2986
Sök

Hjälp, min motor går kasst. B230F

Skåning
739 Inlägg
26 mars 2006
#21
Drar den mer bensin nu än innan?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Argo = arg förare i snabb bil
25 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
#22
Jag kan inte direkt säga att jag är ute och åker när det är så här...........vad gäller förbrukningen alltså-

Livet börjar vid 3G.

736 Inlägg
26 mars 2006
#23
Hmm vattenpumpen ska ju inte alls påverka motorstyrningen, så det enda rimliga är ju att det blev någe vajsing med styrboxen där du kopplade bort jorden från batteriet... Kanske hjälper att ta bort boxen och kolla så att inte ärjade kontakter är boven...


40 Inlägg
26 mars 2006
#24
om man lossar batteripolen så nollar man boxen så den kanske har fått ryck annars gjorde min som du beskriver när luft mass mätaren var kass


Skåning
739 Inlägg
26 mars 2006
#25
Jag tror inte att styrboxen har blivit nollad,
på min morsas bil har batteriet varit i och ur ett par
gånger, och det har inte varit något problem, och den bilen
är en 740 88:a med 16-ventilaren. Men man kan ju alltid ringa
Volvo och fråga om det kan hända ändå.....

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

3 295 Inlägg
26 mars 2006
#26
ta och kolla ifall katalysatorn är igensatt.. bilen uppför sig exakt så som du beskriver om katten är igensatt.. kan ju ha blivit en katalysatorsprängning.. alltså hela innehållet ser ut som en stor grötskål.... har själv varit med om det..


694 Inlägg
26 mars 2006
#27
ja gissar på det där med styboxen:S


40 Inlägg
27 mars 2006
#28
ja styrboxen blir alltid nollad men det ska inte spela nån roll men om nåt i boxen går snett kan den bete sig som du beskriver


3 295 Inlägg
27 mars 2006
#29
Slave_joe skrev:
ta och kolla ifall katalysatorn är igensatt....

Som Sagt...


Argo = arg förare i snabb bil
25 Inlägg
8 juni 2006
Trådstartare
#30
Nu såp här i efterhand så hade kamremmen rappat 3 hack på vevaxeln pga att jag hade spillt kylarvätska på remmen/drevet..

Livet börjar vid 3G.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
8 juni 2006
#31
hoppsan... så kan det gå =P skönt att du fick ordning på de iaf


30 Inlägg
8 juni 2006
#32
tur att du inte slog sönder ventilerna smile

Meckar När ja PALLAR=)

180 Inlägg
13 juni 2006
#33
hur kollar man att en motor går på alla cylindrar??   förutom på en cross motorcykel för det e ju inte särskilt svårt tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

SAAB-Dåre
192 Inlägg
13 juni 2006
#34
jensonnn skrev:
hur kollar man att en motor går på alla cylindrar??   förutom på en cross motorcykel för det e ju inte särskilt svårt tongue

Tar bort en tändhatt, lyssnar om den går sämre, sätter tillbaka , tarbort nästa i samma ordning..

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

30 Inlägg
13 juni 2006
#35
volvo 1 skrota den 2 ela upp den 3 lägg en sten på gasen 4. spring som satan

Meckar När ja PALLAR=)

2 123 Inlägg
13 juni 2006
#36
_CheezeBall_ skrev:
jensonnn skrev:
hur kollar man att en motor går på alla cylindrar??   förutom på en cross motorcykel för det e ju inte särskilt svårt tongue

Tar bort en tändhatt, lyssnar om den går sämre, sätter tillbaka , tarbort nästa i samma ordning..

eller så tar man kompressions prov på alla cylindrar.
Är bara att gå in på mekonomen och fråga efter en sån, kostar inte många kronor.
sedan tar du bort ett tändstift i taget och stoppar in kompressions mätaren och kollar så det verkligen håller tätt, sedan kör du ett varv med startmotorn.
då mäter den hur mycke luft som kommer ut.

48 Inlägg
13 juni 2006
#37
Fredrik.Gustavsson skrev:
_CheezeBall_ skrev:
jensonnn skrev:
hur kollar man att en motor går på alla cylindrar??   förutom på en cross motorcykel för det e ju inte särskilt svårt tongue

Tar bort en tändhatt, lyssnar om den går sämre, sätter tillbaka , tarbort nästa i samma ordning..

eller så tar man kompressions prov på alla cylindrar.
Är bara att gå in på mekonomen och fråga efter en sån, kostar inte många kronor.
sedan tar du bort ett tändstift i taget och stoppar in kompressions mätaren och kollar så det verkligen håller tätt, sedan kör du ett varv med startmotorn.
då mäter den hur mycke luft som kommer ut.

De ända man gör med en komp provare är att kolla att alla cyl har kompression inte att den går på alla cyl...du vet ju inte om den tänder eller inte.....

Live Fast Die Young..RAGGER 4 LIFE

180 Inlägg
13 juni 2006
#38
terroristen skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
_CheezeBall_ skrev:
Tar bort en tändhatt, lyssnar om den går sämre, sätter tillbaka , tarbort nästa i samma ordning..

eller så tar man kompressions prov på alla cylindrar.
Är bara att gå in på mekonomen och fråga efter en sån, kostar inte många kronor.
sedan tar du bort ett tändstift i taget och stoppar in kompressions mätaren och kollar så det verkligen håller tätt, sedan kör du ett varv med startmotorn.
då mäter den hur mycke luft som kommer ut.

De ända man gör med en komp provare är att kolla att alla cyl har kompression inte att den går på alla cyl...du vet ju inte om den tänder eller inte.....

satsar på cheezballs lösning tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!


Sök