3836
Sök

Lackmall till eldflammor

4 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Har letat och sökt i forumet men inte hittat nån tråd...

Nån som vet var man kan få tag i mallar på eldflammor till man ska lacka?

och innan ni säger "finns jätte många sånna här trådar, j*vla idiot" så kan ni ju länka en sådan...
och klaga inte på flammor cool

tack ändå/ ostfrallan.
Senast redigerat av ostfrallan (11 mars 2009)

56 Inlägg
11 mars 2009
Ska du ha true-fire mallar eller bara vanliga hederliga?

True-fire mallar kan du göra själv av typ fotopapper som är lite hårdare, bara att skära ut ett gäng "pratbubblor" med ett rakblad. Googla!

4 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
pedalen skrev:
Ska du ha true-fire mallar eller bara vanliga hederliga?

True-fire mallar kan du göra själv av typ fotopapper som är lite hårdare, bara att skära ut ett gäng "pratbubblor" med ett rakblad. Googla!

Jag tänkte mig hederliga...mina "flammor" ser ut som träd:(

4 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Kan tillägga att det är ungefär det är stuket jag tänkt mig:

http://www.catsupbottlefestival.com/arc … flames.jpg

56 Inlägg
12 mars 2009
Om du har nån polare så kan du ju be honom rita upp flammorna som du sedan maskerar upp på detaljen. Eller så köper du en speciell smal maskeringstejp gjord för att dra flammor etc. och provar att dra upp dom själv alt. ber en polare.

Eller så om du har en projektor så kan du slänga upp flammorna med den på detaljen, rita upp och maskerar.

Finns fler sätt också, men någon speciell mall finns inte, inte om du nu ska lacka typ en huv eller framskärm.

Vad ÄR det du ska lacka förresten?

4 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
En saab 9000 (övningsprojekt), på huven och ut över sidorna.

56 Inlägg
12 mars 2009
Då är det lättast att rita upp dom eller dra dom på frihand. Övning ger ju som sagt färdighet så börja öva på att dra flammor, du måste ju inte göra dom i en exakt linje, du kan ju fuskdra dom lite, alltså dra många streck tills du hittar den linje du vill ha.

Sök