt...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

781 Inlägg
2 april 2006
mylittlepolo skrev:
Är det någon som har tips på va ja ska köpa för steg o köra min bas och framsystem på?
Är lite newbi på det här och har precis införskaffat ett jbl gto framsystem och skulle koppla in de på mitt gamla 4-kanals steg då ja upptäckte att de bara funka på de två kanalerna basen va kopplad på sad (ska tilläggas att basen och steget satt i bilen när ja köpte den.) Basen är en coustic 12" har dock ingen aning om effekt o liknande på den..

Mvh. Jonas

Edit: Obs inte för tävlingsbruk utan endast för en glad hobbyamatör som tröttnat på originalgrejjerna i polo.

är steget rätt inkoplat med 2 plus lågnivo och 2 minus lågnivo? låter märkligt att 2 kanaler är sönder på antingen fram eller bak.

3 Inlägg
2 april 2006
annars finns mitt steg till salu http://www.blocket.se/vi/7426350.htm?ca=10_s
Senast redigerat av harman63 (2 april 2006)

Team Tondöv
649 Inlägg
2 april 2006
speedfreak racing skrev:
skulle satsat på de på mastweb.... mc hammer mha 1500 elle va de hette... på 4*375 watt...

Den där dyngan lämnar inte i närheten av 4x375W!!!

75 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
timpan_87 skrev:
mylittlepolo skrev:

Mvh. Jonas

är steget rätt inkoplat med 2 plus lågnivo och 2 minus lågnivo? låter märkligt att 2 kanaler är sönder på antingen fram eller bak.

Det är inte det att det inte kommer ljud ut. det är kontakterna som är skrot. men man kanske skulle ta och göra en lite nogrannare koll på det o se om man kanske kan få ut lite ljud ur den delen..
Tack iaf alla..
Mvh. Jonas

75 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
btw. mitt steg är ett dplomat på 4x40 wrms.
Någon som vet om diplomat är nra grejjer eller om det funkar bättre som planka för att köra bilen in i garaget?
Tacksamför svar (ärliga svar)
Mvh. jonas

"Glidare"
254 Inlägg
2 april 2006
Har annars ett kicket steg. Kicker ix 404 i så gott som nytt skick. Du får köpa det för 1300. Maila mig på pelle@stylingcars.se om du är intresserad.

3 Inlägg
2 april 2006
4x375? w (ha ha ha jag kissar på mig) från något udda märke "vakna?"

781 Inlägg
3 april 2006
harman63 skrev:
4x375? w (ha ha ha jag kissar på mig) från något udda märke "vakna?"

4*375 whatt för all del stämer ju inte men de vet väl alla.. men bara för de behöver de inte va ett kast steg? 
är de billigt och fungera bra så kan de ju duga för de.. ja har ett Shark steg som ska ge en jäkla massa whatt.. stämmer inte.. men hitta du ett steg i den prisklassen som spelar bättre så.. har man inte pengar kan ett udda märka kanske vara bra?

6 Inlägg
4 april 2006
jag håller också på med mitt ljudbygge.. och undra om masterweb.se är en seriös sida?.. och samt om nån som vet att grejorna är bra? prylarna på den sidan ser ruggigt bra ut men priset ligger lite väl billigt - skumt?.. tvekar lite..

4 Inlägg
14 april 2006
jag har ett Mha 1500 också o det är ett jäkligt bra steg... fast det gick sönder för någon dag sedan så jag hörde runt lite om nån som kunde fixa det men det är omöjligt att hitta några scheman på dom..

köpte det beg, så det var ju inte så roligt...

men iaf... köpte ett shark v12 1600w istället men var mer nöjd med mitt machammer hurricane 1500 faktiskt...

om det är någon som vet vart man kan få dom fixade så får ni gärna höra av er..

4 554 Inlägg
15 april 2006
mylittlepolo skrev:
btw. mitt steg är ett dplomat på 4x40 wrms.
Någon som vet om diplomat är nra grejjer eller om det funkar bättre som planka för att köra bilen in i garaget?
Tacksamför svar (ärliga svar)
Mvh. jonas

nejdu diplomat är då inga höjdargrejjer... inte för att du behöber köra över den men ha den i garaget funkar den säkert bra till:P

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
15 april 2006
Twisted skrev:
jag har ett Mha 1500 också o det är ett jäkligt bra steg... fast det gick sönder för någon dag sedan så jag hörde runt lite om nån som kunde fixa det men det är omöjligt att hitta några scheman på dom..

köpte det beg, så det var ju inte så roligt...

men iaf... köpte ett shark v12 1600w istället men var mer nöjd med mitt machammer hurricane 1500 faktiskt...

om det är någon som vet vart man kan få dom fixade så får ni gärna höra av er..

nästan alla som håller på med elektronik borde kunna laga dom..
Det är ju bara att byta ut den komponent som är trasig.
Jag lämnade in mitt gammla slutsteg (mgt 2200) till en vanlig bilstereo butik i solna,och dom lagade det finfint.

Diesel is the blood of satan.

Sök