3891
Sök

Värdera 740

114 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Hej,

har en volvo 745 GLE -88 som jag inte vet hur jag ska värdera. Bilen har gått 30350 mil, den har elhissar runt om, full skinninredning i relativt bra skick, framsätena är lite spruckna men bak ser i princip nytt ut. Har även elspeglar och värmeslingor i spegelglasen. Det sitter en B230E motor i den på 131hk, nyligen bytt kamrem, vattenpump, olja/oljefilter, luftfilter, tändstift, bromsar bak. ingen ytrost, även rostlagad i underredet. den har vita blinkers fram och i skärmarna. rutan har en lång spricka dock inget besiktningen slått ner på, den är skattad aug ut -09. är även nybesiktad. dock är det en Automat. Både motor och låda går klockrent, har även A/C, pumpen är testad, och fungerar, men systemet är tomt och är inte trycktestat.

min första tanke var mellan 8-10 tkr. kan den vara värd det?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
7 mars 2009
Hittade bara en liknande din. och den kostar 6000:-

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

4 005 Inlägg
7 mars 2009
Med tanke på mil, rutan och att det är en seg automat, så skulle jag själv nog inte ge mer än 5. Men visst finns det folk som gillar 745or och betalar mer.

3 714 Inlägg
7 mars 2009
mer än 5k skulle inte jag betala för en 740/745

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Finlirare
478 Inlägg
Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
7 mars 2009
azXig skrev:
Mellan 5-7 tusen. Automaten drar ju ner priset

Liten fundering...
Märkligt att man får betala extra för automat när bilen är ny, när man sedan säljer bilen begagnad får man mindre betalt tack vare........att det är en automat. roll

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

72 Inlägg
7 mars 2009
jag skulle väl också tippa på runt 6000-8000 kr... helskinn gör mitt intresse större men vet inte om alla e så sugna på det...

72 Inlägg
7 mars 2009
jag skulle väl också tippa på runt 6000-8000 kr... helskinn gör mitt intresse större men vet inte om alla e så sugna på det...

Finlirare
478 Inlägg
7 mars 2009
Dave_C70 skrev:
azXig skrev:
Mellan 5-7 tusen. Automaten drar ju ner priset

Liten fundering...
Märkligt att man får betala extra för automat när bilen är ny, när man sedan säljer bilen begagnad får man mindre betalt tack vare........att det är en automat. roll

Automat på en 740 är ju ingen hit. Törstigare och slöare. Plus att de inte är lika tåliga som en manuell, plus att bilen har gått 30k mil också. Går ju inte att jämföra med dagens automat-lådor på nya bilar.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
7 mars 2009
Vad ska man göra åt en 740 så den ökar i värde?
Ska man ha den helt orginal som den byggdes?
Ska man ha all extrautrustning?

Jag har en GL med Bensinvärmare, vinge, reflexramp, dimmljus, c-lås, eluppvärmda elspeglar, vinterdäsh som är mycket fräsh, turbo fälgar, 2 stora extraljus, dragkrok ,
halkvarnare, snowcap, vindavissare och GL orginal utrustning.

JAg har ochså superfräsh 14" orginal däck till bilen + orginal navkapslar och orginal radio ( sällsynt)

Den har blanka papper. Den är bes och skattad. Bilen är mycket färsh och fin. Motor rummet är dyng fräsh. Det ända med bilen är. Den har gått 36k mil tongue

huh?
10 427 Inlägg
7 mars 2009
Det enda man ska göra för att bilen skall öka i värde är att ge f*n i den om den är fräsch wink

Fixa all rost, rostskyddsbehandla, byta alla bromsdetaljer osv.

Genomsnittsköparen vill nog ha en bil som går långt utan åtgärder.
Tror inte yttertempmätare eller elhissar spelar så stor roll wink

Volvoskadad
6 017 Inlägg
7 mars 2009
Volvo740-88 skrev:

Spara ett fräscht exemplar tills alla rostat bort

Jonas

Volvo850-92
1 678 Inlägg
7 mars 2009
okej. Men jag vill ha minst 10k för den. Mellan 11-15k ska jag ha för den.

Tror ni att 740 kommer öka i värde om några år?
Jag tror när alla nya bilar går sönder p.g.a vatten + elektronik, så kommer alla tänka på en eveghetsmakin = 740
Senast redigerat av Volvo740-88 (7 mars 2009)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
7 mars 2009
Volvo740-88 skrev:
okej. Men jag vill ha minst 10k för den. Mellan 11-15k ska jag ha för den.

Tror ni att 740 kommer öka i värde om några år?
Jag tror när alla nya bilar går sönder p.g.a vatten + elektronik, så kommer alla tänka på en eveghetsmakin = 740

Du vet vad bilverkstäder är till för va? tongue

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
8 mars 2009
740 kommer aldrig att öka i värde smile Och det är verkligen inte en evighetsmaskin tongue

2 638 Inlägg
8 mars 2009
Volvo_Mannen skrev:
Volvo740-88 skrev:

Det är väl ända sättet, för en gammal och vanlig bil är svår att öka i värde oavsätt vad för utrustning den har.

Sen tror jag som alla andra, runt en 7000kr tror jag på.

Ugglan-racing
362 Inlägg
8 mars 2009
Aker_s40 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Volvo740-88 skrev:

Det är väl ända sättet, för en gammal och vanlig bil är svår att öka i värde oavsätt vad för utrustning den har.

Sen tror jag som alla andra, runt en 7000kr tror jag på.

6 tusen är en 745 tic 89:a som är helt rostfri värderad till av länsförsäkringar:(

How does dust taste sucker??

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
8 mars 2009
JDMy00 skrev:
740 kommer aldrig att öka i värde smile Och det är verkligen inte en evighetsmaskin tongue

Säg inte det du, 200 serien börjar ju bli dyr nu smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Volvo850-92
1 678 Inlägg
8 mars 2009
og900turbo skrev:
JDMy00 skrev:

hahah där har du nog fel , pappas polare har en gammal Amrikansk bil i garaget , den är den rostigaste bilen jag sätt i hela mitt liv så jag fråga vf han inte skrota skiten , men va tydligen värd över 100000 lakan som den stog roll så vänta 40 år så kan man nog få en slant wink men 740 o evighetsmaskin passar inte ihop lol

740 är visst evighetsmaskin. Dom håller hur bra som helst. inte kostigt att du säjer så, du kör ju saab wink

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
8 mars 2009
steifan skrev:
Tror inte yttertempmätare eller elhissar spelar så stor roll wink

Elhissar är snarare en anledning till att inte köpa i så fall tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök