4110
Sök

KOMPRESSORER till golf mk2 8v

55 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
#1
är det svårt att sätta dit en Kompressorer till en golf mk2 8v ngn som har en länk var man kan köpa en kompressor. tacka för svar

jag är en kille på 18 gillar att meka bor i en liten stad som heter sölvesborg. vad jag gillar att göra på min fritid det är att göra bilar fina med att polera dom o gör dom allmänt fina

730 Inlägg
12 mars 2009
#2
Passar inte kompressorn från G60?

55 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
#3
vet inte det men det had vatt kul om det had gått

jag är en kille på 18 gillar att meka bor i en liten stad som heter sölvesborg. vad jag gillar att göra på min fritid det är att göra bilar fina med att polera dom o gör dom allmänt fina

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
12 mars 2009
#4
Köp en hel g60 motor och sätt i om du ändå ska köra 8v. Det är nog de enklaste skulle jag tro och kanske det billigaste också.

/Påsen

PÅSEN RACING

55 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
#5
kanske det är

jag är en kille på 18 gillar att meka bor i en liten stad som heter sölvesborg. vad jag gillar att göra på min fritid det är att göra bilar fina med att polera dom o gör dom allmänt fina

654 Inlägg
12 mars 2009
#6
Kika gärna lite på regelverket vad gäller motorbyte/överladdning osv på din bil.(SBP regelverk alltså)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
12 mars 2009
#7
Blida skrev:
Kika gärna lite på regelverket vad gäller motorbyte/överladdning osv på din bil.(SBP regelverk alltså)

Golf 1/2/3 är tacksamma när det gäller motorbyte då det finns tonvis med motorer som lagligt kan hinkas i och dessutom är det i många fall bolt-on

Några motorer du kan hinka i en mk2 (förutsätter att bromsar etc hänger på) och sedan regga in:

1.6
1.8 gti
2.0 abt
1.8T (AGU) 150hk
VR5 150hk(?) senare modeller har mer
VR6 2.8/2.9 174-193hk
G60 (kompressor) osäker på hästantalet
G60 Limited 210hk

man får inte turbokonvertera/kompressormata motorer själv (undantag mk1 -75)


55 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
#8
tack för svar har du ngn mer råd hur jag ska trimma min golf mk2 ??? den är förgasre mortor med 75 hk

jag är en kille på 18 gillar att meka bor i en liten stad som heter sölvesborg. vad jag gillar att göra på min fritid det är att göra bilar fina med att polera dom o gör dom allmänt fina

21 Inlägg
19 april 2009
#9
tjenare

http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod … er_Package


Bahnbrenner har för övrigt väldigt förmånliga priser på det mesta i sitt sortiment, men sen måste jag nog hålla med MeloveGolf att det bästa är nog att försöka hitta en annan motor att plantera i bilen din då det nog är det billigaste alternativet om du är ute efter hästar. Det bästa av dom alternativen han listade är nog om du försöker hitta en 1.8t då dom turbospisarna svarar väldigt bra på trim, och det finns hur mycket eftermarknads prylar som helst till dom.

Sedan vill du nog byta lådan också då 020lådan som sitter i din bil nog börjar klaga rätt fort. Då är det mycket bättre om du hittar en 02a låda ur t.ex golf 3 16v då dom klarar en bra bit över 200häst. Och den passar rakt i förutom växel länksystemet som i din bil är med länkar och i golf 3 med vajrar, men det kan du ju också plocka ur golf 3:an.

Jaa.... Lycka till.
MVH/Malgobay

184 Inlägg
19 april 2009
#10
Golf G60 / Golf G60 Rallye har 160 hk.


The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 april 2009
#11
Jag vill trimma min golf 3 med kompressor smile har en 2.0 8v i den... fästen o slangar från g60 borde passa... sen måste man bara kompsänka motorn... sen kommer vi till det jobbiga... mappa bilen... går det att mappa boxarna i golf 3 GTi?

eller ska man hitta en 1,8 g60 från corrado? sen ta box o skit från den?
Senast redigerat av AcesHigh666 (20 april 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

64 Inlägg
20 april 2009
#12
AcesHigh666 skrev:
Jag vill trimma min golf 3 med kompressor smile har en 2.0 8v i den... fästen o slangar från g60 borde passa... sen måste man bara kompsänka motorn... sen kommer vi till det jobbiga... mappa bilen... går det att mappa boxarna i golf 3 GTi?

eller ska man hitta en 1,8 g60 från corrado? sen ta box o skit från den?

Digifant insprutet som sitter orginal på G60 är mapp bart, borde ju vara enklare

Sällan Pinkar En Trä Häst

654 Inlägg
20 april 2009
#13
MeloveGolf skrev:
Blida skrev:
Kika gärna lite på regelverket vad gäller motorbyte/överladdning osv på din bil.(SBP regelverk alltså)

Golf 1/2/3 är tacksamma när det gäller motorbyte då det finns tonvis med motorer som lagligt kan hinkas i och dessutom är det i många fall bolt-on

Några motorer du kan hinka i en mk2 (förutsätter att bromsar etc hänger på) och sedan regga in:

1.6
1.8 gti
2.0 abt
1.8T (AGU) 150hk
VR5 150hk(?) senare modeller har mer
VR6 2.8/2.9 174-193hk
G60 (kompressor) osäker på hästantalet
G60 Limited 210hk

man får inte turbokonvertera/kompressormata motorer själv (undantag mk1 -75)

Detta är jag medveten om, men då TS frågade om att sätta på en kompressor på sin motor så svarade jag som jag gjorde.Inkl att nämna Motorbyte/överladdning.

Mvh

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 april 2009
#14
malgobay skrev:
tjenare

http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod … er_Package


Bahnbrenner har för övrigt väldigt förmånliga priser på det mesta i sitt sortiment, men sen måste jag nog hålla med MeloveGolf att det bästa är nog att försöka hitta en annan motor att plantera i bilen din då det nog är det billigaste alternativet om du är ute efter hästar. Det bästa av dom alternativen han listade är nog om du försöker hitta en 1.8t då dom turbospisarna svarar väldigt bra på trim, och det finns hur mycket eftermarknads prylar som helst till dom.

Sedan vill du nog byta lådan också då 020lådan som sitter i din bil nog börjar klaga rätt fort. Då är det mycket bättre om du hittar en 02a låda ur t.ex golf 3 16v då dom klarar en bra bit över 200häst. Och den passar rakt i förutom växel länksystemet som i din bil är med länkar och i golf 3 med vajrar, men det kan du ju också plocka ur golf 3:an.

Jaa.... Lycka till.
MVH/Malgobay

Fan suttit i dreglat över den sidan som fan idag! tongue synd bara att jag aldrig kommer att ha råd sad

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.


Sök