3554
Sök

NOLL TOLERANS tjuvar som snor bilen / bildelar TIPS PÅ SKYDD !

Avstängd
135 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
tjena , jag är trött på alla tjuvar. Jag la foto kamera från securitas 2 år sen, kostade den tiden 3500kr bara. Något dyrare nu !
http://www.securitasdirect.se/hemlarm/l … 02573.html
Finns kanske andra billigare lika bra ?
Vad mer kan man göra ? 
Inte visa sitt reg nr på forum om man visar upp bilen !
Vad mer kan man göra för att maximalt skydda sin ägendom? bilar och prylar !

tipsa ! Låt oss få det här till en seriös mat nyttig tråd nu för att göra det svårt för lowlife folket !
Senast redigerat av AutoCare (11 mars 2009)

918 Inlägg
11 mars 2009
Kanske bra att ha en sökare eller vad *** det heter, så att man kan kolla vart bilen är. tongue

145 Inlägg
11 mars 2009
Vad kan man göra??

Som du var inne på, installera alarm, inte vara aktraktiv etc etc... Tyvärr kommer det nog alltid att finnas tjuvar så länge det finns något att stjäla. Ny teknik för oss innebär bara nya metoder för dom...

Ett bra exempel är att numera rånas folk på sina bilar eftersom de är svåra att stjäla...

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

Oseriös Aktör
592 Inlägg
11 mars 2009
Jag har funderat mycket på typ Webcam med "Motion Detector" eller något i den stilen, Någonting som skulle skrämma bort tjuvar (om man har bilen att stå ute alltså)
Senast redigerat av Finnmerchant (11 mars 2009)

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

1 024 Inlägg
Överladdad!
530 Inlägg
11 mars 2009
Montera gps sändare så du kan hitta bilen själv om den blir stulen smile

triptrack.se  är en slags tjänst kanske inte lämpad för just privata bilen. Men ett exempel på vad som finns.

Har de systemet i alla fordon på firman och de funkar perfekt, ingen stulen bil hittils tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

8 883 Inlägg
11 mars 2009
AutoCare skrev:
tjena , jag är trött på alla tjuvar. Jag la foto kamera från securitas 2 år sen, kostade den tiden 3500kr bara. Något dyrare nu !
Vad mer kan man göra ? 

tipsa ! Låt oss få det här till en seriös mat nyttig tråd nu för att göra det svårt för lowlife folket !

Flytta till en ort med låg kriminalitet kan vara ett allternativ, men det börjar ju ta slut på orter.

Fotograf på tierpidag.se

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
11 mars 2009
Hamilton skrev:
AutoCare skrev:
Vad mer kan man göra ? 

Flytta till en ort med låg kriminalitet kan vara ett allternativ, men det börjar ju ta slut på orter.

Ja, och sen börjar dom även bli mer modiga.
Fick själv stereon stulen ur min bil förra helgen. Då ska det nämnas att den står på gården, ca 10 m ifrån mitt rumsfönster.

Allt för den där jävla hatten!

4 005 Inlägg
11 mars 2009
Ang spårning:

Jag ska installera följande 2-vägslarm i bilen
http://www.vikinglarm.se/?product_id=137

Snor de bilen, så ser jag det i mobilen, jag kan se vart de är.
Följa efter med ett par vänner med med jeepar och jaktgevär ala usa hillbilly, sedan skicka ett "shutdown" sms" till bilen och få berövarna och att ändra sin livsstil.

En enkel lösning annars kan vara att köpa en mobil för 100kr, telia kontantkort, en batterieleminator och montera fast i bilen på något dolt ställe.
Sedan kan du positionera din bil för 1kr/sms på telia friendfinder.

Eller varför inte montera fast en bra 3G-video-mobil någonstans där man kan se föraren?

Ang stöld/vandalisering ur fordon så är det svårt att skydda sig.

Parkera enbart på ljusa, offentliga ställen där det rör sig mycket folk dygnet runt.
Tona rutorna
Ta ut allt stöldbegärligt ur bilen.

vinnarskalle!
907 Inlägg
11 mars 2009
Fasen vilka smarta tips, detta måste man ju fixa! smile

Avstängd
135 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Det här med spårning är ju bra ! Man ska bara få det jävligt dolt ! Och ändå ha bra täckning ! Nån backupp batteri fast dom tar bort batteri skon så den funkar liksom flera dygn efter !  Kan man ha nån grej me dubbla abonemang kanske? Comviq funkar bäst inomhus? Telia utomhus ? Förstärka antennen på nått smart sätt ! Man kanske går för långt om man börjar svettsa kåpor och det så det inte går direkt förstöra HEHEEH men våre nog jävligt bra göra om man har en grym bil

GRAVERA MASSOR ! FÄLGAR . BILSTEREO . SLUTSTEG gravera djupt motorer allt extremt efter traktat ! 5mm gravering rakt av så det märks om nån pucko slipar eller måste spackla lacka om osv grejjerna !!
Senast redigerat av AutoCare (11 mars 2009)

Öpc´s the boss
181 Inlägg
11 mars 2009
Rand skrev:
skaffa ett vapen

cool

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

4 005 Inlägg
11 mars 2009
Ja, gravera är smart! Går även att köpa något bra stöldmärkningskit från många företag som är helt hopplösa att ta bort. Kanske bra för bilstereo m.m?

