2967
Sök

Körkort osv

557 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Hejsan. Finns nog säkert mer som ska ta körkortet i år eller dom närmsta åren som har lite funderingar.

Vad är det viktigaste man ska tänka på vid tex; teoriprovet och uppkörningen? Förutom d.v.s ta rätt svar. Finns nog trix som ni har gjort för att komma ihåg dessa saker.

557 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Haha, jodå. Här pluggas det och körs de för fulla muggar. Har ett program med lite kunskapsfrågor och vägmärken. Skulle de kunna vara en bra sak för att plugga?

Med lem
1 127 Inlägg
8 mars 2009
Läs teoriboken ett par gånger, kör igenom bonniers körkortsprogram på datorn. Och övningskör Så mycket du kan..

557 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Okej. Finns det mer goda råd? smile

+Uppfinnare+
643 Inlägg
8 mars 2009
Läs den boken som heter just körkortsboken, vet inte om du har den. Men den är jättebra med både bilder och text så att man fattar bra smile
Senast redigerat av Evil_90 (8 mars 2009)

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

182 Inlägg
8 mars 2009
backa runt hörn tills att du kräks

557 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Har alla böcker färdigt.

162 Inlägg
8 mars 2009
Läs boken som alla säger om du känner för det. själv läste jag max 20 sidor, och använde bonniers program på datorn o de funka kanon! Lycka till!

8 883 Inlägg
8 mars 2009
Att bara läsa sig till saker är svårt, praktik är ett måste.
Ut och åk med någon lite borde du snappa upp även fast du inte får köra själv.

Fotograf på tierpidag.se

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
8 mars 2009
Känn lugnet och håll skallen kall

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 mars 2009
Kör tills du känner dig säker bakom ratten, känner du dig 100% säker när du övningskör försvinner det fort när du sitter där med instruktörn. Så det gäller att veta hur man reagerar och vara säker i sig själv.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
8 mars 2009
ja ska skriva på onsdag å köra upp på torsadg å ja har bokstavligt talat bott på körskolan tongue har nog alldrig läst så här mycke i hela mitt liv tongue å kör så mycke ja kan big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Trucker
30 Inlägg
8 mars 2009
Använd ditt sunda förnuft.  fundera på vad du tycker är jobbigt när du kör. öva mycke på de. har du svårt att köra rakt fram.   kör då rakt fram.  LÄS och förstå frågorna innan du svarar på teoriprovet.  skumma inte igenom dom.  dom har ofta små fula knep för sig.  orden Bör och Ska har väldigt olika betydelse på teoriprovet.

557 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Tackar smile

Sanizz
8 mars 2009
Har en massa tips! några av dom är:

Börja först med att läsa boken.
Sen kan du göra tester hos körskolan på deras datorer. (Klarar du dom klarar du teoriprovet 110%)
Sen att övningköra mycket och variera körningen. Ta hjälp av den lilla gröna boken man får med när man köper bökerna om du har den? (står massa bra saker, samt vad du kan träna på) tex start i uppförsbacke, eco driving m.m

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 mars 2009
Tänk logiskt och stressa inte så löser det sig.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

77 Inlägg
8 mars 2009
TeamNorrland skrev:
Hejsan. Finns nog säkert mer som ska ta körkortet i år eller dom närmsta åren som har lite funderingar.

Vad är det viktigaste man ska tänka på vid tex; teoriprovet och uppkörningen? Förutom d.v.s ta rätt svar. Finns nog trix som ni har gjort för att komma ihåg dessa saker.

ladda ner str programmet, det är det dom har på körskolorna.
kör det tills du får alla rätt typ 4-5gånger irad. Då klarar du teoriprovet lätt smile
Sen uppkörningen, det är väl bara att köra tills du känner dig säker! Jag skakade som en galning innan min uppkörning men så fort jag satte mig i bilen så var jag hel lugn.

lycka till smile

Med Lem
29 Inlägg
8 mars 2009
plugga INTE dagen innan teorin, för annars är det risk för huvudbry....provade själv det smile

MINSKA DÖDSOLYCKORNA PÅ VÅRA VÄGAR! Kör på trottoaren.

Driver
2 111 Inlägg
8 mars 2009
Kör bonniers som flera sagt, samt övningskör smile!. Räckte för mig. Gjorde nån pärm på körskolan för att man var tvungen också om jag minns rätt.

Lycka till! smile

MVH Janken

Som går o söver nu.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök