2748
Sök

Hur går en Sköljning till på en 850 t5a- automat

Turbo missbrukare
106 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#1
Aah som på rubriken.. hur går en sköljning till? funtar på att köpa en 850t5a som gått 33000, så det borde vara dags att byta den känns det som:) tack på förhand:D

Vad vore livet utan ett överladd

Trafikledare
563 Inlägg
8 mars 2009
#2
Sätt en genomskinlig slang på den övre slangen som går in i kylaren från automatlådan och ner i en tom dunk. Starta bilen och kolla i slangen, när det kommer luftbubblor så stäng av och häll i lika mycket olja som kom ut,borde vara 2,5-3 l.

Upprepa tills färgen på den olja som kommer ut genom slangen har önskvärd färg.

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Turbo missbrukare
106 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#3
Tack så mkt:)

Vad vore livet utan ett överladd

629 Inlägg
8 mars 2009
#4
Kan tillägg att det är en hel del olja som går åt!

Vi använde ca 15liter för att få oljan ren när vi sköljde min brors 850 t5 automat...


Turbo missbrukare
106 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#5
föresten vilken del av slangen ska ner i dunken? den från kylan eller lådan?XD

Vad vore livet utan ett överladd

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
9 mars 2009
#6
slangen från lådan som normalt då går in i kylarn skall ner i dunken, du startar och en står och kollar när det kommer bubblor, helst ska man stänga av pricis innan det kommer bubblor men det är ju lite svårt att veta, sen gör man detta om och om igen, det hinner väl komma ca 2,5 - 3 liter varje gång som man fyller på igen med ny olja, så sköljer man tills oljan som kommer ut ur lådan igen är av samma färg som den nya, kasnke inte exakt lika färg för då får du ju skölja hur många gånger som helst men nästan, köpte 20l dunk vi med olja och vart 2 liter kvar tror ja, så går åt lite tongue

Turbo missbrukare
106 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
#7
ook tack så mkt för svar:D pris på 20l dunken?big_smile

Vad vore livet utan ett överladd

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
9 mars 2009
#8
Priset beror väll på. Riktig kvalitetsolja eller lågpris olja. Mvh

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
9 mars 2009
#9
voffla740 skrev:
ook tack så mkt för svar:D pris på 20l dunken?big_smile

ingen aning faktiskt, var kompisens bil ,var med och sköjlde inte å köpte tongue, han körde på swedols, är väl okq8, har ju den som uppfyller alla krav där, inte så fasligt dyr heller:P  hör med bodegan här på gorg va han betala, han ja hjälpe smile

Supraman
2 300 Inlägg
9 mars 2009
#10
Sen e de en fördel att lägga i drive så att oljan får gå igenom alla ventiler när man sköljer

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.


Sök