blir körkortet indraget om man t.ex på fyllan råkar tar sönder ett skyltfönster på en affär? och blir ertappad av snuten? personen i fråga har aldrig blivit straffbelagd mer än kanske nån böter på 400:- för trasigt cykel-lyse.
( inte jag, utan var med när polaren torska och fick sitta fyllecell resten av natten för att sedan vänta på att få ett vackert brev hem )
Var uppe för nån månad sen, och ja polisen kan ta körkortet om en person inte anses vara mogen nog att vistas i trafiken, och gör man då andra brott eller förseelser kan det vara droppen som får bägaren att rinna över.
Var uppe för nån månad sen, och ja polisen kan ta körkortet om en person inte anses vara mogen nog att vistas i trafiken, och gör man då andra brott eller förseelser kan det vara droppen som får bägaren att rinna över.
Det du säger stämmer bra! Dock ska denna person vara då ganska känd för sin "omogenhet" bråka ofta på fyllan slåss osv osv
oftast när körkortet ligger i farozonen är det för att körkortet har använts i typ ett brott... En polare till mig råna en butik och körde bil därifrån och torska på detta och blev av med kortet eftersom bilen använts i brottet som flyktmedel vid det här tillfället
//Soderqvist
Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Umm, Körkort har ju inget med brott att göra på det sättet...
Om " kompisen " dock har varit massa gånger i fyllecell, osv så finns ju chansen dock.. Det är ju från fall till fall...
körkortet kan bli indraget för en hel del andra grejer än trafikrelaterade saker, som här tex har han vart full o inte behärksat sig, anser då polisen att man inte borde har körkort så e de de som gäller
Om " kompisen " dock har varit massa gånger i fyllecell, osv så finns ju chansen dock.. Det är ju från fall till fall...
körkortet kan bli indraget för en hel del andra grejer än trafikrelaterade saker, som här tex har han vart full o inte behärksat sig, anser då polisen att man inte borde har körkort så e de de som gäller
vad polisen anser har inget med körkortet att göra.
länsstyrelsen är det som avgör om man skall få ha sitt körkort eller ej.
jag har ett par vänner som har problem med lagen . MKT fight och skit ofta i fyllan osv. Dessa har blivit av med lappen då dom inte anses pålitliga i trafiken. OBS dom har aldrig åkt fast för rattfylla !
jag har ett par vänner som har problem med lagen . MKT fight och skit ofta i fyllan osv. Dessa har blivit av med lappen då dom inte anses pålitliga i trafiken. OBS dom har aldrig åkt fast för rattfylla !
Även om du ofta hamnar i fyllocell pga just fylla kan lappen ryka. Kan man inte dricka måttligt ser jag inte hur man skulle kunna köra säkert.
Du verkar känna mycket folk! I varje inlägg jag sett från dig så har det varit något med någon bekant.
Du verkar känna mycket folk! I varje inlägg jag sett från dig så har det varit något med någon bekant.
blir så när man haft egna företag inom bilbranchen några st. Man lär känna allt möjligt motor folk ! Flera blir till bekanta
Kan vi inte bara skicka alla era kompisar på nästa bananbåt till nån öde ö nånstans så slipper vi sånna drägg här Sverige? Ingen normal människa krossar skyltfönster, ingen normal människa rånar en jävla butik osv, är så jävla trött på idioter. Borde vara dödstraff på en gång, eller iaf kastrering så man undviker att deras gener sprids vidare.
besserwisser mescherscmidt !
jävla stor skillnad så jag förstår varför han rättar dig!