nu när våren börjar närma sig så vill man ju fixa lite nytt billjud i bilen, så jag tänkte höra om det finns någon som har någon erfarenhet av att fläta egna lågnivåkablar av lan kabel (nätverkskabel) om det verkligen funkar & är det så bra som alla säger ? Såg att en person hade flätat en egen, han använde ca 10 meter lankabel & fick ut ca 4 eller 5 meter rca kabel. skulle vilja ha lite tips & råd ang detta projekt,
Ser du det som nåt kul att labba med eller som något som du tror ger ett bättre resultat är en vanlig köpt RCA kabel?
/Göran
Ser det som en utmaning att göra nått som blir minst lika bra & man kan säga att man gjort det själv, finns många snygga hemmagjorda kablar, men just kvaliten är ej märkbart, om du inte mäter frekvenserna. just det jag undrar över är själva magnetfältet runt om när man tvinnar, en kul grejj att testa, eftersom du kan få en precis lika bra kabel för 400:- som en skulle kosta i butik 2000:- i samma längd...
nu när våren börjar närma sig så vill man ju fixa lite nytt billjud i bilen, så jag tänkte höra om det finns någon som har någon erfarenhet av att fläta egna lågnivåkablar av lan kabel (nätverkskabel) om det verkligen funkar & är det så bra som alla säger ? Såg att en person hade flätat en egen, han använde ca 10 meter lankabel & fick ut ca 4 eller 5 meter rca kabel. skulle vilja ha lite tips & råd ang detta projekt,
mvh
nätverkskabel låter lite konstigt val. men det skulle väl funka.. det finns en salig massa olika kablar man kunde välja,men skulle nog valt en kabel som e anpassad för analogt ljud. kolla på elfa.se eller linkande!