3398
Sök

Kökort indraget p.g.a krossad ruta?

95 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
tjenare

blir körkortet indraget om man t.ex på fyllan råkar tar sönder ett skyltfönster på en affär?
och blir ertappad av snuten? personen i fråga har aldrig blivit straffbelagd mer än kanske nån böter på 400:- för trasigt cykel-lyse. roll

( inte jag, utan var med när polaren torska och fick sitta fyllecell resten av natten för att sedan vänta på att få ett vackert brev hem ) tongue

mvh

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 mars 2009
Skulle inte tro att körkortet är i fara.
Senast redigerat av _Glenne_ (11 mars 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

631 Inlägg
11 mars 2009
Umm, Körkort har ju inget med brott att göra på det sättet...

Om " kompisen " dock har varit massa gånger i fyllecell, osv så finns ju chansen dock..
Det är ju från fall till fall...

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 mars 2009
Var uppe för nån månad sen, och ja polisen kan ta körkortet om en person inte anses vara mogen nog att vistas i trafiken, och gör man då andra brott eller förseelser kan det vara droppen som får bägaren att rinna över.

660 Inlägg
11 mars 2009
sirmiro skrev:
Var uppe för nån månad sen, och ja polisen kan ta körkortet om en person inte anses vara mogen nog att vistas i trafiken, och gör man då andra brott eller förseelser kan det vara droppen som får bägaren att rinna över.

Det du säger stämmer bra! Dock ska denna person vara då ganska känd för sin "omogenhet" bråka ofta på fyllan slåss osv osv

oftast när körkortet ligger i farozonen är det för att körkortet har använts i typ ett brott... En polare till mig råna en butik och körde bil därifrån och torska på detta och blev av med kortet eftersom bilen använts i brottet som flyktmedel vid det här tillfället

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

95 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
okej, joo "kompisen" har inte varit tagen för nått innan mer än somsagt dåligt med lyse på cykeln ^^

detta är nog enda gången han åkt fast för nått roll

Random Hero
4 047 Inlägg
11 mars 2009
Arradin skrev:

Om " kompisen " dock har varit massa gånger i fyllecell, osv så finns ju chansen dock..

körkortet kan bli indraget för en hel del andra grejer än trafikrelaterade saker, som här tex har han vart full o inte behärksat sig, anser då polisen att man inte borde har körkort så e de de som gäller

Dog food lid. Backwards

1 570 Inlägg
11 mars 2009
Du umgås med fel folk.

Teddan
2 495 Inlägg
11 mars 2009
DusanMandick skrev:
Arradin skrev:

körkortet kan bli indraget för en hel del andra grejer än trafikrelaterade saker, som här tex har han vart full o inte behärksat sig, anser då polisen att man inte borde har körkort så e de de som gäller

vad polisen anser har inget med körkortet att göra.

länsstyrelsen är det som avgör  om man skall få ha sitt körkort eller ej.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Avstängd
135 Inlägg
11 mars 2009
jag har ett par vänner som har problem med lagen . MKT fight och skit ofta i fyllan osv. Dessa har blivit av med lappen då dom inte anses pålitliga i trafiken. OBS dom har aldrig åkt fast för rattfylla !

12 086 Inlägg
11 mars 2009
Du kan nog va ganska lugn, dom drar inte ditt körkort om de är som du beskriver.

1 814 Inlägg
11 mars 2009
AutoCare skrev:
jag har ett par vänner som har problem med lagen . MKT fight och skit ofta i fyllan osv. Dessa har blivit av med lappen då dom inte anses pålitliga i trafiken. OBS dom har aldrig åkt fast för rattfylla !

Även om du ofta hamnar i fyllocell pga just fylla kan lappen ryka. Kan man inte dricka måttligt ser jag inte hur man skulle kunna köra säkert.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
11 mars 2009
AutoCare skrev:

Du verkar känna mycket folk!
I varje inlägg jag sett från dig så har det varit något med någon bekant.

Random Hero
4 047 Inlägg
11 mars 2009
r-ted skrev:
DusanMandick skrev:
Arradin skrev:

besserwisser mescherscmidt !

Dog food lid. Backwards

Avstängd
135 Inlägg
11 mars 2009
alexbenhard skrev:
AutoCare skrev:

Du verkar känna mycket folk!
I varje inlägg jag sett från dig så har det varit något med någon bekant.

blir så när man haft egna företag inom bilbranchen några st. Man lär känna allt möjligt motor folk ! Flera blir till bekanta

1 814 Inlägg
11 mars 2009
Jag tror inte kortet ryker, fast visst vore det passande.

336 Inlägg
11 mars 2009
kortet kan nog ryka!

volvo 740:)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 mars 2009
Kan vi inte bara skicka alla era kompisar på nästa bananbåt till nån öde ö nånstans så slipper vi sånna drägg här Sverige?
Ingen normal människa krossar skyltfönster, ingen normal människa rånar en jävla butik osv, är så jävla trött på idioter. Borde vara dödstraff på en gång, eller iaf kastrering så man undviker att deras gener sprids vidare.

643 Inlägg
11 mars 2009
DusanMandick skrev:
r-ted skrev:
DusanMandick skrev:

besserwisser mescherscmidt !

jävla stor skillnad så jag förstår varför han rättar dig!

8 883 Inlägg
11 mars 2009
Eftersom det inte är frågan om något trafikbrott så kan han heller inte bli av med körkortet, fattar inte vart folk får allt ifrån då dom "tror".

Fotograf på tierpidag.se

Sök