Ang spårningen så är det bara Telia idag som har ebjuder spårning, comviqs nät är avstängt/inaktiverat för detta.
Om du dessutom har en 3G-mobil, så kan du ha direktuppkoppling till din bil och se på en annan 3g-mobil vart bilen är i realtid. Finns flera realtidstjänster för detta som både Google och många företag erbjuder.
Om du dessutom har en GPS till denna 3gmobil så blir det ÄNNU bättre lokalisering istället för "inom 2km här"

Ang ström till mobilen så är det lite lurigt. Om du har batterieliminator så stängs ju mobilen av när batteriet kopplas ifrån givetvis (men kopplas på automatiskt senare förhoppningsvis)
Men om du har batteriladdaren i hela tiden så drar den ström hela tiden, kanske man kan sätta en timer eller något liknande?

Just mobillösningarna är hur enkla som helst.

Kolla in www.lociloci.com och http://www.livecontacts.com

204 Inlägg
11 mars 2009
ja såg ett gps larm på nån sida för ett tag sedan som uppdaterar sig självt det enda som behövdes var en enhet och ett sim-kort med gprs anslutning och den hade inbyggt batteri + att den tog av bilbatteriet
så kunde man kolla på nån internet-sida eller i telefonen, vet nån vad det kan ha hetat?

just det mitten kapslarna me volvo(bbs 18") logga till c70in blev stulna i helgen ställde bilen i en timma utanför ett varuhus, sjukt...

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 mars 2009
Riktigt larm som låter ordentligt och börjar blinka med kraftiga lampor inne och utanför bilen så alla kan se det och vaknar av det, elektricitet i stereoram, dörrkarmar, ratt, växelspak medmera inne i bilen som aktiveras med larmet. Extra batteri som sitter i en skyddad box av metall inne i bilen som även denna är strömförande vid aktivt larm...

Detta borde räcka...

1 675 Inlägg
11 mars 2009
håller på att montera visa el spärrar på min 240 nu. går inte att starta bilen utan att hitta mina spärrar wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Mästare
2 947 Inlägg
11 mars 2009
calibrateddy89 skrev:
Rand skrev:
skaffa ett vapen

cool

cool

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Byggare Behm
562 Inlägg
11 mars 2009
Trackersystem som några nämnt.
Huvudströmbrytare som tjuvarna inte har tid att leta efter.
Larm med blixtljus inne och ute = Totalt omöjligt att koncentrera sig.

Skulle gärna ha strömstötar som skydd men eftersom bilen jordar sina system i chassit så lär det bli fet kortis och totalskrot av elektroniken.

Tonade rutor vettef-n om det är en fördel på en stylad bil , det är nog bättre att dom kan se in och se att det inte finns något att stjäla.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

4 506 Inlägg
11 mars 2009
Vill dom ha något så tar dom det.
Det enda som stoppar tjuvar är ordentligt med våld.
Har vart ut efter ett par med basebollträt, med macheta
och jagat och lite annat. Polisen är dom inte rädda för så
det är ingen nytta att ringa dem, För de flesta är återfallsförbrytare.

Men dom har aldrig visat sig igen, Sedan har jag vart ute
Innan hade vi ofta problem med att folk var här på vår
parkering och snodde allt från småsaker till större grejer.
Numera är det väldigt lugnt, De enda som gör något här
numera är små oerfarna pundare typ, Som gör mer skada
än "nytta" eller hur man ska säga. Dom skadar mkt grejer
men får inte med sig lika mycket.
Dom som har varit här innan har varit typ 2 eller 4 olika par
som har kommit hit gång på gång med olika mellanrum men
nu har dom inte varit här på länge länge.

Så, Våld "löser alla problem".
Senast redigerat av _Wallis_ (11 mars 2009)

Kan du andas kan du dö.

2 751 Inlägg
12 mars 2009
THEBADGUY skrev:
Hamilton skrev:
AutoCare skrev:
Vad mer kan man göra ? 

Ja, och sen börjar dom även bli mer modiga.
Fick själv stereon stulen ur min bil förra helgen. Då ska det nämnas att den står på gården, ca 10 m ifrån mitt rumsfönster.

En polare till mig fick också inbrott i bilen.. Bilen stod typ 10-15m från hans fönster hehe och detta var i falkvik..

Who Djaa bless no man curse

Sök